NL20 Q9o Freeplay

• Gerv
      Gerv
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $3.70
      UTG+1:
      $15.15

0.1/0.2 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with Q:diamond: , 9:heart:
      UTG+1 calls $0.20, 7 folds, Hero checks.

Flop: ($0.50) 8:heart: , 5:diamond: , 8:diamond: (2 players)
      Hero bets $0.50, UTG+1 calls $0.50.

Turn: ($1.50) 2:diamond: (2 players)
      Hero bets $1.00, UTG+1 raises to $2.00, Hero raises to $3.00 (All-In), UTG+1 calls $1.00.

River: ($7.50) 2:club:

Final Pot: $7.50

Myn evaluatie regarding Turnplay:
      * Pushen was -EV want ik push hier voor 2:1 (33%) terwijl mijn clean outs maar 13 zijn mits ie die 8 niet heeft:
      Any Queen = 3
      FD discount er 2 doordat ik denk dat Villain er wel 2 heeft = 7
      Any 9 = 3
      Totaal 13 Outs

So met nog 1 kaart te gaan is mijn equity rond de 26 á 27% (Rule of 2 en/of Odds chart)

Als ik ging callen dan moest ik $1 betalen om $5,5 te winnen en dat is wel +EV naar mijn mening, vooral met de Implied Odds.

Bovendien kon ik gewoon folden op de River als ik niets hit (= Saving $2 op vertoon van je FoldBonusPasje :] )

Any thoughts on this based on Equity/Odds etc.?

Voor de rest:
      PreFlop: Check
      Flop: Standard 50c bet (Headsup + Paired board)
      Turn: Foute move om te pushen ipv Callen DENK IK
  • 1 antwoord
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Gerv,

Zou op de flop wat lager betten met de bedoeling om meteen de pot op te pikken. Met een potsize bet moet het vaker lukken om winstgevend te zijn.

Bij een call zou ik dan ook shutdown doen. Begrijp ook niet helemaal hoe je op 13 clean outs komt. Je discount outs voor je FD omdat je denkt dat hij 2 heeft, maar elke Q en 9 is wel goed?

De minreraise op de turn komt ook sterk op me over en je hebt daar alleen Qhigh. Ik zal het straks nog even narekenen obv equity ed, maar gevoelsmatig zou ik niet eens een second barrel proberen.