K-K zonder overcards

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hieronder nog een hand met een moeilijke beslissing. Is dit een fold op de turn? De flop bet ik niet door omdat ik door mijn pf raise denk enkel actie te kunnen krijgen van slechtere handen. De kans op een A op de turn is maar 6%, dus protection is naar mijn mening ook niet nodig. Wat denken jullie?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($4.90)
      Hero ($8)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($12.07)
      UTG+2 ($10)
      MP1 ($8.76)
      MP2 ($10.99)
      CO ($2.15)
      BTN ($10.25)

Dealt to Hero K:diamond: K:heart:

UTG raises to $0.35, fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $1.40, UTG calls $1.05

FLOP ($2.85) 5:club: 6:diamond: J:heart:

Hero checks, UTG checks

TURN ($2.85) 5:club: 6:diamond: J:heart: 8:club:

[color=red]Hero bets $1.82, UTG raises to $6.23
  • 7 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ten eerste: probeer steeds met 100 big blinds aan tafel te zitten. Als je een goede hand hebt verlies je value! En zonder 100 bb kun je de BSS strategy niet profitabel hanteren.

Nu over de hand:

Preflop is de raise wel groot maar pakt hiet goed uit.
      Nu ga je even aan het denken met wat hij kan callen. Dit hangt natuurlijk vooral af van de speler maar zonder stats is dit TT-QQ en AJs, AQo+

Er is dus een groot deel van zijn range dat nog een bet zal callen. Deze moet echt niet te groot zijn want je krijgt het er wel in op 3 straten. 1.5$ is wel fine.

Op de turn as played ga je natuurlijk betten en dat mag idd zoiets als 1.9$ zijn. Zo een grote raise op de turn lijkt me echt wel heel sterk al heb je je hand wel flink geunderrept op de flop ( hij kan miss ook bluffen maar ben er niet zeker van gezien de grootte vd raise). Daarom zie ik dit soms ook gebeuren met AJ en QQ. De handen die je wel beaten zijn JJ en AA. Maar AA zie ik hem zowat nooit hebben dus je hoeft enkel JJ te vrezen.
      Daarom gooi ik het hier wel in.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Bedankt alvast Farmachist voor de comments. Ik blijf een uitgestelde bet geen slechte move vinden (turn ipv flop) omdat je geen betere handen doet folden. Handen die callen op de flop, zullen ook op de turn callen.

Als ik zelf de hand nog eens opnieuw analyseer denk ik eigenlijk dat ik wel moet callen. Voor mijn bet heb ik nog 6.6 dollar over, terwijl de pot 2.85 is. Dan moet je het gewoon all in proberen te krijgen als er geen A valt op de flop. Zijn range is idd nog breed genoeg om zelfs een re raise op de turn te callen, altijd mogelijk dat hij het met A-J of Q-Q, kleine kans op 10-10...
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Preflop is je raise prima, zeker tegen een UTG range kun je prima wat groter 3,5x of 4x raisen, omdat je gwn tegen value handen aant betten bent. Op de flop bet ik wel gewoon door, er zijn zoveel handen die hij niet gaat opgeven.
      Krijg je het er net even wat makkelijker in.
      Zijn raise op de turn is vrij raar, omdat hij behind checkt op de flop. Als hij denkt dat jij een zwakke range hebt en hij daarom op de flop niet bet met een setje ( als hij die heeft ) waarom zou hij dan op een 8 turn gaan raisen voor value? in principe bevorderd die turn jouw hand totaal niet. Dus als hij al nadenkt over het behind checken van een setje op de flop dan zou zijn play hier ook totaal onlogisch zijn.
      Dus ik zou hier wel broke gaan..;)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Ten eerste: probeer steeds met 100 big blinds aan tafel te zitten. Als je een goede hand hebt verlies je value! En zonder 100 bb kun je de BSS strategy niet profitabel hanteren.

Nu over de hand:

Preflop is de raise wel groot maar pakt hiet goed uit.
      Nu ga je even aan het denken met wat hij kan callen. Dit hangt natuurlijk vooral af van de speler maar zonder stats is dit TT-QQ en AJs, AQo+

Er is dus een groot deel van zijn range dat nog een bet zal callen. Deze moet echt niet te groot zijn want je krijgt het er wel in op 3 straten. 1.5$ is wel fine.

Op de turn as played ga je natuurlijk betten en dat mag idd zoiets als 1.9$ zijn. Zo een grote raise op de turn lijkt me echt wel heel sterk al heb je je hand wel flink geunderrept op de flop ( hij kan miss ook bluffen maar ben er niet zeker van gezien de grootte vd raise). Daarom zie ik dit soms ook gebeuren met AJ en QQ. De handen die je wel beaten zijn JJ en AA. Maar AA zie ik hem zowat nooit hebben dus je hoeft enkel JJ te vrezen.
      Daarom gooi ik het hier wel in.
      Helemaal mee eens en ik heb er verder niks aan toe te voegen.

