NL50 MSS AA vanuit SB

• Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Hieronder weer een leuk handje, in deze hand gaat het vooral om de actie op de flop. Ik open met AA standaard naar $1,5 waarop een snappcall volgt van de BB. De flop brengt een J62 met twee suited kaarten.

Na me cbet op de flop krijg ik een 3bet om me oren.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $21,07
      BB:
      $66,15
      MP1:
      $50
      MP2:
      $51
      MP3:
      $51,46
      CO:
      $51,43
      BU:
      $32,75

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:diamond: , A:club:
      5 folds, Hero raises to $1,50, BB calls $1,00.

Flop: ($3,00) J:diamond: , 6:heart: , 2:heart: (2 players)
      Hero bets $2,25, BB raises to $6,50, Hero raises to $19,57 (All-In), BB calls $13,07.

Turn: ($42,14) 3:heart:
      River: ($42,14) K:spade: (2 players)

Final Pot: $42,14

Ik zet hem hier op een draw of ik zit tegen een dikke set. Gaan we hier broke of had ik toch moeten folden
  • 3 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Door de raise op de flop zet ik hem eerder op een draw, in dit geval zou dat dus een flush draw zijn. Ik zie hem hier vanuit de BB zelfs callen met 45s. Dan heeft ie er ook nog een gutshot bij.

Een set wordt meestal passief gespeeld. Dan zou ik hem hier eerder je cbet zien callen. Op de turn zou hij dan opnieuw callen, of betten als je checkt.

Naar mijn ervaring gaat men draws eerder aggressief spelen en gaat men met made hands al sneller slowplayen.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door VipKen
      Door de raise op de flop zet ik hem eerder op een draw, in dit geval zou dat dus een flush draw zijn. Ik zie hem hier vanuit de BB zelfs callen met 45s. Dan heeft ie er ook nog een gutshot bij.

Een set wordt meestal passief gespeeld. Dan zou ik hem hier eerder je cbet zien callen. Op de turn zou hij dan opnieuw callen, of betten als je checkt.

Naar mijn ervaring gaat men draws eerder aggressief spelen en gaat men met made hands al sneller slowplayen.
      Villain speelt 15/13 en dus een BSS Tag, waarom ben je van mening dat een 15/13 draws (naked flushdraws?) aggro speelt en sets slowplayed op zo'n board?

Ik denk dat zijn range Toppair, OC+FD + de 66/22 dus ik dek dat ik hier wel broke ga

Best regards,
      Gerv
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Oorspronkelijk gepost door VipKen

Villain speelt 15/13 en dus een BSS Tag, waarom ben je van mening dat een 15/13 draws (naked flushdraws?) aggro speelt en sets slowplayed op zo'n board?

Ik denk dat zijn range Toppair, OC+FD + de 66/22 dus ik dek dat ik hier wel broke ga

Best regards,
      Gerv
      Hmm, waarschijnlijk is mijn beeld ietwat vertekend aangezien ik de laatste maand enkel op 6-max tafels MSS heb gespeeld. Maar daar is dit echt een lijn die ik heel vaak zie. Met een flushdraw gaan ze (zowel regs als fish zie ik dit doen) potsized donkbetten en/of raisen op de flop, zelfs zonder de betreffende aas in de hand te hebben :s_biggrin: . Sets daarentegen worden dan veel meer geslowplayed. Met sets callt men enkel een cbet, en gaat men betten op de turn na een check.

Betreffende deze hand zou ik hier ook broke gaan op de flop, zeker zonder historie met villain. Ik vind em goed gespeeld (lekker stevige cbet). Maar denk je echt dat een BSS tag hier gaat raisen met enkel overcards? Met KJ zou je dat nog kunnen verwachten, maar toch niet met KQ of zo?