A-Q tegen mogelijk set

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Vandaag wat aan het tilten geweest, oa bij deze hand. Voelde aan dat ik hem moest folden, maar om een of andere reden is het mij niet gelukt. Tegenstander was 16/7 met een AF van 1.8.

Mijn vraag is eigenlijk wanneer ik best had gefold. Ik denk dat de flop nog wel te callen valt, omdat ik in positie zit en er een flush draw ligt. Of vinden jullie dat ik op de flop al moet folden? Turn is een duidelijke fold, zoveel aggressie van een relatief tighte speler.

Een andere vraag: stel dat ik call op de flop. Als de tegenstander dan naar je toecheckt, moet je dan betten of behind checken?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($8.95)
      BB ($10)
      UTG ($2.22)
      UTG+1 ($9.97)
      UTG+2 ($10.68)
      MP1 ($2.15)
      CO ($8.81)
      Hero ($11.73)

Dealt to Hero A:diamond: Q:club:

fold, fold, fold, fold, CO calls $0.10, Hero raises to $0.40, fold, fold, CO calls $0.30

FLOP ($0.95) Q:spade: J:diamond: 3:diamond:

CO checks, Hero bets $0.71, CO raises to $2.31, Hero calls $1.60

TURN ($5.57) Q:spade: J:diamond: 3:diamond: 8:club:

CO bets $3.60, Hero raises to $7.20, CO calls $2.50 (AI)

RIVER ($17.77) Q:spade: J:diamond: 3:diamond: 8:club: A:spade:

Hero shows A:diamond: Q:club:
      (Pre 46%, Flop 7.1%, Turn 0.0%)

CO shows 3:club: 3:heart:
      (Pre 54%, Flop 92.9%, Turn 100.0%)

CO wins $16.89
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Op NL10 fold ik daar al op de flop. Ik zie bijna geen tot geen spelers dit doen als semi-bluf op NL10. Op hogere limieten waar meer wordt nagedacht misschien wel maar op NL10 is dit een fold voor mij @ flop. Vraagt wel wat discipline offcourse :) . Met een hand als QK gaat villain zeker niet raisen btw.

Op je andere vraag nu:
      Op een hogere limiet waar ik semi-blufs in de range zie zitten bet ik de turn (of als je weet dat villain een nadenkende speler is die dit doet).
      In deze situatie check ik behind omdat ik gewoon zo onzeker ben over de hand en voor potcontrol wil gaan. Dan call je de river wel op een blank (dus geen K of :diamond:) .

Dit is my opinion, ben es benieuwd.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey MoneyStef, welkom op het handjudgingforum! Het is erg goed dat je hier komt om je spel te verbeteren en ik stel het zeer op prijs dat je een uitvoerige beschrijving van de hand post, met bijbehorende vragen. Zo maak je het voor de handjudges een stuk makkelijker om je (gericht) te helpen bij het verbeteren van je spel. Ga zo door! :)

Pre-flop is standaard. Als villain nooit limp/fold maar altijd limp/called dan kan je het ook $0.50 maken voor value.

De flop vind ik prima qua betsizing. Tegen zo'n passieve tegenstander ben ik heel erg geneigd om de flop te folden na zijn check/raise. Zo'n speler zal dit zelden doen met een zwakke hand, maar heel erg vaak met alleen maar monster(draw)s. Denk aan 33, QJ, T:d9. Het is een redelijk kleine range maar dit soort spelers check/raisen gewoon nooit als bluf. :) Dus ik fold de flop na villains check/raise. Je beat eigenlijk alleen KQ, want tegen hele sterke draws als T:d9 heb je net een flipje. En dan zou villain ook nog eens kunnen trappen met AA/KK.

Conclusie: je doet het erg slecht tegen villains check/raising range en een bet/fold op de flop is de beste line hier.

Wanneer je tegenstander op de turn checked nadat jij zijn check/raise hebt gecalled dan ligt het heel erg aan de kaart wat ik doe. Bij elke check ik de turn behind omdat je showdownvalue hebt (TPTK) en een redraw naar de nutflush, omdat je zelf de A hebt. Bij een K check ik ook behind omdat deze kaart wat draws complete en KQ je dan ook beat heeft. Elke andere "blank" ga ik wel betten om te beschermen tegen het drawy board. Tegen deze tegenstander is het een geval apart omdat hij een wat kleinere stack heeft, waardoor je met een hele vervelende (relatieve) stacksize op de turn bent beland. Tegen iemand met 100bb bet ik ongeveer $3,- op de turn om elke river behind te checken. Tegen deze tegenstander kom je eigenlijk niet meer weg als je hier de turn bet, omdat je dan redelijk pot-commited bent aangezien je nog maar iets van ~$3,- hoeft bij te leggen om $18,- te winnen, ongeveer.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks voor de uitgebreide feedback! Volgende keer dus gewoon fold.