Nl 5 - Kk

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Fold op zijn check-shove?

Gezien zijn stats vond ik dit een twijfel gevalletje, zeker toen in de sessie later in Elephant nog een keer bekeek. Een setje hier checkshoven kan, maar in dat geval zou hij wellicht eerder bang zijn voor de check behind, gezien het drawy board en zou hij zelf wel donken op de flop..

Ik was wel bang voor een hand als Ax met 1 ruiten, maar ik dacht dat ik tegen een dergelijke hand nog wel voldoende odds had om te callen (pot was na mijn bet op de flop 1,06 en ik moest dus nog mijn resterende stack van 4,50 bijleggen om een pot van 10,50 te winnen).

Graag jullie mening!

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $15,13
      Hero:
      $5,14
      CO:
      $6,02

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with K:heart: , K:spade:
      3 folds, Hero raises to $0,20, CO calls $0,20, 2 folds, BB calls $0,15.

Flop: ($0,62) 8:diamond: , 4:diamond: , 2:diamond: (3 players)
      BB checks, Hero bets $0,44, CO folds, BB raises to $14,93 (All-In), Hero calls $4,50 (All-In), BB gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($10,50) J:spade:
      River: ($10,50) T:club: (2 players)

Final Pot: $10,50

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Kh Ks)
      BB shows three of a kind, boeren (Jd Jc)

BB wins with three of a kind, boeren (Jd Jc)
  • 2 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      zijn shove slaat hier nergens op, wat me doen vermoeden dat hij een handje heeft die wel goed is, maar hij liever geen turn mee ziet, zoals overpairs. Dus ik vind je call hier prima;)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik vind 't prima zo. Villain is wel echt een enorme vis met zijn 66% VPIP en 32 WTS (en ook nog eens een W$SD van 17%...), wat betekent dat hij veel te veel handen speelt en te vaak een showdown ziet (en deze verliest). Zo'n speler zal hier wel meer handen als de nuts zien dan enkel flushes en setjes, zoals 8x, handjes met één , slechtere overpairs, enzovoort.

Een directe shove is vaak ook veel zwakker dan een raise, omdat men nou eenmaal liever niet anderen de hand uitjaagt met een goede hand.