6-6 hit set op flop, fold mogelijk of niet?

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hier een hand met 6-6. Speel ik deze hand goed? Ik twijfel vooral of ik een fold in overweging moet nemen of er nooit aan moet denken een set te folden op de flop.

Villain is 10/7 pf, AF 8. De limper is een whale, 60/3 of zo pf. Uit de acties van de villain kan je wel uitmaken dat hij een sterk hand heeft. Zijn range wanneer hij re raisde zette ik op A-J, J-J of een heel sterke draw (K-J/Qs bv), A-A niet waarschijnlijk.

Mijn mening is dat het er bij een set altijd in moet gaan op de flop, zelfs al ligt er een nog meer drawheavy board. Het mogelijke geld dat je uitspaart door af en toe te folden, verlies je door gebrek aan aggressie op handen dat je wel voorligt. Correct?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($20.56)
      BB ($14.67)
      UTG ($11.06)
      UTG+1 ($10)
      UTG+2 ($4)
      MP1 ($10.15)
      MP2 ($20.90)
      Hero ($10.48)
      BTN ($11.96)

Dealt to Hero 6:club: 6:spade:

fold, fold, fold, fold, MP2 calls $0.10, Hero calls $0.10, fold, fold, BB raises to $0.30, MP2 calls $0.20, Hero calls $0.20

FLOP ($0.95) J:diamond: A:spade: 6:diamond:

BB checks, MP2 checks, Hero bets $0.70, BB raises to $2.30, MP2 folds, Hero raises to $6.06, BB raises to $11, Hero calls $4.12 (AI)

TURN ($21.31) J:diamond: A:spade: 6:diamond: 5:spade:

RIVER ($21.31) J:diamond: A:spade: 6:diamond: 5:spade: 9:club:
  • 6 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Preflop zou ik die whale gewoon lekker isoleren, IP, kun je ook als je de flop niet hit vaak genoeg de pot op gaan pakken. Op de flop is je keuze om broke te gaan volledig terecht en ook al heb je er een bad feeling over, gewoon nooit je setje folden op de flop, er zijn zoveel combo's die hier ook gaan shoven. Daarnaast is de play vrij vaag van villian als hij een set heeft omdat als er nu word doorgechecked door iedereen en er valt een 3e ruiten kaart dan kan hij en geen value meer halen en kan hij beat zijn door middel van een free card. Dus gewoon broke;)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Preflop moet je inderdaad beter gewoon isoleren :)
      Op de flop easy broke , er zijn bv al evenveel combinaties van AJ als er van JJ en AA samen zijn , dus tegen gelijk wat anders dattie nog heeft AK/AQ/Draw heb je extra value
      Imo ga je echt nooit nooit nooit een set folden op de flop in FR :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Bedankt voor de feedback.

Ik snap wel niet waarom ik moet isoleren. Met 6-6 sta ik eigenlijk niet veel voor op zijn pf handrange, zelfs met K-3 of zo heeft hij nog 30%, en er komen zowiezo overcards op de flop. Als hij dan called op de flop zit ik in een situatie waar ik helemaal niet meer weet waar ik sta. Door te callen laat ik andere spelers goedkoop in de pot stappen, heb ik waarschijnlijk positie en kan ik gewoon afwachten of er een 6 valt met maar 10 c geïnvesteerd.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Bedankt voor de feedback.

Ik snap wel niet waarom ik moet isoleren. Met 6-6 sta ik eigenlijk niet veel voor op zijn pf handrange, zelfs met K-3 of zo heeft hij nog 30%, en er komen zowiezo overcards op de flop. Als hij dan called op de flop zit ik in een situatie waar ik helemaal niet meer weet waar ik sta. Door te callen laat ik andere spelers goedkoop in de pot stappen, heb ik waarschijnlijk positie en kan ik gewoon afwachten of er een 6 valt met maar 10 c geïnvesteerd.
      Je moet ook niet perse voorliggen op zijn calingrange. Het gaat er gewoon om dat een limp van villain heel zwak lijkt en een limp/call zijn vooral pocket pairs en suited connectors. Deze handen folden op zowat elke cbet.
      Als je isoleert bouw je ook de pot al op voor wanneer je een set hit.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Goede redenering :)

Je hebt gelijk. Call kan wel, maar raise is beter. Hij zal hopelijk opgeven bij een CB op de flop en zelfs als hij called met A high of zo zonder te hitten, win je toch nog de pot.

Bedankt!
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Daarnaast kun je met een isolatieraise ook makkelijk de pot op pakken als villian niet called omdat je initiatief hebt. Op het moment dat je gewoon meelimpt kun je alleen als je een setje hit nog meedoen op de flop, anders is je hand niks meer waard.