Doodbloeden met SSS

• macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Ik ben nu al een tijdje bezig met SSS en het merkt mij op dat het niet bepaald opschiet dat wanneer je een hand hebt , je maximaal de blinds oppakt.

Stel je speel 6 volle rondes op 10NL , dat is 90 cent aan blinds. Stel dat je 2 keer een handje krijgt zonder agressie , heb je 30 cent terug. Alsnog een verlies van 60 cent.

Hoe is dit tegen te gaan , want op dit moment blijf ik maar rond die 50 dollar hangen.
  • 14 antwoorden
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Tafel selectie.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
      Tafel selectie.
      Met Tafel selectie bedoelt ie tafels met een hoge player per flop (P/F) ratio (dus boven de 20% is een must) en een hoge average pot. Deze pot moet minimaal jouw buyin zijn.

;)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Tafel selectie.
      ²

Als ik 2x achter elkaar geen actie krijg op een preflop-raise, weet ik vaak genoeg en ga ik een andere tafel uitzoeken.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Ik weet niet hoe lang je al speelt, maar ik heb in het begin ook en tijdje rond de 50 gehangen en opeens schoot ik door naar de 60 en vervolgens door naar bijna 80.

Nu heb ik weer een beetje hetzelfde dat ik rond de hoge 70 blijf net als met de 50 het geval was.

Tafelselectie + de SSS strikt opvolgen + een hoop handen spelen en dan moet het wel lukken.
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Tafel selectie.
      Met Tafel selectie bedoelt ie tafels met een hoge player per flop (P/F) ratio (dus boven de 20% is een must) en een hoge average pot. Deze pot moet minimaal jouw buyin zijn.

;)
      Hehe bedankt voor de uitleg Gerv. ;)
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      En met tafel selectie bedoeld KeesAZook :D
      Niet meer dan 2 met SS aan tafel en liefst geen. zoveel mogelijk grote stacks aan tafel dus.

;)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ja die Kees is lui tegenwoordig :D

Geintje
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Hij is niet lui, hij pakt het gewoon slim aan.
      Als Gold-status noemt hij gewoon de term, dan leggen de Silver-statussen het braaf uit :D :D :D
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Hij is niet lui, hij pakt het gewoon slim aan.
      Als Gold-status noemt hij gewoon de term, dan leggen de Silver-statussen het braaf uit :D :D :D
      Meneer zoekt problemen , wij zijn altijd met mééér :D
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Hahaha.

Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat ook iedere Silver status wel de term, tafel selectie kan. Staat toch ook al vroeg in de artikelen?
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Hahaha

We nemen onze taakverdeling hier erg serieus
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Ik wil nog even een reactie geven op mijn post. Vandaag heb ik nadrukkelijk gelet op tafelselectie , en ik moet zeggen het werpt z'n vruchten af.

Ik werd er zo gek van dat je een goede hand hebt ( A-K ) , en je wordt gecalled door een andere SSS'er die dan ( J-J ) heeft , dan is het alsnog een coinflip en lijkt het meer op gokken.

Daarbij moet ik zeggen dat 10NL op fulltilt voor 70% bestaat uit shortstackers en dat tafelselectie erg moeilijk wordt. Je schrijft je dan wel in bij een tafel met veel bigstacks , maar voordat je dan uiteindelijk aan de bak kan ben je ook alweer een half uur verder.

Ik heb vandaag afwisselend op 10NL en 25NL ( buiten BRM , maar weinig SSS'ers ) gespeeld en met suc6. BR heb ik vandaag geboost van $50 naar $66.
    • eruk
      eruk
      Bronze
      of je doet aan blindstealing als de tafel te tight is.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi macomacoNL,

Welkom op het SSS forum, post vooral ook handen waar je over twijfelt.

Tafel selectie is idd erg belangrijk als SSS'er. Afgezien daarvan lees ik dat je op FT speelt op 10NL. Neem aan dat je je startkapitaal daar hebt gekregen. Het probleem bij 10NL op FT is dat de rake daar hoger is dan bij andere rooms. Dat hakt behoorlijk op je winrate in.
      Zou je ook aanraden om zo snel als je BR het toelaat naar 25NL te gaan. Daar is normale rake en dat zal voor je winrate enorm uitmaken.

[offtopic]
      Als Gold-status noemt hij gewoon de term, dan leggen de Silver-statussen het braaf uit
      Dus als ik een term neerzet leggen de gold members het uit? Scheelt mij weer werk :D
      [/offtopic]