1.5$ 18mans UTG+1 push F2T

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Dit is nog niet op de FT obviously , maar hoe bepaal ik wat hier ongeveer mijn pushrange is, had handje hiervoor ook al gepushed , dus image was wel loose. Maar als ik hier door de blinds ga verwacht ik geen ( weinig ) fe meer te hebben, of zie ik dit verkeerd en is folden hier correcte move?

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 75/150 Blinds (5 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB (t1035)
      BB (t795)
      UTG (t1740)
      Hero (MP) (t895)
      Button (t1165)

Hero's M: 3.98

Preflop: Hero is MP with J, 6
      1 fold, Hero bets t895 (All-In), Button calls t895, 1 fold, BB calls t645 (All-In)

Flop: (t2660) 10, 7, 4 (3 players, 2 all-in)

Turn: (t2660) 8 (3 players, 2 all-in)

River: (t2660) 3 (3 players, 2 all-in)

Total pot: t2660
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi turboHenk,

Dit is natuurlijk dik -ev$, echter, gezien jouw 6bb's stack is dat niet de enige factor in deze hand.

Laten we eerst aannemen dat als we door de blinds heengaan, we alle fe kwijtraken. Dan kunnen we deze hand pushen, of de volgende. Deze spot is al niet beter dan de volgende. BB heeft sowieso niet echt fe meer, heeft een kleine stack, en kan dus veel gemakkelijker een all in callen dan degene die de volgende hand op de bb zit (die zit nu UTG). Als we dan ook nog eens J6o hebben, wat én een onder gemiddelde hand is, én niet suited/connected is (suited/connected kaarten zijn in dit soort situaties, waarin je altijd achter ligt tegen de hand waardoor je gecalled wordt, altijd significant handiger om mee all in te gaan) dan kun je niet anders dan concluderen dat de volgende hand pushen handiger is.

Je loopt dan wel het risico dat BB broke gaat, waardoor jij direct al op de bb komt de komende hand, echter, het kan ook zijn dat je naar de finaletafel verhuist en nog wat extra spots krijgt, tevens is het zo dat als jij deze hand foldt, en BB deze hand broke gaat, hij jou ook wel gecalled had, dus dan had je alsnog geen fe gehad, en mis je dus niks.

Er is dus geen goede reden hier te pushen.

Als je op de bb komt, dan hou je 750 chips over, de hand erna kun je dan, mits je het geluk heb first in te zitten, een mogelijkheid tot 5bb shove uit de sb, dit is sowieso een zeer profitabele spot, en je hebt daar zeker nog fe (zeker ook omdat degene die nu op BU zit (1165 chips-gast dus) dan ook zijn toernooileven op het spel zet als hij called). Ik zou de volgende hand dus ook niet extreem loose gaan pushen, eerder ~40% van mijn handen.

De spot waar je nu in zit geldt eigenlijk hetzelfde voor, 30-40% van je handen all in pushen is hier +ev$ (hoeveel precies is afhankelijk van hoe tight/loose je tegenstanders callen natuurlijk) en dat zou ik dan ook pushen. Als de blinds de komende 3 handen niet omhoog gaan hou je met 5bb's nog genoeg fe over en kun je nog makkelijk +ev$ moves maken, een -ev$ shove is hier nog overbodig dus.