Als je verwacht dat villain handen waarmee hij op de turn called ook op de flop called, dan mis je value door niet de flop te betten en je maakt het een stuk moeilijker om all-in te komen. En ik ben het er niet mee eens dat enkel een A een scarecard is, een T, J of Q zou ik ook niet zo heel prettig vinden op de turn omdat die villain's range best hard hitten.

As played call ik de turn omdat je line nergens op lijkt en er heel erg bluffy uitziet. :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks voor de comments.

Ik vind de raise pf echter helemaal niet te groot. Standaard is 3x zijn bet, dus 1.05. Omdat ik uit positie zit, met een hand waarbij ik op de flop zonder A committed ben, verkies ik 4x zijn bet te raisen. Hij zal wss enkel callen met pocket pairs of A-K. Door hoger te raisen geef ik hem niet de odds voor zijn pocket pairs. A-K called hij volgens mij onafhankelijk van de grootte van mijn raise...

Hoeveel zouden jullie dan geraised hebben in deze situatie? Naar 1.05?

As played call ik de turn omdat je line nergens op lijkt en er heel erg bluffy uitziet.

Is het dan helemaal geen voordeel om de hand iets minder voorspelbaar te spelen? Als je hier doorbet, moet hij A-K folden en fold hij ook enkele handen als 10-10 en Q-Q, die hij op de turn waarschijnlijk wel speelt. Protecten tegen 10-10 en Q-Q is niet echt nodig, die hebben maar 4% om op de turn te hitten + ik ben door de stack/pot verhouding zowiezo committed. Heb ook geen 3 straten nodig om het erin te krijgen, als ik op de turn bet, is mijn stack op de river ongeveer zo groot als de pot.
      + je vergroot de kans dat hij bluft op de turn omdat mijn bet op de turn nu meer op een A-K delayed CB bluf lijkt.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Graag gedaan!

$1.40 is wel iets aan de grote kant ja. Het is niet verkeerd hoor, helemaal op de micro's kom je er nog vaak zat mee weg. Maar op hogere limieten schreeuwt het "ik 3-bet een UTG openraiser met 4x zijn sizing --> ik heb een monster!" en dan zal het wel opvallen. Als standaard neem ik gewoon aan 3x villains openraise (naar minstens 9bb) + 1x villains openraise voor elke caller + 2 big blinds als ik uit positie zit.

Je tweede vraag is lastiger. Er zijn wel situaties waar je handen anders kan spelen om meer value te krijgen, maar het is de vraag of dat hier het geval is. Omdat je uit positie zit vind ik het hier geen goede optie. Villain zal een hand als TT niet snel uitbetten maar behind-checken en dus niet in een bluf veranderen. QQ (en ook TT) gaat villain echt niet meteen folden op een c-bet, zeker niet als hij in positie zit. En tegen Jx handen wil je gewoon valuebetten.

Het grootste nadeel wat jij niet als probleem ziet maar het zeker wel is, is de betsizing die je nu op de turn en river moet gebruiken om all-in te komen. Stel dat je de flop en turn halfpot bet, dan is villain zo ontzettend commited op de river dat hij niet meer wegkomt en vaak een crying call gaat maken. As-played zou je een pot-sized shove over hebben gehouden op de river en dat ziet er veel afschrikwekkender uit dan een bet van 1/3e pot. Mensen denken nou eenmaal sneller "ik hoef maar $2.50 bij te leggen om $18,- te winnen, easy call" dan dat ze denken "ik moet $6,- bij leggen om $18,- te winnen, easy call".

Tegen een unknown op de micro's is valuebetten heel vaak de beste optie. Ik vind het erg goed dat je een stapje verder denkt en er zijn ook zeker specifieke situaties waarin ik jouw line de beste vind. Dus alle lof daarvoor en blijf zo over spots nadenken, want daardoor word je heel snel een betere speler. Maar hier denk ik dat het meer +EV is om zelf te betten. ;)

Zou je trouwens de volgende keer bij je post aan kunnen vinken dat een handjudge nog een keer naar de post kijkt? Dat is een speciale checkbox waardoor wij kunnen zien dat er nog een reactie is waar we inhoudelijk op moeten reageren. Bedankt alvast! ;)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks voor de extra uitleg, misschien is het inderdaad beter om hem pot-committed te maken zonder dat villain het zelf door heeft.