Dure lessen .....

• MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Ik ben begonnen met spelen met de 50 dollar bonus van PS op PartyPoker.
      Terwijl ik speelde alle lessen goed in me op genomen, stapje voor stapje nieuwe lessen toe geprobeerd te passen.
      In het begin merkte ik dat sng niet echt lekker liep qua bankroll, ik liep achteruit en haalde soms net de prijzen, meestal net niet, niet genoeg dus om te kunnen blijven doen.
      Met cashgames meer succes, vooral na een tijdje waarin ik goed gebruik maakte van de kennis die ik in mijn hoofd heb gestopt.
      Van een bank van 8 dollar weer teruggegaan naar 30 dollar, liep lekker, elke dag een beetje erbij.

Wat mij wel opviel en irriteerde, is dat ik nauwelijks uitbetaald krijg voor mijn monsterhanden, preflop fold iedereen consequent als ik KK, AA, QQ of AK in mijn hand heb, alsof ze het ruiken!
      Dan dacht ik, mijn tijd komt nog wel, geduld....
      Ondertussen zie ik andere spelers all-in gaan met mindere kaarten, elke keer dikke potten pakken, je verliest bijna het vertrouwen in wat je hebt geleerd.
      Vandaag leek mijn tijd te komen, ik kreeg een paar monsterhanden en de pot raakte lekker gevuld....... maar hij was steeds niet voor mij.

Paar keer all-in verloren, en ik had moeten stoppen en een pauze nemen ...... maar niet gedaan.
      Klassieke tilt, mindere handen gaan spelen, wat bij anderen lijkt te lukken lukt bij mij natuurlijk niet, hogere limiet gaan spelen, KK vol erin blijven gaan terwijl er een A op de flop ligt (zoveel pech kan ik toch niet hebben? deze pot moet haast wel voor mij zijn!!) en in een uurtje mijn bankroll verdampt naar 5 dollar!!!!
      Het gaat gelukkig maar om kleine bedragen, maar wel om een weekje pokerwerk.

Nouja, terug naar de NL2, opnieuw geduld en zwoegen.
  • 26 antwoorden
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Ja, ik heb er ook last van wat jij beschrijft. Heb eerst 20 dollar verloren omdat ik zelf speelde als fish, na 10000 handen heb ik mijn spel goed onder de knie en ben ik weer tot in de buurt van 50 dollar gekomen en kan nu goed spelen op 6 tafels tegelijk.

Het probleem is dat ik elke dag wel 1 of meerdere buy ins verlies aan bad beats die ik tegen fishes krijg, zoals dat er iemand all in gaat met een paar 10 en op de river nog een 10 komt en hij ineens met nóg meer geld aan tafel zit (je ziet ze vaak met 10 dollar aan een 2 dollar max buy in tafel zitten die geluksvogels).

Het gaat nu ik alles goed probeer te spelen iedere keer berg op en af. Het stikt van de fishes.

"oke,,, hij heeft pre flop 6xBB raise gecalled... dus hij zal nou toch wel een set hebben en geen gutshot straightdraw, en dan moet die ook wel gestoord zijn om mij te callen met de all in, ik heb een set azen, dus ik ga maar all in beter dan dit wordt het niet..."

Nou wat gebeurt er?? gvd gaat er weer een russische vis all in en raakt zijn draw en spekt zijn buy in met 2 dollar boven op zijn 10 dollar die hij al had en verlaat de tafel :facepalm: meneer callt alles met zijn 4 6 offsuit.

Of, nog idioter, meneer had nog niet eens een draw maar met de turn wel een draw en hit zijn straight of backdoor flush op de river.

Hier valt bijna niet fatsoenlijk te lezen/analyseren, je moet iedere keer maar gissen met wat voor idioot ik nu weer speel.

Maargoed, aan de andere kant win je zo juist wel monsterpotten :P

En ja dat ken ik ook, je speelt op tafels waar iedereen preflop raist als hij maar één 10 of hoger heeft in z'n hand, denk je ze te pakken met AA of KK, folden ze allemaal!
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Kijk, net deze gemacht, die heb ik er dan ook wel weer tussen, maar helaas minder dan de bad beats en mensen die mij niet willen callen terwijl ze zelf altijd ultra loose tafel...

