TT in de vroege positie - SnG $1,20

• Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Nog maar pas een paar handen gespeeld.

$1.00+$0.20|10/20 NL - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: 1,500.00
      Hero (UTG+1): 1,500.00
      MP: 1,423.00
      MP+1: 1,470.00
      CO: 1,470.00
      BTN: 1,633.00
      SB: 1,520.00
      BB: 2,984.00

SB posts SB 10.00, BB posts BB 20.00

Pre Flop: (30.00) Hero has T:diamond: T:spade:

fold, Hero raises to 60.00, MP calls 60.00, fold, CO raises to 202.00, fold, fold, fold, fold, MP calls 142.00

Had ik hier niet beter gewoon moeten callen? Drie redenen dat ik heb gefold. Er komt nog een speler en die gaat vast ook callen en ten tweede in de vroege toernooifase wilde ik niet al zoveel chips naar het midden schuiven. Ten derde, ik ben na de flop uit de positie, maar jah dat is niet logisch. Want, dan had ik net zo goed mijn TT direct moeten folden...

[spoiler]Flop: (494.00, 2 players) K:heart: A:spade: J:diamond:
      MP checks, CO bets 247.00, fold

[spoil]CO wins 494.00
      [/spoiler]
  • 3 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Ik denk dat je mss beter naar 80 opent, maar dat is bijzaak. Verder is imo TT limpen daar redelijk zwak, je zult héél vaak overcards op het bord krijgen en dan moet je maar gokken.

Door te openen zul je beter weten waar jij en je tegenstanders staan. Vaak zul je met de openraise en de eventuele c-bet de pot al opnemen. Bij een 3-bet op je UTG+1 range, moet je denk ik folden omdat zij weten (of zouden moeten) dat je een tighte range opent.

Daarom zou ik dus gewoon spelen zoals jij speelde. Een call maken hier is idd moeilijk OOP omdat je gewoon én geen initiatief én geen positie hebt.

Dus nh imo. x)
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Bedankt!

Naar 80 openen ipv 60 heb ik nog niet aan gedacht. Dat kan mijn beslissing om na reraise mijn handen alsnog te gaan folden makkelijker.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Gerardus,

Ik ben ook een voorstander van de 4bb's raise op deze limiet, het maakt de kans wat groter dat je niet in enorme multiwaysituaties terecht komt, en HU durf ik met een TT overpair makkelijk broke te gaan als ik zelf de openraiser ben.

maar jah dat is niet logisch. Want, dan had ik net zo goed mijn TT direct moeten folden...

Dit is alleen waar, als je zeker weet dat iemand je zal gaan 3betten. Dat is meestal niet het geval. 9 van de 10 keer zul je gewoon alleen maar folds, of alleen maar folds en 1 of 2 calls krijgen, dan heb je een prima situatie met TT.

Na de 3bet is de fold wel goed, je krijgt 140 to call, en je zit uit positie. Normaal gesproken lig je met TT altijd achter tegen een 3bet range (als dat niet zo is is villain zo loose, dan heb je er gauw genoeg een read op) dus is je enige optie een call voor setvalue.

Als je 140 moet callen voor setvalue, en je hebt met TT ongeveer 12% kans om een set of beter te hitten, moet je er redelijk zeker van zijn dat je na de flop alsnog minimaal 1400 chips moet winnen (niet 1300, zoals je zou verwachten als je 12% kans hebt om te hitten, omdat een set geen garantie is voor een overwinning @ showdown).

Je moet dus 100% van de keren dat je een set hit op de flop, je tegenstander volledig stacken. Als je uit positie zit is dit volstrekt niet realistisch, tegen KK zul je op een ATx flop maar weinig kunnen winnen.

Je speelt de hand dus wat mij betreft perfect, behalve de preflop raise size dan. NH.