Belgische pokerwetgeving, wat nu?

• NilsAe
      NilsAe
      Bronze
      Zoals velen onder jullie al weten, heeft verandert de Belgische pokerwetgeving..
      Als 20-jarige student verlies ik hierdoor het grootste deel van mijn "inkomsten" :s_confused:

Is er een pokerroom waar ik wel (il)legaal op verder kan?
      mvg,
      Nils ae
  • 2 antwoorden
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Verschillende pokerrooms zijn van mening dat de Belgische wetgeving in strijd is met de Europese wetgeving en zullen gewoon hun diensten blijven aanbieden. En ik denk ook niet dat deze pokerrooms op korte termijn zullen vervolgd worden door de Belgische staat, dus ik denk wat je gerust op een van deze rooms terecht kan.

Nu nog even afwachten tot het moment dat de eerste licenties uitgedeeld worden zodat er een duidelijk beeld is van welke pokerrooms legaal te werk gaan.

Legaal pokeren ga je niet kunnen doen als je nog geen 21j bent.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Hey NilsAe,

Ik heb jouw topic even naar dit board verhuisd, omdat dit specifiek gemaakt is voor alle informatie omtrent de Belgische pokerwetgeving!

Ik denk dat het nuttig is voor jou om ons statement, dat een tijdje geleden verscheen, eens te lezen. En heb je ons overzichtsartikel al gezien? Anders vind je daar ook nog heel wat informatie terug.

In het statement leggen we uit wat ons standpunt in dit hele dossier is en hoe we de toekomst inschatten. Concreet komt het er op neer dat we - omdat de huidige wetgeving in strijd is met bepaalde fundamentele Europese wetsvoorstellen - onze leden zowel van een .com aanbod blijven voorzien, als van een nieuw .be aanbod.

Ik zou zeggen: lees het statement eens door en als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze graag!