AA 4betten

• koen181
      koen181
      Bronze
      Hoi allemaal,

Ik lees vaak dat mensen alleen met AA en KK 4betten, of heb ik dit helemaal mis? Is het niet veel meer +ev om deze te callen om hierdoor meer value uit de hand te halen. Ik speel nl25 en eigenlijk iedereen fold op een 4bet.. behalve als je het niet wilt natuurlijk haha:P

Dus 4betten jullie met AA en KK, zo ja, stoppen jullie in deze 4bets ook veel blufs? Ik 4bet eigenlijk bijna nooit, dit is ook niet nodig op nl25, dus miss geld dit alleen voor nl100+

Doei
  • 15 antwoorden
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Hey,

Ik speel ook NL25 SH, ik 4 bet bluf wel regelmatig vanaf de button als de blinds mijn raise 3betten met een 3bet to steal van 20%+. Verder 4bet ik AA en KK meestal wel.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door koen181
      Hoi allemaal,

Ik lees vaak dat mensen alleen met AA en KK 4betten, of heb ik dit helemaal mis? Is het niet veel meer +ev om deze te callen om hierdoor meer value uit de hand te halen. Ik speel nl25 en eigenlijk iedereen fold op een 4bet.. behalve als je het niet wilt natuurlijk haha:P

Dus 4betten jullie met AA en KK, zo ja, stoppen jullie in deze 4bets ook veel blufs? Ik 4bet eigenlijk bijna nooit, dit is ook niet nodig op nl25, dus miss geld dit alleen voor nl100+

Doei
      Hallo,

Ik vind persoonlijk dat een call met AA/KK zeker wel kan in plaats van 4-betten, omdat je vaak AK bijv. erin houdt en hiedoor het geld er wel in kunt brengen als hij een A/K hit en dat jij hem dan gemakkelijk kan afstacken. Ik speel zelf NL20 en maak zeker gebruik van 4-bet bluffs bij tegenstanders waarvan ik een goede read hebben dat ze veel 3-bet bluffen in stealsituaties. Deze reads worden natuurlijk gevormd door een goot aantal handen van iemand te hebben, ik praat hier dan ook over 2K handen ofzo.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Ik denk dat het ook aan je positie ligt. Stel ik zit uit positie dan 4bet ik AA/KK gewoon. Stel ik zit op de BU/CO en wordt ge3bet vanuit de blinds dan kan het wel eens zijn dat ik gewoon call. Dit is ook erg afhankelijk van de 3bet and fold to 4 bet stats die ik van de desbetreffende villain heb.

Stel een villain 3bet veel dan kun je tegen zo'n speler ook wat vaker 4bet bluffen. Zo'n speler zal vaak blufs in zijn range hebben die hij op een 4bet zal moeten folden.

Stel iemand 3bet je die hooguit 2-3% 3bet en weinig fold op 4bets, dan zou je niet moeten bluf 4betten. Als je dan 4bet doe je dit alleen met de top van je range om value te krijgen.

Wel of niet 4betten is dus afhankelijk van je positie aan tafel en tegen welke villain je speelt. Op 25Nl kun je dus zeker wel bluf 4betten, zolang je hiervoor maar de juiste spots uitzoekt.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Dat is echt heel stats afhankelijk. Tegen mensen de veel 3betten 4bet bluf ik regelmatig. Ik 4bet AA en KK bijna altijd ( ook stats afhankelijk). Speel ook SH btw.
    • koen181
      koen181
      Bronze
      oke, ik speel zelf full ring, dat zal ook schelen denk ik. Als jullie 4bet bluffen, doen jullie dit dan met SC of maakt het dan (zo goed als) niet uit welke kaarten je hebt, aangezien het doel is de persoon te laten folden en anders zelf te folden?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Ik denk dat het ook aan je positie ligt. Stel ik zit uit positie dan 4bet ik AA/KK gewoon. Stel ik zit op de BU/CO en wordt ge3bet vanuit de blinds dan kan het wel eens zijn dat ik gewoon call. Dit is ook erg afhankelijk van de 3bet and fold to 4 bet stats die ik van de desbetreffende villain heb.

