AKo 18 mans turbo

• goalgetter3
      goalgetter3
      Bronze
      Ik gooi het er hier in omdat de CO hier met veel zal pushen wegens zijn kleine stack denk ik. Had ik hier moeten folden omdat het nog vroeg in het toernooi is?

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      UTG3:
      1480
      MP1:
      1720
      MP2:
      2250
      MP3:
      1390
      CO:
      810
      BU:
      1625
      SB:
      2745
      Hero:
      1480

SnG-MTT $ 1,50 (18 Spelers)
      15/30 No-Limit Hold'em (8 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BB met A :club: , K :heart:
      UTG3 raiset met 60 naar 90, 3 folds,
      CO raiset met 720 naar 810 ((AI)), 2 folds,
      Hero raiset met 670 naar 1480 ((AI)), UTG3 callt ((AI))

Flop: (3785) T :diamond: , 3 :heart: , 2 :club: (3 Spelers)

Turn: (3785) 6 :club: (3 Spelers)

River: (3785) 6 :heart: (3 Spelers)

Final Pot: 3785

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
      Hero toont een pair Zessen (Ac, Kh) --> (6c, 6h, Td, Ac, Kh)
      UTG3 toont two pair, Vrouwen en Zessen (Qh, Qc) --> (Qh, Qc, 6c, 6h, Td)
      CO toont een pair Zessen (9h, 7c) --> (6c, 6h, Td, 9h, 7c)

UTG3 wint 3785 met two pair Vrouwen en Zessen (Qh, Qc) --> (Qh, Qc, 6c, 6h, Td)
  • 2 antwoorden
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Beetje afhankelijk van UTG. Als dit een reg is zou ik gewoon folden. En anders lekker pushen idd.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi goalgetter,

Deze hand is moeilijk van uit te rekenen wat precies de juiste actie is. Het is echter zo, dat je in 18 mans sng's nog behoorlijk rekening moet houden met icm. Over het algemeen is het pas een goed idee broke te gaan met AKo, als je weet dat je tegenstander bereid is broke te gaan is met handen als ATo en A9s. Je hebt tegen ATs+, AJo+, 77+ 'maar' 52.6% kans te winnen, en dat is niet genoeg.

Ik durf niet op basis van zijn stacksize te concluderen dat hij zo loose all in zou gaan tegen een utg raise, het zou immers nog steeds belachelijk loose en een absurde move zijn. Het is dan ook veel nuttiger voor mij om te weten hoe villain dat deel van zijn stack is kwijtgeraakt, dan slechts het blote feit dat hij een kleine stack heeft.

Echter, omdat op UTG ook geen read wordt gegeven door je, zou ik absoluut nooit tegen hem all in gaan. Het is voor hem nog absurder om een ATo range te callen, het is veel waarschijnlijker dat hij een behoorlijk tighte range heeft, en er dus een behoorlijke kans is dat hij met QQ+ called, en dan ben je dus een spreekwoordelijk mannelijk geslachtsdeel.

In een sng is het, tenzij je uitdrukkelijke reads hebt dat je tegen een zeer losse speler zit, of tenzij je heel sterke odds krijgt (pot odds als je all in moet callen, of folding equity/grote potsize als je all in kunt gaan tegen een openraise) niet goed all in te gaan tegen een speler die raised (openraised of 3bet dus).

De reden hiervoor is erg complex, en de laatste keer dat ik het uitgelegd had koste dit me 3 uur. Gelukkig heb ik het opgenomen op video en kun je daar dus precies zien welke factoren maken dat AKo vroeg in het toernooi geen nuts-type hand is. Ik leg het dus haarfijn uit in de hoe speel ik AK in een sng video. Ik leg hier niet alleen uit dát Ako geen hand is die je in deze spot wilt pushen, maar ook waarom, oftewel, ik bewijs het aan de hand van lagere wiskunde. Ik heb dit gedaan omdat AKo op de manier waarop jij hem deze keer speelde 1 van de meest gemaakte fouten is in SNG poker.