nl 5 blindbattle

• 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,21
      BB:
      $4

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.104 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:spade: , 7:spade:
      5 folds, Hero raises to $0,15, BB calls $0,10.

Flop: ($0,30) A:diamond: , T:spade: , 8:club: (2 players)
      Hero checks, BB bets $0,15, Hero raises to $0,45, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,60

Vroeg me af of dit wel een beetje kon.
      Als die hier weer actie op gaf word het idd wel een duidelijke fold.
  • 8 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Wat is je gedachtegang hierachter?

Waarom check je de flop?
      Waarom geen c-bet?
      Waarom een check/raise in plaats van een check/call?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      @ wry

als je gecalled wordt op de flop (ik ga uit van een cbet) bet je enkel de turn dan nog? (als je hand niet improved). Ik ga uit van wel?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      @ wry

als je gecalled wordt op de flop (ik ga uit van een cbet) bet je enkel de turn dan nog? (als je hand niet improved). Ik ga uit van wel?
      Elke A (trips), 7 (two-pair), 9 (OESD) en (backdoorflushdraw) bet ik sowieso. Op de meeste andere kaarten ga ik waarschijnlijk ook doorbetten omdat villain de flop nog wel kan peelen met handen als KQ/KJ die een gutshot hebben, Tx, 99, enzovoort. KQ/KJ gaan de turn waarschijnlijk folden, maar dat is op zich geen ramp. Als je checked ga je zo makkelijk van je hand gezet worden. ;)

Tx, Axs, 99, misschien zelfs slechter called de turn ook nog wel. Maar deze handen zullen de river nooit meer betten wanneer je checked dus check/fold ik de river. Villain zal heel vaak alleen maar met sterkere handen uitbetten, en er zijn niet zo heel veel gebuste draws waarmee villain de flop en turn called, alleen J9 eigenlijk.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Bump voor 20Schocker88.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      @ wry

Elke A (trips), 7 (two-pair), 9 (OESD) en (backdoorflushdraw) bet ik sowieso. Op de meeste andere kaarten ga ik waarschijnlijk ook doorbetten omdat villain de flop nog wel kan peelen met handen als KQ/KJ die een gutshot hebben, Tx, 99, enzovoort. KQ/KJ gaan de turn waarschijnlijk folden, maar dat is op zich geen ramp. Als je checked ga je zo makkelijk van je hand gezet worden. ;)

Tx, Axs, 99, misschien zelfs slechter called de turn ook nog wel. Maar deze handen zullen de river nooit meer betten wanneer je checked dus check/fold ik de river. Villain zal heel vaak alleen maar met sterkere handen uitbetten, en er zijn niet zo heel veel gebuste draws waarmee villain de flop en turn called, alleen J9 eigenlijk.
      En foredoor flushdraws? wat doe je met die op de flop?
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Hey, ja had wat famillie zaakjes van de week kleine geboren :D
      Dus had de tijd niet om te reageren.

Maar me gedachten gang was als ik check word ik 9 van de 10 keer naar me toe gebet.
      Dus ook gelijk extra geld in de pot.
      Ik ging er vanuit dat ik de beste hand had idd en omdat me kicker een beetje kloten was heb ik er voor gekozen om zijn bet direct te raisen.
      Dit was om de pot direct op te pikken en als ik daar wel gecalled werd of geraised werd had ik denk ik op een raise gefold en op call check fold gespeeld.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Als je checked en hij bet 9 van de 10 keer naar je toe, dan heb je vaak de beste hand. Zonde om dan te check/raisen, want dan laat je hem al zijn blufs en slechtere handen folden. Dit kan je ook met 72o doen, want je wordt niet gecalled door slechtere handen.

Je verandert je hand dus in een bluf en dat is zonde want je hebt vaak zat de beste hand. Als je het lastig vindt om een paar straten check/call te spelen dan moet je het simpel houden en gewoon c-betten.

En waarom zou je op de flop de pot al willen oppikken met de beste hand? :) Nergens voor nodig.
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Ok volgende keer zal ik hem iets anders spelen.
      Vraag me dan nog wel af als je haast zeker weet dat ze tegen je in gaan betten en op een cbet waarschijnlijk wel gaan folden het toch niet slimmer is om hem te laten betten?
      En dan inderdaad check call te gaan spelen?