SH vs FR

• koen181
      koen181
      Bronze
      Zelf speel ik op het moment FR nl25, maar ben aan het twijfelen om over te stappen naar SH. Wat zijn de voordelen/nadelen en is het moeilijk om over te stappen? Gebruik natuurlijk wel stats en kan deze ook aardig toepassen.

xx
  • 7 antwoorden
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      tilt je snel? de swings zijn groter.
      ben je tight? je zal looser moeten spelen, vooral van BU en CO.

Is bij mij 2 keer misgegaan.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Persoonlijk vind ik SH fijner/ leuker spelen als FR. Je kan/moet meer handen spelen en daarnaast kun je een agressieviere stijl hanteren. Post flop zul je vaak heads up komen, waardoor je ook meer kunt bluffen.
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Persoonlijk vind ik SH fijner/ leuker spelen als FR. Je kan/moet meer handen spelen en daarnaast kun je een agressieviere stijl hanteren. Post flop zul je vaak heads up komen, waardoor je ook meer kunt bluffen.
      @Koen:

Betekend dus wel dat je dit moet kunnen, zelf merk ik dit ik nog wat terkort kom, terwijl FR goed loopt.

Dan komen de swings nog iets harder aan.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      De voornaamste verschillen:

Looser preflop spel.
      Meer postflop spel.
      Grotere swings doordat de ranges breder zijn en je dus looser zult moeten afstacken.
      Zit er een vis aan tafel dan deel je die op FR met 7 of 8 man, op SH met 4 man.
      SH heeft op de meeste sites meer traffic.

SH is moeilijker maar je kunt er wel een hogere winrate halen.

Ik zelf ben een tijdje terug oook overgestapt en als ik nu FR speel ga ik op tilt omdat het zo nitty is. Maar dat is voor een groot deel persoonlijk natuurlijk, je zult zelf de afweging moeten maken en wellicht gewoon een keer proberen.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      T
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      @Koen:

Betekend dus wel dat je dit moet kunnen, zelf merk ik dit ik nog wat terkort kom, terwijl FR goed loopt.

Je bedoelt @ Luc neem ik aan;)

Het zal ook wel ff wennen zijn als je overstapt. Dan ga je gewoon een limiet lager spelen tot dat je SH onder de knie hebt.
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      T
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      @Koen:

Je bedoelt @ Luc neem ik aan;)

Het zal ook wel ff wennen zijn als je overstapt. Dan ga je gewoon een limiet lager spelen tot dat je SH onder de knie hebt.
      Was bedoeld voor koen om te waarschuwen voor een swing ;)
      Die punten die je zegt zijn logish, maar soms moelijklijk in praktijk te brengen als je onder druk staat op SH

lagere stake is zeker aan te raden, dit ben ik 100% met je eens.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Ah oke:)