NL4 AA op babyboard

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey, ik speel sinds enkele dagen op NL4. Heb mijn begin stack van pokerstrategy van 50$ naar 100$ gekregen :)
      danzij de artikels en coachings hier.

villain is 25/6, af 4.2, ik heb 150 handen.

Limpcall preflop en call op de flop doet mij denken aan een pocket pair. Omdat hij ook de turn callt, leek het mij veiliger behind te checken op de river. Niet zeker of of bet/fold op de river beter was.
      Is de bet sizing op turn goed? Ik denk niet dat ik meer moet betten om te protecten.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $2.22
      MP3:
      $3.35
      CO (Hero):
      $4.06
      BU:
      $2.28
      SB:
      $0.98
      BB:
      $4.00
      UTG2:
      $4.67
      MP1:
      $5.06

Preflop: Hero is CO with A, A.
      UTG2 folds, MP1 calls $0.04, MP2 folds, MP3 calls $0.04, Hero raises to $0.24, 3 folds, MP1 calls $0.20, MP3 folds.

Flop: ($0.58) 9, 6, 3 (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0.40, MP1 calls $0.40.

Turn: ($1.38) 2 (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0.68, MP1 calls $0.68.

River: ($2.74) 4 (2 players)
      MP1 checks, Hero checks.

Final Pot: $2.74.
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Leuk om te horen dat het zo goed gaat. Ga zo door! :)

Pre-flop is prima, de flop ook. Op de turn mag je een stuk groter betten voor value, iets van $1,- lijkt me prima. Je tegenstander speelt 25/6 wat dus redelijk loose/passief is, de kenmerken van een callingstation. Zijn AF is nog wel aardig hoog, maar dat betekent dat hij vaak zijn sterke handen ook wel agressief zal spelen en deze bijvoorbeeld zou check/raisen op de flop of turn.

Nu hij enkel blijft callen denk ik dus dat zijn range niet zo sterk is en hij vaak een hand als 9x, TT, JJ, 77 of 88 heeft. Omdat hij op de river checked en niet zelf uitbet wordt dat gevoel alleen maar sterker en denk ik dat je value mist door behind te checken. Je hoeft het niet zo groot te maken, op deze river is een halfpot bet of iets dergelijks waarschijnlijk het maximale wat je er nog uit kan halen. Wanneer je gecheck/raist wordt op de river dan is het wel een snapfold, dat zal echt nooit een bluf zijn. :)

Over het algemeen kan je met een overpair simpelweg bet/bet/bet spelen, tot je tegengas krijgt. Wanneer je geraist wordt is het dus een ander verhaal. Maar gaat het twee straten lang check/call, check/call, dan is het wat mij betreft een duidelijke valuebet op de river.