1.5$ 18mans Bubble met 2 ss's

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Pushen jullie hier ook?

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 200/400 Blinds 25 Ante (5 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (MP) (t4110)
      Button (t1036)
      SB (t1810)
      BB (t12576)
      UTG (t7468)

Hero's M: 5.67

Preflop: Hero is MP with A, 9
      1 fold, Hero bets t4085 (All-In), 2 folds, BB calls t3685

Flop: (t8495) 10, 10, 6 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t8495) K (2 players, 1 all-in)

River: (t8495) 4 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t8495

Results:
      BB had Q, Q (two pair, Queens and tens).
      Hero had A, 9 (one pair, tens).
      Outcome: BB won t8495
  • 6 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Turbohenk,

Je hebt een goede titel gekozen, 2 shorties maken deze op het eerste gezicht gemakkelijke push toch wel twijfelachtig.

Ik denk niet dat je hier profitabel kunt pushen, precies omdat de shorties vrijwel zeker eerder zullen busten dan jij als je hier foldt.

CO 11.6%, TT+ A2s+ ATo+ KTs+ KQo QJs
      BU 2.6%, TT+ AKs
      SB 1.8%, JJ+
      BB 3.9%, 99+ AKs AKo
      SB 1.8%, JJ+
      BB 1.8%, JJ+
      BB 5.1%, 99+ AQs+ AQo+

Dit is het zogenaamde nash equilibrium, zoals je ziet zijn de calling ranges, vooral van de shorties, maar ook die van de bb, behoorlijk tight. Als bb looser called dan dit is het sowieso al geen goede push meer, en ik denk dat je op deze limiet eerder een call dan een fold kan verwachten van bb als hij een hand als 88 of AJo krijgt.

Een fold is hier dus volgens mij marginaal beter, omdat de kans zo groot is dat je door te folden itm gaat komen.

Als bu en sb looser callen zal dat niet heel veel veranderen aan de situatie, het maakt de hand nauwelijks profitabeler of minder profitabel. Het blijft echter een randgeval, en A9s en AJo blijven voor mij wel easy pushes, maar met A9o is het netaan beter om te folden denk ik.

Goed dat je deze hand gekozen hebt om te posten iig, je twijfel was terecht.

Je kunt de resultaten van de hand voortaan wel beter weglaten, ze zijn niet relevant (vooral hier, omdat het nogal wiedes is dat BB hier zou callen met QQ) en het kan eventueel de beoordeling van de manier waarop de hand gespeeld is beïnvloeden.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Oke , bedankt voor je reactie , had zoiets al verwacht!
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Die calling ranges die jij in je antwoord aangeeft, hoe ben je daarop gekomen, als ik alles gewoon invul dan geeft hij bij mij als UTG pusht :

CO 8.0%, 66+ ATs+ AJo+
      BU 4.2%, 99+ AQs+ AKo
      SB 4.2%, 99+ AQs+ AKo
      BB 6.0%, 77+ AQs+ AQo+
      BU 14.5%, 33+ A7s+ A8o+ KJs+ KQo
      SB 10.3%, 55+ A9s+ ATo+ KJs+
      BB 10.1%, 44+ A9s+ ATo+
      SB 10.7%, 44+ A8s+ ATo+ KQs
      BB 10.0%, 55+ A9s+ ATo+ KQs
      BB 10.9%, 55+ A8s+ A9o+
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Deze spot is super afhankelijk van hoe de BB speelt.
      Wanneer je t idee hebt dat hij los callt kan je hier easy mucken.
      Tegen een betere speler die tighter callt kun je hier imo wel pushen.

Minraise / callen vs shorties / folden tegen bigstack is imo ook een goede optie, ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Die calling ranges die jij in je antwoord aangeeft, hoe ben je daarop gekomen
      Daar heb ik eerlijk gezegd ook geen idee van. Als ik het namelijk nog eens invul, krijg ik dit:

CO 19.8%, 66+ A2s+ A8o+ K9s+ KTo+ Q9s+ QJo J9s+ T9s
      BU 5.9%, 88+ AJs+ AQo+
      SB 6.0%, 77+ AQs+ AQo+
      BB 8.4%, 55+ ATs+ AJo+
      SB 4.2%, 99+ AQs+ AKo
      BB 5.9%, 88+ AJs+ AQo+
      BB 10.1%, 44+ A9s+ ATo+

Wat echt totaal anders is, anders dan mijn én jouw eqlib. Ik vermoed dat ik zelf de blinds verkeerd heb ingevuld, als ik naar deze calling ranges kijk, en de openshove range van CO (waar jij zit dus) dan kan ik niet anders dan zeggen dat ik een fout heb gemaakt in mijn reactie (slordigheid).

De thesis dat de ev$ van de push niet zoveel veranderd als een shorty looser called heb ik met sng wizard getest, dus dat blijft wel overeind, ik kan dus niet anders dan stellen dat een push hier normaal gesproken wél correct is, tenzij BB belachelijk loose called.

Excuses voor het ongemak, de push is duidelijk +ev$, NH.

Minraise / callen vs shorties / folden tegen bigstack is imo ook een goede optie, ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

Hier ben ik geen voorstander van, ten eerste natuurlijk omdat de push profitabel is, en een raise/fold dus eigenlijk nooit beter is. Verder is het lastig dat vrij duidelijk is dat je zal gaan folden tegen de BB, het zou immers behoorlijk dom zijn om op de bubble te slowplayen hier, in deze situatie waarin je vrijwel zeker itm komt als je niet all in naar showdown gaat.

Ik denk dat je jezelf te kwetsbaar maakt, als bb een regular is dan pushed hij sowieso any two tegen een miniraise van jouw kant, en met een hand als A5o prefereer ik dus alsnog een fold boven miniraise/fold. Het is niet van groot belang hier een hand te spelen, dus er is niks mis mee om omwille van de bubble a5o hier te folden. Met A5o broke gaan tegen 1 van de shorties is niet dermate -ev$ dat je daar 800 chips voor op het spel moet gaan zetten.
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Bedankt voor je duidelijke reactie!