Nutflushdraw OOP vs. één villain.

• Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Een situatie waar ik soms tegenaan loop en waar ik mij niet zo goed raad mee weet is de volgende:

Een vrij tighte villain 12/5 limpt vanaf de CU of BU. Hero in de blind besluit met AJs of ATs te raisen (naar 3,5BB + 1BB per limper) in een poging de pot te stelen. Villain callt en de flop komt: A Q 5. Op de flop zijn de Q en 5 van dezelfde kleur als Hero. Hero heeft dus een nutflushdraw.

Wat kan je in deze situatie het beste doen als je het vermoeden hebt dat villain AK of AQ heeft?

edit: Op NL10 en villain heeft ook een bigstack.
  • 7 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      niet preflop raisen als je achterstaat op zn range en hij je vaak dominated heeft, gezien zon gast toch nooit limpfold,

ook kan je je afvragen of ie AQ AK niet zou raisen (wat is die 5% dan?)
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Dat is zeg maar mijn probleem met de hand. Uit voorgaande handen is gebleken dat villain alleen limpt met PPs voor setvalue en hoge suited kaarten in late positie. 9 van de 10 keer gooit hij zijn limp weg tegen een raise. Wanneer hij dan callt i.p.v. reraiset weet ik niet zo goed meer wat te doen als ik OOP zit. Nog moeilijker vind ik het als hij mijn cbet dan gaat callen op de flop.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      aight, dan is je isolate wel goed omdat die directe profit laat zien.

maargoed over je probleem; je flopt gewoon een monster en dat is mooi, omdat je ook nog s de nut redraw hebt. als je t idee hebt dat betten je isoleert tegen beter en er weinig slechte kaarten voor je zijn, behoort t tot de mogelijkheden om naar m toe checken. je hebt toch met je nutdraw gewoon 35% equity in de hand ofzo, dus echt veel fout kan je niet doen.

wat een check doet is hem de mogelijkheid geven te bluffen met zn kleine pockets ofzo, waar jij mijlenver op voorstaat
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      OK bedankt voor de heldere uitleg.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier

maargoed over je probleem; je flopt gewoon een monster en dat is mooi, omdat je ook nog s de nut redraw hebt. als je t idee hebt dat betten je isoleert tegen beter en er weinig slechte kaarten voor je zijn, behoort t tot de mogelijkheden om naar m toe checken. je hebt toch met je nutdraw gewoon 35% equity in de hand ofzo, dus echt veel fout kan je niet doen.

wat een check doet is hem de mogelijkheid geven te bluffen met zn kleine pockets ofzo, waar jij mijlenver op voorstaat
      Naar hem toe checken maar met welke intentie?
      F Check/call, T Bet/ Call of Raise
      F Check/call, T Check/ Call of Raise
      F Check/raise
    • ShovingLoose
      ShovingLoose
      Silver
      je hebt toch met je nutdraw gewoon 35% equity in de hand ofzo, dus echt veel fout kan je niet doen.

Inderdaad. Ik denk toch niet dat hij met AK/AQ limpt in late positie. Laat hem maar bluffen met zijn pocket 77 o.i.d.

Ongeacht de turnkaart checkcall ik ook de turn.
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne

Naar hem toe checken maar met welke intentie?
      F Check/call, T Bet/ Call of Raise
      F Check/call, T Check/ Call of Raise
      F Check/raise
      Je hand is nog niet gemaakt dus je wilt de pot hier niet opblazen met een raise
      Als je er niet komt op de turn of river kun je hand nog folden, met een raise word het een bluf en als hij zijn set hit wil ie alles er in denk ik. wacht even je hebt natuurllijk wel veel quity tegen oesd b.v. QJ (70%)en lagere FD b.v. 8 7 zelfde suit als jij(79%). Je kan zo een nutflush draw agressief spelen door de flop te raisen maar dan moet je ook de turn en river doorknalllen als of je niet een flushdraw speeld maar een set. En. daar zit het hem nu net op lage limieten ze denken vaak niet na wat jij hebt ze zien alleen maar die KK AA fonkelen op hun scherm. Bij een normale nl5/10 pot utg 4bb met jou call in pos zonder blinden 0.95ct in de pot. krijg je van villlian vaak 2/3 ongv. 70 pot bet als je besluit agressief te spelen kun die drie keer raisen naar $2.10
      Als de turn niet helpt na een call op jou raise wat niet waarschijnlijk is met een kk of AA tegen je,moet je of opgeven (-ev ) of doorzetten. als je de turn 2/3 pot bet dan ben je committed. Als je AI wil heb je nog ongv. 26% eq tegen b.v. kk (op de flop) niet een lekkere situatie ook geen ramp. Maar dit zie je op lage limieten gewoon niet gebeuren omdat ze met AA KK QQ er vaak alles er zo snel mogelijk in willen. Dus denk ik dat je een nutflushhdraw op lage limieten beter wat passief speeld.