TT 18mans turbo

• goalgetter3
      goalgetter3
      Bronze
      Kan ik hier folden wegens de bubble en de shortstack?

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      MP3:
      9340
      CO:
      1658
      Hero:
      2475
      SB:
      7172
      BB:
      6355

SnG-MTT $ 1,50 (18 Spelers)
      100/200 No-Limit Hold'em, Ante 25 (5 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BU met T :heart: , T :spade:
      2 folds,
      Hero raiset met 2250 naar 2450 ((AI)), SB foldt, BB callt

Flop: (5125) J :heart: , 3 :spade: , 2 :diamond: (2 Spelers)

Turn: (5125) K :diamond: (2 Spelers)

River: (5125) 9 :club: (2 Spelers)

Final Pot: 5125

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
      Hero toont een pair Tienen (Th, Ts) --> (Th, Ts, Jh, Kd, 9c)
      BB toont een pair Koningen (Kc, Qh) --> (Kd, Kc, Jh, 9c, Qh)

BB wint 5125 met een pair Koningen (Kc, Qh) --> (Kd, Kc, Jh, 9c, Qh)
  • 2 antwoorden
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Nash zegt het volgende:
      BU 22.8%, 22+ A2s+ A8o+ K8s+ KTo+ Q9s+ QTo+ J9s+ T9s
      SB 8.4%, 77+ ATs+ ATo+
      BB 1.4%, QQ+

Nu denk ik dat de SB en BB nog wel meer zullen callen, ook te zien aan de KQo call. Daardoor wordt jou pushing range weer iets tighter. Maar TT is zeker goed genoeg om te pushen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi goalgetter,

Kan ik hier folden wegens de bubble en de shortstack?

Zo kort is hij nou ook weer niet, 8bb's lijkt me nog een prima stack, en je eigen stack is nou niet bepaald veel groter.

HavikJo legt het dan ook goed uit, behalve dat BB's QQ+ range hier natuurlijk een overcall range is, ik vermoed dat nash voor bb's callrange ongeveer hetzelfde zal geven als hij sb heeft gegeven.

TT blijft sowieso een goede push. Sterker nog, het is goed genoeg om een redelijk loose push van een big stack mee te callen, 70% equity moet hier wel genoeg zijn.

Het is dus duidelijk een goede push, ik kan er weinig meer over zeggen dan nash al doet, je wordt soms gecalled en uitgeschakeld, maar dat weegt absoluut niet op tegen de chips die je meer dan 80% op pakt doordat beide blinds folden.

Zelfs als villain met KQo called is de push overigens nog goed. Ik wilde dit aanvankelijk laten zien door sng wizard zo in te stellen dat de push -ev$ wordt, maar dat lukt natuurlijk niet. Omdat je zelfs kunt callen met TT tegen een big stack, als hij een redelijke losse range pushed, is het natuurlijk ook zo dat als hij erg loose called (40%) de push nog steeds +ev$ is.

Je zult dus maar van me aan moeten nemen dat sng wizard de push a priori goed vindt. Dit betekent dat wat sb en bb ook als calling ranges aannemen, 99+ pushen altijd profitabel is.