1.5$ 18mans AA op FD board.

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Pre open ik , flop c-bet , check ik op de turn gewoon behind?

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 25/50 Blinds (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (BB) (t1455)
      UTG (t1545)
      MP1 (t1425)
      MP2 (t1805)
      CO (t2205)
      Button (t2235)
      SB (t2830)

Hero's M: 19.40

Preflop: Hero is BB with A, A
      UTG calls t50, 3 folds, Button calls t50, SB calls t25, Hero bets t200, 1 fold, Button calls t150, SB calls t150

Flop: (t650) 10, 10, 4 (3 players)
      SB checks, Hero bets t450, 1 fold, SB calls t450

Turn: (t1550) 5 (2 players)
      SB checks, Hero bets t805 (All-In), SB calls t805

River: (t3160) K (2 players, 1 all-in)

Total pot: t3160

Results below:
      SB had 9, 7 (flush, ten high).
      Hero had A, A (two pair, Aces and tens).
      Outcome: SB won t3160
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi TurboHenk,

Preflop zou ik toch wat groter raisen, ten minste naar 250, tegen zoveel limpers geef je anders te goede odds weg, zij kunnen een goede call voor setvalue maken tegen jouw raise.

Je betsizing na de flop waardeer ik wel. Ik had zelf voor 400 op de flop en 855 op de turn gekozen, om het iets evenrediger erin te stoppen, maar dan ben ik aan het muggenziften, het is op zich prima as played.

Ik zie niet in waarom ik de turn behind zou checken. Er is no way dat ik op de river nog ga folden met de pot odds die je krijgt, villain kan nog makkelijk een pocket hebben oid, en zelfs als hij een flush heeft heb je een redraw naar de Ahigh flush.

Het grote nadeel van een check behind op de turn echter, is dat je op die manier villain de kans geeft op voor hem nadelige rivers te folden. Als hij geen heeft, dan zal hij op elke river folden bijvoorbeeld. Als hij een pocket heeft, kan hij op een A river folden, en ga zo maar door.

AA is in een sng niet bepaald een ingewikkelde hand om te spelen. Met blinds 25/50 moeten er heel vreemde dingen gebeuren om AA te kunnen folden. Een flop met 3 van 1 suit, en vervolgens een turn van diezelfde suit, die jij zelf niet hebt, is een voorbeeld daarvan. Op dit board is folden niet mogelijk, dus kun je de turn beter pushen, omdat je dan meer kans hebt dat villain met slechtere handen called.

Je hebt 800 over, en de pot is 2300, dat betekent dat je met 30% kans te winnen al genoeg hebt, en dat heb je hier vrijwel altijd nog, zelfs tegen een made flush heb je hier nog tal van outs (elke en elke A). NH dus.