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      CO (Hero):
      $1.97
      BU:
      $2.48
      SB:
      $0.85
      BB:
      $2.47
      UTG2:
      $1.87
      MP1:
      $2.23
      MP2:
      $1.93
      MP3:
      $2.23

Preflop: Hero is CO with A, Q.
      4 folds, Hero raises to $0.08, BU folds, SB calls $0.07, BB folds.

Flop: ($0.18) A, Q, 4 (2 players)
      SB bets $0.09, Hero calls $0.09.

Turn: ($0.36) Q (2 players)
      SB checks, Hero checks.

River: ($0.36) J (2 players)
      SB raises to $0.68(All-In), Hero calls $0.68.

Final Pot: $1.72.
      Results follow:

Hero shows a full-house, queens full of aces(A Q).
      SB shows two pairs, queens and jacks(J K).

Hero wins with a full-house, queens full of aces(A Q).
    • MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Net weer eens in tijden een goeie kaart gekregen:

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $0,59
      BB:
      $2
      Hero:
      $1,94

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.104 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with K:diamond: , K:club:
      UTG2 folds, Hero raises to $0,06, 4 folds, SB calls $0,05, BB calls $0,04.

Flop: ($0,18) A:heart: , K:heart: , 3:club: (3 players)
      SB bets $0,08, BB folds, Hero raises to $0,22, SB folds.

Final Pot: $0,48

Opbrengst weegt niet op tegen al die blinds die ik daarvoor in heb gezet.
      Het lijkt wel alsof er vandaag een vloek op me heerst.
    • MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Toch nog van de 5 dollar 8 dollar gemaakt :D yeahhhh.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Mja, zodra ik die 100 punten heb ga ik maar eens wat extra dollartjes storten denk ik zodat ik op NL4 kan, dit schiet zo niet op :rage:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      ah, weer een klassiek exemplaartje laat ik even mijn geld vergokken op deze droge avond:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      SB:
      $4.01
      BB:
      $2.47
      UTG1:
      $2.00
      UTG2:
      $2.04
      MP1:
      $0.84
      MP2:
      $1.43
      MP3:
      $2.00
      CO:
      $3.13
      BU (Hero):
      $3.44

Preflop: Hero is BU with 9, A.
      6 folds, Hero raises to $0.08, SB raises to $0.24, BB calls $0.22, Hero folds.

Flop: ($0.56) 2, 6, 8 (2 players)
      SB bets $0.36, BB calls $0.36.

Turn: ($1.28) 7 (2 players)
      SB bets $0.91, BB calls $0.91.

River: ($3.1) 7 (2 players)
      SB bets $0.96, BB calls $0.96.

Final Pot: $5.02.
      Results follow:

SB shows two pairs, kings and sevens(K K).
      BB shows a straight, eight high(4 5).

BB wins with a straight, eight high(4 5).
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Laat ik het zo zeggen: je bent niet de eerste en ook zeker niet de laatste die zijn kapitaal er (bijna) doorheen heeft getilt.

Belangrijkste is nu dat je er iets van geleerd hebt. Probeer weer wat op te bouwen en maak dezelfde fout niet nog een keer dan is het iig niet voor niks geweest!!
    • MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Helaas is het mij niet gegund ook als ik mijn hoofd wel erbij hou ..... elke flop mis ik, elke goeie hand betaalt mij niet uit :facepalm:
      Deze handen zijn allemaal van afgelopen 2 dagen, en zo heb ik er nog meer.

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $1,96
      Hero:
      $2,2

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.104 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:spade: , Q:diamond:
      4 folds, Hero raises to $0,08, 2 folds, SB calls $0,07, BB folds.

Flop: ($0,18) Q:heart: , 7:club: , 4:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,18, SB raises to $0,40, Hero raises to $2,12 (All-In), SB calls $1,48 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($3,94) 3:club:
      River: ($3,94) 5:heart: (2 players)

Final Pot: $3,94

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (As Qd)
      SB shows three of a kind, vieren (4s 4d)

SB wins with three of a kind, vieren (4s 4d)

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,82
      BU:
      $1,16

Preflop: Hero is CO with K:spade: , T:spade:
      4 folds, Hero raises to $0,06, BU calls $0,06, 2 folds.

Flop: ($0,15) K:heart: , Q:spade: , T:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,1, BU calls $0,10.

Turn: ($0,35) A:club: (2 players)
      Hero bets $0,23, BU raises to $0,46, Hero calls $0,23.

