Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Q-J straight, board paired op river

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Weer een moeilijke riverbeslissing. Call met Q-J voor de flop omdat er weinig pre-flop geraised wordt. Er zitten een aantal extreme vissen aan tafel.

UTG+1 (42/2) en D (44/21) zijn enorme vissen. Villain is een shark (9/5 pf, 4.7 AF).

Call op flop om D mee in de pot te krijgen. Re raise turn om pot te beginnen bouwen + villain is rock dus heeft wss een sterk hand. River call ik, maar mogelijks onterecht. Villain heeft geen A-K (daarmee had hij voor de flop geraised). A-Q of A-J is mogelijk, maar onwaarschijnlijk omdat hij 3x bet, al is het wel mogelijk met zijn hoge AF. Het is dus moeilijk om hem op een hand te zetten dat ik beat.

Is dit een fold op de river?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($20.76)
      BB ($2.05)
      UTG ($10.15)
      UTG+1 ($13.10)
      UTG+2 ($10.25)
      MP1 ($2.91)
      Hero ($14.40)
      CO ($11.41)
      BTN ($3.31)

Dealt to Hero J:club: Q:diamond:

fold, UTG+1 calls $0.10, fold, fold, Hero calls $0.10, fold, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, BB checks

FLOP ($0.50) K:heart: A:spade: T:diamond:

SB bets $0.37, BB folds, UTG+1 folds, Hero calls $0.37, BTN folds

TURN ($1.24) K:heart: A:spade: T:diamond: 5:diamond:

SB bets $0.93, Hero raises to $2.22, SB calls $1.29

RIVER ($5.68) K:heart: A:spade: T:diamond: 5:diamond: T:club:

SB bets $2.84, Hero calls $2.84
  • 4 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Gewoon folden preflop, aangezien button en utg+1 vissen zijn kom je in sandwichpositie.

Isoleren heeft denk ik ook geen zin als button vaak zal callen.

Turn zou ik verder groter raisen.
      River zal wel fold zijn tegen een nit, want die zal wel een boat hebben.
      Ik denk alleen dat ik een crying call zou maken voor een halfpotbet.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ben het eens met kingklaas dat het preflop een fold is. Met echt ongeloofelijke vissen die echt superlicht broke gaan kan het nog.

Op de flop zou ik eigenlijk al meteen gaan raisen om de pot op te bouwen en deels te protecten tegen een paired board of een Q of J die je ook niet echt blij maken. Ik zie AJ hier wss wel callen en als het een rock is kan hij zelfs TT hebben.

De flop callen en turn raisen kan inderdaad ook dus vind ik ook wel mooi. Maar ik prefereer hier de flopraise. De raise op de turn mag wel wat groter vind ik, richting 3.7$ ofzo.

As played donkt villain uit waarvan je aangeeft dat hij wel tight is dus ik vind dit zeer raar. op de flop en turn is TT de best mogelijke hand maar dit is best onmogelijk nu. Dan zouden de handen die je beaten AA en KK (en 55) moeten zijn wat ik zowat nooit zie gebeuren. Al kan ik buiten AT geen hand bedenken dat je beat heeft ga ik hier toch voor de call. Omdat een hand als AK gaat folden op een raise volgens mij (zeker als hij zo nitty is).
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Dit soort situaties krijg je dus als je de hand slecht speelt op eerdere straten :)
      preflop is het fold of isolate , limpen kan echt niet.
      Op de flop heb je 100 % een raise , elke Ax callt je , elke KQ / KJ /KT / TJ /... wss ook.
      Op de turn raise je dan wel , zij het wel veel te klein .
      je geeft hem veel te goede odds en raakt nooit AI.
      River is easy call , kan hier prima blockbetten met elke Ax , valuebetten met AK , TX, ...
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks voor de feedback.

Bij deze hand zijn er echter nog heel wat zaken die mij niet heel duidelijk zijn:

PF fold dus, want isolate is volgens mij niet echt een optie met Q-J. Al vind ik dat het wel af en toe kan omdat je cheap in de pot stapt tegen mensen met een slechtere range dan jezelf. Afhankelijk van wie er post-flop nog overblijft kan je zelfs bij top pair Q of J nog value uit de hand halen, terwijl je bij een raise een hogere pot bouwt met een redelijk marginal hand. De dealer called bovendien wss zowiezo of je nu limpt of raised nr pakweg 40c.
      Samengevat dus: waarom is het zo fout om pre-flop te callen met een betere range dan je tegenstanders als het enige alternatief folden is?

Flop vind ik eigenlijk ook niet zo duidelijk. De aggressor is duidelijk tight, en zal in een 4-way pot toch geen raise callen op de flop? Bovendien verlies je dan de mogelijkheid dat de dealer called. Op de flop ligt zelfs geen flush draw, dus denk dat er hier weinig handen zijn die waar je meer geld uit kan halen door de flop te raisen dan door de flop te callen zodat hij op de turn nog eens kan betten zonder dat hij weet dat hij tegen zeer sterke hand speelt.

Turn is natuurlijk veel te laag geraised, het is nu duidelijk dat hij een sterke hand heeft, en hij zal hier wss onafhankelijk van de grootte van de raise callen. Hier laat ik dus veel value liggen, want als de pot hoger wordt is hij committed op de river.