AQo 18 mans turbo

• goalgetter3
      goalgetter3
      Bronze
      Ik ga hier all-in omdat ik hier bijna altijd voorsta, maar is het hier profitabel om te wachten tot de shortstack bust?

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      CO:
      12308
      BU:
      8272
      Hero:
      4505
      BB:
      1915

SnG-MTT $ 1,50 (14 Spelers)
      200/400 No-Limit Hold'em, Ante 25 (4 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is SB met A :spade: , Q :heart:
      CO foldt,
      BU raiset met 400 naar 800,
      Hero raiset met 3680 naar 4480 ((AI)), BB foldt, BU callt

Flop: (9460) Q :club: , J :diamond: , 4 :spade: (2 Spelers)

Turn: (9460) T :club: (2 Spelers)

River: (9460) 6 :club: (2 Spelers)

Final Pot: 9460

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
      Hero toont een pair Vrouwen (As, Qh) --> (Qc, Qh, Jd, Tc, As)
      BU toont een flush, Aas hoog (Ac, 4c) --> (Ac, Qc, Tc, 6c, 4c)

BU wint 9460 met een flush, Aas hoog (Ac, 4c) --> (Ac, Qc, Tc, 6c, 4c)
  • 2 antwoorden
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Ik denk het hier zeker profitable is te pushen. Je ligt super ver voor op zijn range en hebt zelfs ook nog fold equity.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi goalgetter,

In een 18mans sng is de pay out structuur 40 30 20 10. Dit betekent dus dat je 5 handed een bubble hebt, maar 4 handed en 3 handed niet een heel andere situatie hebt.

Het is hier dus ook, vervelend genoeg, beter om inderdaad te wachten tot de short stack bust. Dan ga ik er echter wel vanuit dat je tegen BU geen folding equity meer hebt. In dit geval miniraised bu echter, en waarom zou BU in vredesnaam miniraisen, tenzij hij nog de mogelijkheid wil openhouden om tegen jouw 3bet te folden, of natuurlijk tenzij hij de schijn wil geven die mogelijkheid open te houden, en hier AA of KK oid heeft.

Ik heb hier met mijn principes gebroken en de resultaten bekeken, en eerlijk gezegd, als er geen bijzonderheden zijn (jij bent niet extreem loose geweest, hij is niet extreem loose geweest) ga ik er toch wel vanuit dat je hier meestal veel meer folding equity hebt dan je in dit specifieke geval hebt.

Ik vind een push dus beter, ik denk dat je hier vrijwel altijd nog behoorlijk veel folding equity hebt, dat je dat in dit specifieke geval niet had lijkt me eerder uitzondering dan regel, dus ik vind je push wel goed. Het is wel close, dus met AJo is het gezien de stacksizes nog wel een stuk beter te folden.