AQs op bubble tegen aangekondigde resteal.

• CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Wil voor deze toch eventjes een opinie vragen. We zijn op de bubble van 1.5$ STT op PS. Iedereen heeft rond de 14 effectieve BB. We zijn al een aantal orbitjes met 4. Hier raise ik mijn hand. De BB raissed first in redelijk veel, maar is vrij tight als hij niet zelf de agressor is.

Dit was denk ik de 6 raise op rij dat ik SB vs BB raise, waarbij hij bij de voerige telkens folde. Had voordien steeds handen gehad waar ik steals kon mee gaan doen, maar deze is verruit de beste. Nu is het zo dat de BB bij de vorige ronde al geergerd had gereageerd op de chat en dat het goed was geweest met z'n blinds te stealen. Hij zou bij de volgende hand met any two gaan pushen.

Zonder die opmerking had ik deze hand vrij gemakkelijk weggelegd, omdat ik er zou vannuit gegaan hebben dat zijn resteal range niet wijd genoeg. Maar als zijn statement naar waarheid is speel ik hier nu in principe tegen any two en kan ik ICM gewijs een profitable call doen.

De vraag is of ik hier de confrontatie toch moet aangaan? Was het met de info die ik had, achteraf gezien niet beter geweest om mijn hand te pushen en mij de spot waar ik nu inzat te besparen?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $200(BB) Replayer
      Hero ($3,632)
      BB ($3,646)
      CO ($2,950)
      BTN ($3,272)

Dealt to Hero Q:spade: A:spade:

fold, fold, [color=red]Hero raises to $450, BB raises to $3,621 (AI),

Hero calls $3,157 (AI)[/color]

FLOP ($7,314) 4:heart: 7:spade: 2:spade:

TURN ($7,314) 4:heart: 7:spade: 2:spade: T:club:

RIVER ($7,314) 4:heart: 7:spade: 2:spade: T:club: 5:club:

Hero shows Q:spade: A:spade:
      (Pre 70%, Flop 51.1%, Turn 18.2%)

BB shows T:spade: 2:heart:
      (Pre 30%, Flop 48.9%, Turn 81.8%)

BB wins $7,314

De outcome is in lijn met hoe goed ik momenteel run. :facepalm:
  • 2 antwoorden
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Lijkt me prima gespeeld hoor. Een bet/call met een hand zo sterk als AQ, altijd doen.

Het is jammer dat hij hier zijn hand hit, maar het blijft een +EV beslissing voor jou om hier te callen. Vaak heeft hij ook een Ax hand die jij nog zwaar domineert, waardoor je nog verder voor zou liggen.

Goed gespeeld, beetje pech. Volgende keer beter!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi CarlyTuur,

Ik moet toch eerst zeggen, het is op pokerstars niet verboden te liegen in de chat, ik zou daar dus eerlijk gezegd weinig aandacht aan besteden. Het kan misschien nuttig zijn, om te weten dat hij veel looser pushed dan normaal, echter, als jij enkele orbits achter elkaar sb vs bb first in raised, dan is het sowieso al best logisch dat villain veel looser pushed.

Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat iemand in de chat dit soort dingen zegt, we kennen ook allemaal de woorden "next time" die vaak door dit soort prutsers in de chat worden gezet, ik kan me tal van momenten herinneren dat dit gezegd werd en dat ze uiteindelijk alsnog iets anders deden als ik nog eens steelde.

Ik heb met sngwiz de situatie bekeken (door jou op bb te zetten, blinds 200/400 te maken, en villain laten pushen), en als hij 27% of meer van zijn handen pushed is de call al goed. Gezien jouw read kun je er makkelijk vanuit gaan dat hij dat iig pushed. Ik kan me niet voorstellen dat, als ik schat dat zijn range gemiddeld rond de 60-80% zal liggen, een directe push echt profitabeler zou zijn.

Je kunt hem nooit op een 100% range zetten, omdat dat alleen kan als je 100% zeker weet dat hij any two pushed. Als hij de helft van de tijd onzin zat te verkopen, en dus alsnog redelijk loose 30% restealed, en zich de helft van de tijd wel aan zijn woord houdt en 100% pushed, dan pushed hij gemiddeld 75%, dat is natuurlijk een zeer aantrekkelijke deal met AQs, zelfs op de bubble.

Ik heb de resultaten niet bekeken maar ik vind de hand as played prima gespeeld. NH.

Als de chat helemaal niet gebruikt was, was het alsnog close geweest. Iemand die niet chat kan namelijk ook behoorlijk de smoor inhebben en losser gaan restealen, dus 30% resteal range, waartegen je een profitabele call hebt, is niet eens zo gek. Ik denk dat de call dus sowieso wel goed is, gegeven het feit dat je al meerdere keren achter elkaar uit de sb gestolen had.