WCOOP 60, early stage, A9s bb

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Kom er niet uit of dit een goeie push is of niet. Villain speelt 20/8 over 70 handen (al zegt dat niets lijkt me met zo weinig gegevens). Ik heb ondergemiddelde stack, nog 500 man van 't geld vandaan.

Volgens de tabellen in Elky's boek is dit een zekere push. Als ik echter de shove equity bereken, is het afhankelijk van villain zijn openings- en calling range.

OR: 15%
      CR: 5%
      Villain net bets: 4.116
      Hero net bets: 1.434

OR: 20%
      Villain net bets: 3.036
      Hero net bets: 2.514

OR: 25%
      Villain net bets: 2.379
      Hero net bets: 3.171

CR: 10%
      Villain net bets: 6.277
      Hero net bets: -727

OR: 20%
      Villain net bets: 4.684
      Hero net bets: 866

OR: 25%
      Villain net bets: 3.612
      Hero net bets: 1.938

Hmmm... Als ik het zo terugkijk, had ik hier moeten folden met de weinige informatie die ik had :)

Of zien jullie dat anders?

UTG2:
      26412
      UTG3:
      41397
      MP1:
      24566
      MP2:
      38926
      MP3:
      54178
      CO:
      79136
      BU:
      94938
      SB:
      92211
      Hero:
      25000

SnG-MTT $ 215.00 (9664 Players)
      600/1200 No-Limit Hold'em, Ante 150 (9 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105.40920.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BB with A :spade: , 9 :spade:
      6 fold,
      BU raises 2400 to 3600, SB folds,
      Hero raises 21250 to 24850 ( (AI)), BU calls

Flop: (51650) T :diamond: , 4 :heart: , 3 :club: (2 Players)

Turn: (51650) 4 :club: (2 Players)

River: (51650) 7 :spade: (2 Players)

Final Pot: 51650

Results follow (Highlight to see):
      Hero shows a pair of fours (As, 9s) --> (4h, 4c, Td, As, 9s)
      BU shows two pairs, jacks and fours (Jh, Jd) --> (Jh, Jd, 4h, 4c, Td)

BU wins 51650 with two pairs, jacks and fours (Jh, Jd) --> (Jh, Jd, 4h, 4c, Td)
  • 6 antwoorden
    • 9toFive
      9toFive
      Bronze
      Vrij easy push IMO, villian opent op de button en dus zal zijn range heel wijd zijn, ik neem aan toch wel >20%.
      En als hij fold neemt onze stack met meer dan 25% toe.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Thanks 9toFive. Blij dat er eindelijk iemand reageert :)

Hoe zit het met betsizing tells in een WCOOP $215 toernooi (had m'n ticket gewonnen met een fpp satellite dus weet er niets van). Betekent een 3x open dat villain een sterkere hand heeft dan dat hij 2x opent? En zijn spelers in deze toernooien stacksize aware? Dus weten ze dat als ze openen en er zit een speler in de blinds met een stack van rond de 20 bb dat er een grote kans is op een shove? Want als dat zo is, heb ik bijna geen fe en is mijn push niet goed denk ik.
    • 9toFive
      9toFive
      Bronze
      Vaak is het niveau heel erg verschillend in de 215$ tournooien, vooral op zondag en vooral tijdens de wcoop. Dit omdat er veel qualifiers, oftewel over het algemeen slechtere spelers, in zitten.

Als hij naar 3x opent betekent het waarschijnlijk dat het een slechtere speler is, want elke regular weet dat je zo ondiep hetzelfde bereikt met een 2-2.2x steal. Dus waarschijnlijk is hij niet stacksize aware.
      Of een 3x open sterker is dan een 2x open bij vissen ken ik geen algemene regel op, sommige spelers openen altijd 3x, andere willen de pot groot maken, en weer andere willen niet graag actie. Oftewel ze doen het met hun hele range, hun sterke handen, of met hun zwakke handen. Als je eenmaal een read op ze hebt is die vrij consistent en dus erg waardevol.
      Maar tegen een unknown kan het dus nog alle kanten op, ik ben geneigd om te denken dat ze het héél iets vaker met een sterke hand doen. Maar dit zou ik nooit zwaar wegen in mijn totale beoordeling van de situatie. Bovendien kan je nu ook meer winnen met een reshove.
      Ik zou vooral kijken naar fold-equity en met hoeveel% je stack toeneemt. Daarna na hoe je hand het tegen zijn callingrange doet. Daarna of je blockers hebt (wat eigenlijk bij FE hoort).
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok. Helder.

In m'n overweging om te reshoven nam ik idd m'n A blocker en mate van FE mee. Als villain vanuit EP of MP 3x had geopend, zou ik hebben gefold (denk ik :) ).

En hoewel ik mezelf niet zie als goeie speler (poker iets meer dan een jaar en onregelmatig naast m'n ft job), besef ik wel dat ik meer weet en nadenk over het spelletje dan gemiddelde zondagspeler :s_biggrin: Vandaar dat ik vaak probeer via een satellite de sunday kick off of warm up te spelen. Het is voor mij interessanter ver te komen in zo'n toernooi dan in een $2.20 oid. En daarnaast zijn die sats redelijk soft.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hier ben ik! ;)

Eerst even ivm de 3x opener.
      Ik vind het inderdaad een goeie analyse om te zeggen dat dit meestal slechte spelers zijn. Een goeie regular zal inderdaad bijna altijd naar 2-2.2x openen.

Slechte spelers in een toernooi zullen over het algemeen geneigd zijn om vrij tight te spelen/openen. Daarom ga ik er meestal vanuit dat ze met een sterke range openen.

Op de CO en de BTN gaan ze echter wat meer gaan stealen volgens mij. Dit is het ideale moment om zon spelers te gaan reshoven. Ze zijn namelijk inderdaad niet stacksize aware en folden nog bizar sterke handen puur omdat ze bang zijn All In te gaan. Ik denk dus dat je hier wel veel Fold Equity hebt.

Ik weet niet goed hoe je aan je nummers komt en het staat er ook niet bij.
      Ik heb eentje uitgerekend en mijn resultaat was anders dan wat jij had.
      Gebruik je wel de juiste methode?

Preflop te winnen pot: 6,750
      Investment als je shovet: 23,650
      Totaal terug te winnen pot: 50,450
      Equity vs 10% range: 39.66%
      Wat je gemiddeld terugwint: 20,026
      Avg win/loss bij call: -3,624
      Verhouding 10% en 15% is 2/3e en 1/3e

6,750 * 0.33 = +2,227
      3,624* 0.66 = - 2,416

Average profit = -188.5

Kun je dit volgen zo?

Ik denk dat een callingrange van 10% sowieso wel realistisch maar een openingrange van 15% is wat te tight denkik, gezien hij toch op de CO opent.

Als villain dezelfde range callt maar wijder opent, betekent dat alleen maar dat jij nog meer Fold Equity zult hebben. En meer fold equity zal deze move al snel vrij profitable maken. Ik denk bv dat hij makkelijk 25% kan openen hier.

Daarom zou ik zeker shoven.
      Is dat duidelijk?
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Helder.

Ik heb het uitgerekend met de ProPokerTools shove-equity calculator.