river min raise van whale

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hieronder een hand tegen een enorme fish: 86/0 over 21 handen.

Vinden jullie de river hier een goede call? Mijn redenering was: is een duidelijke fish, dus heeft een zeer brede range. De mogelijke flush lag er nog niet op de flop. Dit zijn de redenen voor een call. Langs de andere kant is call flop, call turn en re raise river wel een zeer aggressieve move, zeker voor een fish. Is dit een call of een fold?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($12.51)
      BB ($9.68)
      UTG ($19.84)
      UTG+1 ($4.78)
      UTG+2 ($1.85)
      MP1 ($10)
      CO ($2)
      BTN ($10)

Dealt to Hero 4:diamond: 4:club:

fold, UTG+1 calls $0.10, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.05, BB checks

FLOP ($0.30) 2:diamond: 4:heart: 8:diamond:

Hero bets $0.20, BB calls $0.20, UTG+1 calls $0.20

TURN ($0.90) 2:diamond: 4:heart: 8:diamond: J:heart:

Hero bets $0.67, BB calls $0.67, UTG+1 folds

RIVER ($2.24) 2:diamond: 4:heart: 8:diamond: J:heart: T:heart:

Hero bets $1.42, BB raises to $2.84, Hero calls $1.42
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      preflop is standaard.

Tegen zo een fish bet ik op de flop pot en op de turn ook pot! (op de turn is het ook echt superdrawy).

Op deze rivercard die niet echt zooo scared is tenzij hij 2 harten heeft, wat ik niet zo vaak zie ga ik even aan het denken waarmee hij 2x callt op flop en turn. Deze huge fish kan dat namelijk met heel veel doen: van 9Ts tot 4x. Als ik echt zeker weet dat het een huuuge fish is bet ik toch 3/4 pot. En anders 1/2 pot ofzo.

Je krijgt heel goede odds voor een call en beat nog wel wat dat in zijn range zit zoals alle two pairs.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Je bet sowieso te weinig
      ik doe minstens pot pot , en zou zelfs naar overbets neigen op de flop / turn , omdat die in absolute grote toch klein zijn , en dat vaak is waar een fish op let .
      En zo kan je er genoeg geld in krijgen .
      Je kan volgens mij prima 50 cent betten op de flop , elke FD gaat ie nog steeds callen . En je moet eens kijken hoeveel dat scheelt als je dan de turn nog eens pot hoe groot die river dan is :)
      as played heb je crying rivercall.
      Je odds zijn net goed genoeg voor dat deel uit zijn valuerange dat je beat denk ik (2P ) en de paar random spazzes.
      Maar je zal ook veel straight en flush zien :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Bedankt voor de feedback, goede tip om hoger te betten als de pot nog klein is, 30c wordt idd even makkelijk gecalled door dit soort spelers als 20c, onafhankelijk van de potgrootte.