Stel een villain 3bet veel dan kun je tegen zo'n speler ook wat vaker 4bet bluffen. Zo'n speler zal vaak blufs in zijn range hebben die hij op een 4bet zal moeten folden.

Stel iemand 3bet je die hooguit 2-3% 3bet en weinig fold op 4bets, dan zou je niet moeten bluf 4betten. Als je dan 4bet doe je dit alleen met de top van je range om value te krijgen.

Wel of niet 4betten is dus afhankelijk van je positie aan tafel en tegen welke villain je speelt. Op 25Nl kun je dus zeker wel bluf 4betten, zolang je hiervoor maar de juiste spots uitzoekt.
      Goed uitgelegd, ik sluit me hier helemaal bij aan. AA wil je gewoon het liefst pre-flop all-in hebben omdat je altijd de beste hand hebt, dus moet je dat zo veel mogelijk proberen te doen. Alleen als stats/reads van je tegenstander duidelijk maken dat het beter is om te flatten, dan wordt het pas een goed alternatief.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door koen181
      oke, ik speel zelf full ring, dat zal ook schelen denk ik. Als jullie 4bet bluffen, doen jullie dit dan met SC of maakt het dan (zo goed als) niet uit welke kaarten je hebt, aangezien het doel is de persoon te laten folden en anders zelf te folden?
      Je zou hiervoor handen als A8s of iets dergelijks voor kunnen gebruiken. Je A blokkeert dan een hoop sterke hand combinaties met een A van je tegenstander.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Dat scheel idd wel iets want in SH heb je veel meer bluf 3bets maar ik doe het idd vooral met blokkers of tegen bepaalde villains echt met any 2.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Als ik alle vorige antwoorden bekijk is de conclusie dus dat de vraag wel of niet te 4betten met AA en KK eigenlijk niet te beantwoorden is. Het antwoord hangt af van verschillende parameters. Positie, stacksizes, villian stats, table-image, ...
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
      Als ik alle vorige antwoorden bekijk is de conclusie dus dat de vraag wel of niet te 4betten met AA en KK eigenlijk niet te beantwoorden is. Het antwoord hangt af van verschillende parameters. Positie, stacksizes, villian stats, table-image, ...
      Er is zo goed als niks standaard in poker, dus dit ook niet. :s_grin:
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Denk dat 4betten met KK/AA in de meeste situaties toch meer +ev is dan slechts een 3bet er mee te callen.

Dus kun je gewoon beter 4betten met KK/AA.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Denk dat 4betten met KK/AA in de meeste situaties toch meer +ev is dan slechts een 3bet er mee te callen.

Tegen een unknown ben ik akkoord. Tegen iemand met stats 75% 3bet en 98% fold to 4bet gooi je letterlijk geld weg als je 4bet...
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze

Tegen een unknown ben ik akkoord. Tegen iemand met stats 75% 3bet en 98% fold to 4bet gooi je letterlijk geld weg als je 4bet...
      In dit geval kan je any2 cards profitabel 4betten. =)
    • luca02
      luca02
      Bronze

Ja dat lijkt me obv.
      Maar wanneer kom je nou iemand tegen die 75% 3bet? Die ben ik nog niet tegengekomen hoor. Ik zei dus ook dat ik verwacht dat 4betten in de meeste situaties meer +ev is als een 3bet flatten.

Daarnaast speel ik met AA/KK niet graag om al te grote potten post flop. Vaak als je dan het geld naar het midden krijgt zit je tegen een set aan.
      Ik maak het mezelf daarom liever makkelijk door te 4betten.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze

Ja dat lijkt me obv.
      Maar wanneer kom je nou iemand tegen die 75% 3bet? Die ben ik nog niet tegengekomen hoor. Ik zei dus ook dat ik verwacht dat 4betten in de meeste situaties meer +ev is als een 3bet flatten.

Daarnaast speel ik met AA/KK niet graag om al te grote potten post flop. Vaak als je dan het geld naar het midden krijgt zit je tegen een set aan.
      Ik maak het mezelf daarom liever makkelijk door te 4betten.
      Het voorbeeld dat ik aanhaalde was natuurlijk louter fictief hé... Mocht je alsnog ooit zo'n vis tegenkomen, please share... :D