River: ($1,27) 9:heart: (2 players)
      Hero bets $1,2 (All-In), BU calls $0,54 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $2,35

Hero shows (Ks Ts)
      BU shows een straight, aas high (Js 5s)

BU wins with een straight, aas high (Js 5s)

Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $0,9
      Hero:
      $2,06
      BU:
      $2

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Preflop: Hero is MP3 with A:diamond: , J:spade:
      MP1 folds, MP2 calls $0,02, Hero raises to $0,08, CO folds, BU calls $0,08, 3 folds.

Flop: ($0,21) K:heart: , K:diamond: , 8:heart: (2 players)
      Hero bets $0,14, BU calls $0,14.

Turn: ($0,49) Q:club: (2 players)
      Hero checks, BU checks.

River: ($0,49) 4:club: (2 players)
      Hero checks, BU checks.

Final Pot: $0,49

Hero shows (Ad Js)
      BU shows two pairs, koningen and vrouwen (Ah Qh)

BU wins with two pairs, koningen and vrouwen (Ah Qh)

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $2,37
      Hero:
      $2
      MP1:
      $0,96

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is BB with A:heart: , K:spade:
      2 folds, MP1 calls $0,02, 4 folds, SB calls $0,01, Hero raises to $0,08, 2 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,06

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,03
      MP3:
      $5,17

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Preflop: Hero is SB with K:heart: , K:diamond:
      2 folds, MP3 raises to $0,06, 2 folds, Hero raises to $0,16, 2 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,14

en dezen niet te vergeten:

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $0,98
      BU:
      $3,53

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (3 handed)

Preflop: Hero is SB with K:heart: , K:spade:
      BU calls $0,02, Hero calls $0,01, BB checks.

Flop: ($0,06) Q:heart: , 9:club: , 8:spade: (3 players)
      Hero checks, BB checks, BU bets $0,3, Hero raises to $0,60, BB folds, BU raises to $2,00, Hero calls $0,36 (All-In), BU gets uncalled bet back.

Turn: ($1,98) 8:club:
      River: ($1,98) 7:heart: (2 players)

Final Pot: $1,98

BU shows een straight, negen high (6d 5h)
      Hero shows (Kh Ks)

BU wins with een straight, negen high (6d 5h)

Known players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      $1,21
      CO:
      $2,04
      Hero:
      $1,71

Preflop: Hero is BU with A:diamond: , K:heart:
      2 folds, MP2 calls $0,02, MP3 folds, CO calls $0,02, Hero raises to $0,08, 3 folds, CO calls $0,06.

Flop: ($0,21) A:club: , 9:spade: , 3:club: (2 players)
      CO bets $0,1, Hero raises to $0,30, CO calls $0,20.

Turn: ($0,81) 2:diamond: (2 players)
      CO checks, Hero bets $0,38, CO calls $0,38.

River: ($1,57) T:heart: (2 players)
      CO checks, Hero bets $0,95 (All-In), CO calls $0,95.

Final Pot: $3,47

CO shows two pairs, azen and tweeën (As 2s)
      Hero shows (Ad Kh)

CO wins with two pairs, azen and tweeën (As 2s)

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,15
      CO:
      $4,27

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (6 handed)

Preflop: Hero is SB with K:spade: , K:club:
      2 folds, CO raises to $0,16, BU folds, Hero raises to $0,36, BB folds, CO raises to $0,96, Hero raises to $5,15 (All-In), CO calls $3,31 (All-In).

Flop: ($9,46) 9:club: , 6:diamond: , 3:spade:
      Turn: ($9,46) 8:club:
      River: ($9,46) T:heart: (2 players)

Final Pot: $9,46

CO shows one pair azen (Ah Ac)
      Hero shows one pair koningen (Ks Kc)

CO wins with one pair azen (Ah Ac)
      Hero wins with one pair koningen (Ks Kc)
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      vandaag weer een goede dag gehad, eerst wel 5+dollar in de plus, dankzij iemand die werkelijk nooit folde en alles callde, helaas is die er vandoor gegaan met 3 dollar winst van mij en heeft ie de tafel verlaten met 8 dollar in de winst enkel door geluk...

Maargoed, alsnog in de plus vandaag. Vanavond weer een sessie houden :)

Mijn ervaring is dat je preflop beter een raise kunt doen van 3x BB in plaats van 4x BB, dan callen er veel meer mensen.

