Muziek gezocht!

• mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Hallo iedereen,

Na het lezen van het forum topic over tv serie suggesties vroeg ik mij af of mensen wat leuke cd-titels/nummers door kunnen geven hier. Je hebt al turn it up or down maar dat zijn dan enkel nummers.

Heb zo'n maand geleden mijn PC naar fabrieksinstellingen teruggezet om geheel overnieuw alles te installeren en te downloaden...erm...kopen.

Aangezien ik dus ook mijn muziekcollectie wil uitbreiden ben ik op zoek naar muziek die ik nog nooit gehoord heb.Ik heb tot nu toe vrijwel alleen muziek 'gekocht' die ik al kende en sommige die ik niet kende. Zou graag wat suggesties krijgen voor goeie albums of nummers. Mijn smaak is zeer breed. Van hip hop tot hardhouse, ambient tot pop en van klassiek tot middle of the road muziek.

Ben benieuwd en alvast erg bedankt voor jullie tips!
  • 6 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      michael franti & spearhead - everyone deserves music als een titel. t is een reggaeish album

Ayreon - 01011001 , hard to explain wat t precies is

Turbonegro - Party animals
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Dank je voor je tips!

Hou wel van die vage muziek die je als laatste gaf (01011001) . Heb het vooral op de achtergrond aan als ik andere dingen doe zoals poker, spellen en soms afwassen of stofzuigen :f_cool: .
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Burial - Untrue (2007) (dubstep/twostep/ambiant) Het hele album heeft een sfeertje alsof je om 03:00 door een Londense achterwijk loopt. Echt brilliant

Modeselektor - Happy Birthday (2007) (techno/dubstep) Fantastisch Up-beat album met een donkere sfeer.

James Blake - James Blake (2011) (soul/ambiant/dubstep) James blake maakte al fantastische dubstep tot hij er achter kwam dat hij ook nog eens enorm goed kan zingen. Nu combineert hij die twee tot iets met enorm veel sfeer en gevoel.

Gil Scott-Heron - I'm New Here (2010) (Blues/Trip hop/Elektronica) Prachtig album die de bluesstem van Gil Scott-Heron combineerd met erg donkere elektronische beats/melodieën.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Gil Scott-Heron/Jamie XX - We're new here (2011) (Dance/Elektronica) Remix van I'm new here op een wat meer up-beat manier.

Burial/Four-tet/Thom Yorke - Ego/Mirror EP (2011) (post-dubstep)

Frank Turner - Love Ire & Song (2008) (Punk/Folk) Folk liedjes van een man met een gitaar die meer punk gevoel hebben dan Green Day en consorten ooit van zouden kunnen dromen.

The National - Boxer (2007) (Indie/rock) Prachtige melodramatische liedjes met geweldige teksten.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      zitten aardig goede nummers tussen, denk dat ik er 1 of 2 iets minder vind. Je had het trouwens over de Londense achterwijken maar bij deze denk ik toch meer aan de Parijse banlieus :)

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door mvd1978
      zitten aardig goede nummers tussen, denk dat ik er 1 of 2 iets minder vind. Je had het trouwens over de Londense achterwijken maar bij deze denk ik toch meer aan de Parijse banlieus :)

De londonse achterwijken gaat over Burial ; )