Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL10 - 2nd barrel A turn

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Villain is een 16/8 over 1.5k handen
      flop fold to cbet = 83%
      AF = 4.1

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($9.80)
      BB ($18.01)
      UTG ($4)
      UTG+1 ($8.08)
      UTG+2 ($2)
      MP1 ($15.20)
      Hero ($10)
      BTN ($13.32)

Dealt to Hero J:club: Q:club:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, SB calls $0.25, BB calls $0.20

FLOP ($0.90) 8:diamond: 9:heart: Q:spade:

SB checks, BB checks, Hero bets $0.77, SB calls $0.77, BB folds

TURN ($2.44) 8:diamond: 9:heart: Q:spade: A:spade:

Hero??
  • 3 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik neem aan dat villain checked?

Als villain zo veel fold op flop c-bets dan heeft hij altijd wel iets gehit op dit board wanneer hij called. Wanneer je de turn bet dan verander je je hand in een bluf, want villain zal zelden met slechtere handen gaan callen. Daarom denk ik dat je het beste de turn behind kan checken en op een riverbet vaak wel kan folden. Je beat eigenlijk alleen QT, en villain zal een hand als TT/JJ niet zelf uitbetten op de river. Villain heeft gewoon zo veel meer betere handen in zijn range dan slechtere handen (AQ, AJ, JT, 88, 99, KQ bijv.) dat je hier zo goedkoop mogelijk naar showdown gaat proberen te komen omdat deze villain de river niet gauw zal bluffen en alles wat je beat naar je toe zal checken.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Hij checkt inderdaad. ik vind het in zulke gevallen toch wel lastig om te bepalen of ik de À als scarecard kan gebruiken of niet.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      ik vind het in zulke gevallen toch wel lastig om te bepalen of ik de À als scarecard kan gebruiken of niet.
      Wanneer je een kaart als scarecard wil gebruiken dan ben je aan het bluffen. Je wilt namelijk betere handen laten folden dan dat je value wilt van slechtere handen.

In deze situatie lijkt het me niet een geweldige spot om de A als scarecard te gebruiken indien je air had gehad, hoewel je dan deze flop behind had moeten checken omdat superveel handen dit board hitten en je weinig folds gaat krijgen met een c-bet. Je tegenstander zal niet meteen zijn Qx-handen opgeven, er is een redelijke kans dat hij AQ heeft, of made-hands zoals setjes en een straat. Als je dat in beschouwing neemt dan is hij dus voor vrij weinig kaarten bang en ga je hem sowieso niks laten folden.