En zorg ervoor dat ze maar niet pre flop all in gaan, het aantal bad beats wat je dan krijgt is niet normaal. Ga gewoon met een AA of KK of QQ gewoon pre flop raisen en kijk dan naar de flop, en ga op z'n gedrag af of hij misschien een set of wat dan ook heeft...

Ook werkt notes bij houden zeer goed, bijhouden wie fishes zijn en wie niet, de gasten die je wat vaker ziet op NL2 en die ik niet gemarkeerd heb zijn ook echt goed, dus daar weet ik wat ik ervan kan verwachten.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      He Michael,

Als ik zo naar je laatste post kijk dan zitten er inderdaad wat handen tussen die ongelukkig vallen. Dit zal altijd gebeuren. Variance is onderdeel van het spel. Gelukkig speel je volgens BRM en ga je dus niet meteen broke. Goede zaak dat je je hieraan weet te houden.

Er zitten ook een aantal handen tussen die je imo niet helemaal goed gespeeld hebt en waardoor je onnodig geld verliest.

Hand 1: AQo

Preflop: Jij raiset, je tegenstander callt. Zou je tegenstander hier AA, KK, QQ of AK hebben dan zou hij je moeten re-raisen. Dit doet hij niet. Hierdoor wordt het aannemelijk dat hij AQ of een laag pockerpair heeft. Op de flop raise jij en je wordt keihard ge-reraised. Iemand met een flushdraw zou hier niet gaan re-raisen. Die wil of first in tegen je betten (semi-bluffen) of jouw bet callen om de turn kaart te kunnen zien. Dat hij hier reraiset is voor mij een teken dat jouw Q beat is.

Hand 2: KTs
      De re-raise op de turn zegt mij dat villain AQ, AK, AT of een J heeft. Gewoon folden.

Hand 3: AJo
      Om deze te raisen vanuit MP met een limper voor je is aan de loose kant. Als je nog niet zo zeker bent van je post-flop spel zou ik deze hand niet spelen.

Hand 6: KK
      Een dergelijke slowplay kan heel gevaarlijk zijn. Je hebt echt geen idee wat voor hand je tegenstanders hebben. Zeker met meerdere tegenstanders in de hand (in dit geval 2) is dit niet wenselijk. Ze kunnen op de flop 2 pair hitten of de één een flushdraw en de ander een straightdraw. Er zijn te veel situaties die je onnodig geld kunnen gaan kosten. Hoe frustrerend het ook is als je goede handen niet gecalled worden, tegen meer dan één tegenstander is een slowplay niet aan te raden.

Mijn ervaring op de limiet waar jij op speelt is dat er amper tot niet gebluft wordt. Doet jouw tegenstander een re-raise, kijk dan nog eens goed naar je hand, het board en wat er in de voorgaande stappen gebeurd is.

Heel veel succes! May the poker-force be with you :f_biggrin:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Dit overkomt mij dus echt aan de lopende band deze week: :facepalm:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      UTG1:
      $3.33
      UTG2:
      $3.30
      MP1:
      $2.09
      MP2:
      $3.43
      MP3:
      $1.17
      CO (Hero):
      $2.17
      BU:
      $1.28
      SB:
      $1.04
      BB:
      $1.60

Preflop: Hero is CO with A, A.
      2 folds, MP1 raises to $0.08, 2 folds, Hero calls $0.08, BU folds, SB raises to $0.38, 2 folds, Hero raises to $2.17, SB calls $0.66.

Flop: ($3.31) 2, T, Q (2 players)

Turn: ($3.31) A (2 players)

River: ($3.31) J (2 players)

Final Pot: $3.31.
      Results follow:

SB shows a straight, ace high(K K).
      Hero shows three of a kind, aces(A A).

SB wins with a straight, ace high(K K).
      Hero wins with three of a kind, aces(A A).
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Gvd, het is verdomme nou al vijf keer gebeurd dat ze een bet van 25xBB callen met een flush draw of straight draw :facepalm: Daar gaat m'n set.

De zaterdagvissen zijn nog erger :evil:
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Probeer de results te negeren en richt je op het goed spelen. Ik ben er echt 100% van overtuigd dat als je spel goed zit je zelfs met 'dat' ongeluk nog winst kunt draaien daar.

