1.5$ 18mans UTG push

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Heb deze hand in nash gestopt en die geeft een 19% push-range aan, maar vroeg mij dus af of ik iets wijder moet pushen ivm blinds die er aan komen. Verandert niets aan het feit dat mijn push slecht was ofc :( Mijn vraag is dus of nash ook met factoren als de aankomende blinds rekening houdt?

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 200/400 Blinds 25 Ante (5 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP (t3428)
      Button (t1875)
      SB (t15447)
      BB (t4668)
      Hero (UTG) (t1582)

Hero's M: 2.18

Preflop: Hero is UTG with 5, 4
      Hero bets t1557 (All-In), 2 folds, SB calls t1357, 1 fold

Flop: (t3639) 8, K, 9 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t3639) 2 (2 players, 1 all-in)

River: (t3639) 7 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t3639
  • 3 antwoorden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Niemand hier een mening/opmerking over?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi TurboHenk,

Goeie vragen die je stelt, over nash enzo. Misschien dat dit je al iets kan helpen, hoewel het natuurlijk nogal voor zich spreekt. Het NE is niet echt een pokertool, meer een wiskundige tool verzonnen door Russel Crowe als oplossing voor meer algemene wiskundige vraagstukken.

Nash houdt dus ook vanzelfsprekend geen rekening met welke factoren dan ook, nash is alleen een equilibrium, oftewel, het geeft de perfecte range van BU met als assumptie dat sb en bb ook de perfecte range hanteren, die ook op hun beurt weer zijn aangepast op de perfecte range van BU, die daardoor dus weer aangepast wordt op de perfecte range van sb, bb, etc. etc. Het is dus een tool die bedoelt is om voor iedere speler de perfecte range te benaderen, waarbij als assumptie wordt genomen dat iedere speler de perfecte range speelt. Als je mijn filosofische gebrabbel nog steeds kan volgen dan weet je dus nu ook dat de perfecte range, zelfs tegen perfecte ranges, in feite niet bestaat, omdat je de ranges tot in het oneindige aan elkaar aan kunt passen.

Verandert niets aan het feit dat mijn push slecht was ofc

Dit is deels waar, het verandert inderdaad niets, maar ik ben absoluut niet overtuigd dat deze push slecht is. Je hebt maar 4bb's, en dit is sowieso de laatste hand waar je nog folding equity hebt. De push is -ev$, daar is geen twijfel over mogelijk. Folden echter, plaatst je volgende hand op de BB, je moet dan relatief vaak folden tegen een push, en je verliest dan al je folding equity, wat nog veel -ev%-er is.

Als je nu gemiddeld 100 chips zou verliezen met je push, als je straks 3bb's over hebt is de kans niet erg groot dat je een betere spot gaat krijgen, omdat je dan geen kans meer hebt om de blinds op te pakken zonder showdown. Een any two push is hier dus absoluut niet slecht, hij is -ev$, maar folden is denk ik nog wel erger wat dat betreft. Verder zit je op de bubble, dus tegen MP en BU is je folding equity nog heel behoorlijk lijkt me.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Thanks, begin het steeds beter door te krijgen :)