Ik heb wat handjes bekeken en veel fouten gezien iig. Just saying.

Focus on learning.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Probeer de results te negeren en richt je op het goed spelen. Ik ben er echt 100% van overtuigd dat als je spel goed zit je zelfs met 'dat' ongeluk nog winst kunt draaien daar.

Ik heb wat handjes bekeken en veel fouten gezien iig. Just saying.

Focus on learning.
      Ja, dat kan ik ook, de ene dag heb je een enorme woekerwinst aan die noobs en de andere dag winnen ze alles terug.
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Op die limiet leggen ze KK niet weg vrees ik :coolface:
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      probleem is altijd dat als de vissen niet hun straight/flush draws spelen, dan zeg je: ik word niet op mn monsters uitbetaald, doen ze t wel en hitten ze dan is het badluck en zijn t kutvissen.

het ene is niet los te zien van de ander, vandaar de variance:of ze hitten of ze hitten niet...zolang je er stteds maar voor zorgt dat:
      1) als jij hit, je 55% wint
      2) als de vissen hitten dat ze dit in minder 45% van de gevallen doen.

op de lange termijn maak je dan altijd winst :D
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rogervieri
      probleem is altijd dat als de vissen niet hun straight/flush draws spelen, dan zeg je: ik word niet op mn monsters uitbetaald, doen ze t wel en hitten ze dan is het badluck en zijn t kutvissen.

het ene is niet los te zien van de ander, vandaar de variance:of ze hitten of ze hitten niet...zolang je er stteds maar voor zorgt dat:
      1) als jij hit, je 55% wint
      2) als de vissen hitten dat ze dit in minder 45% van de gevallen doen.

op de lange termijn maak je dan altijd winst :D
      Het is wiskundig gezien blijkbaar mogelijk dat je 10 keer achter elkaar je buy ins verliest aan mensen die je callen met een gutshot straightdraw en je daarna uitschelden voor noob in de chat. Of zelfs zonder draw en op de turn een draw krijgen en winnen. :facepalm:

Op de lange termijn maak je dan altijd verlies :D

Hou vandaag maar op, 7 dollar verlies aan alleen dit soort mensen. Monsters worden wel uitbetaald maar daarna weer afbetaald aan zo'n gast.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Eerste hand van de avond, en zo hoort het :D Nog even verder spelen, beter blijft het zo.

Hand afspelen

Known players:
      BB (Hero):
      $2.00
      UTG2:
      $3.26
      MP1:
      $3.23
      MP2:
      $0.90
      MP3:
      $0.77
      CO:
      $3.89
      BU:
      $2.00
      SB:
      $2.12

Preflop: Hero is BB with 4, 9.
      4 folds, CO calls $0.02, 2 folds, Hero checks.

Flop: ($0.05) 9, 9, 3 (2 players)
      Hero checks, CO bets $0.02, Hero raises to $0.11, CO calls $0.09.

Turn: ($0.27) 8 (2 players)
      Hero bets $0.26, CO calls $0.26.

River: ($0.79) Q (2 players)
      Hero raises to $1.61, CO calls $1.61.

Final Pot: $4.01.
      Results follow:

Hero shows three of a kind, nines(4 9).
      CO shows two pairs, queens and nines(J Q).

Hero wins with three of a kind, nines(4 9).
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Ja, ik heb een monster! en hij wordt uitbetaald!

Hand afspelen

Known players:
      MP3:
      $3.55
      CO:
      $1.29
      BU:
      $3.41
      SB:
      $0.49
      BB:
      $2.02
      UTG2 (Hero):
      $1.79
      MP1:
      $1.44
      MP2:
      $3.67

Preflop: Hero is UTG2 with 9, 9.
      Hero calls $0.02, 2 folds, MP3 calls $0.02, 2 folds, SB calls $0.01, BB checks.

Flop: ($0.08) 4, 8, 9 (4 players)
      SB bets $0.08, BB folds, Hero raises to $0.26, MP3 folds, SB raises to $0.47, Hero calls $0.21.

Turn: ($1.02) 6 (2 players)

River: ($1.02) 7 (2 players)

Final Pot: $1.02.
      Results follow:

SB shows a straight, jack high(J T).
      Hero shows three of a kind, nines(9 9).

SB wins with a straight, jack high(J T).

oh wacht...
    • 1
    • 2