Één schaapje in het onmetelijk grote weiland van de 18-mans [challenge-blog]

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Na een veelste lange periode van uitstelgedrag en dergelijke onzin is het er toch maar eens van gekomen: Mijn eerste blog!

Vanaf Oktober gaat ik mij bezig houden met de 18-mans $1.50 SnG Challenge.
      In 1 maand 500 games spelen en degene met de hoogste ROI wint een mooie prijs. Lees alles in deze thread:

SNG challenge in oktober: 500x $1.50 18-mans SnG Turbo/Reg

Wil je ook meedoen je kan je nog tot en met 1 oktober inschrijven.

Aangezien ik nog een paar dagen heb voor het begin van de challenge lijkt het me handig om eens te gaan nadenken over een plan van aanpak.
      In een vorige soortgelijke challenge wist ik al een 3e plek te behalen met een winst van niet zo heel veel :coolface:
      Winst = winst. :P

Daarom was ik van plan om in de komende dagen de video van DonBartos die Calimero coacht door te nemen en misschien vast een paar 'oefen' SnGs te spelen.
      Zijn er nog mensen hier die mij kunnen helpen bij het ontwikkelen van een goed gameplan om deze challenge te shippen? Ik ben zelf nog geen doorgewinterde speler, dus alle tips zijn welkom.

In deze blog zal ik in ieder geval alle vooruitgang in de challenge bijhouden en regelmatige wat handjes posten, zodat jullie mij allemaal kunnen uitlachen om mijn slechte spel. Dat vind ik hartstikke fijn, want dan weet ik dus wat ik volgende keer in ieder geval niet moet doen. Na afloop van deze challenge zal ik het aantal reacties tellen en dan een ICM (Interessant Communicatie Materiaal) berekening maken of deze blog +EV is.

In ieder geval alvast bedankt voor alle succeswensen. Bloemetjes en fanmail hoef ik niet, maar trucs hoe ik al mijn mede challengers eruit kan spelen daarentegen zijn meer dan welkom.

ps. in de kleine lettertjes:
      Het is en blijft een blog - een opeenhoping van gedachten, interessante weetjes, benoemenswaardige mijlpalen in de carriere van de blogger en threadsavers - en de producer van deze lijst aan posts kan dan ook niet garanderen dat een aantal van de berichten die men hier mogelijkerwijs kan tegenkomen inhoudelijk niet bijzonder relevant zal zijn in vergelijking met vergelijkbare entries in deze sectie van het forum, waar men over het algemeen bijzonder interessante dingen kan tegenkomen over mensen die denken dat ze veel meer verstand hebben van poker dan deze blogeigenaar, wat over het algemeen ook wel redelijk zal kloppen, maar helaas probeert deze blogeigenaar dat te compenseren door een hoop nutteloze informatie in zijn openingspost te proppen, zodat het nog enigszins lijkt alsof het een blog met toegevoegde waarde is.
  • 33 antwoorden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Succes en bolletje!
    • Ownerizor
      Ownerizor
      Bronze

ps. in de kleine lettertjes:
      Het is en blijft een blog - een opeenhoping van gedachten, interessante weetjes, benoemenswaardige mijlpalen in de carriere van de blogger en threadsavers - en de producer van deze lijst aan posts kan dan ook niet garanderen dat een aantal van de berichten die men hier mogelijkerwijs kan tegenkomen inhoudelijk niet bijzonder relevant zal zijn in vergelijking met vergelijkbare entries in deze sectie van het forum, waar men over het algemeen bijzonder interessante dingen kan tegenkomen over mensen die denken dat ze veel meer verstand hebben van poker dan deze blogeigenaar, wat over het algemeen ook wel redelijk zal kloppen, maar helaas probeert deze blogeigenaar dat te compenseren door een hoop nutteloze informatie in zijn openingspost te proppen, zodat het nog enigszins lijkt alsof het een blog met toegevoegde waarde is.
      +1
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Veel succes met de challenge!
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Go schaap, good luck! :)
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Veel succes ermee! :D
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      GL en bolletje :)
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Zal je hier wel gaan volgen. :s_thumbsup:
    • ayden123
      ayden123
      Bronze
      Ik zal hem ook eens gaan volgen, krijg je in ieder geval hier geen informatie die ik niet krijg :coolface:
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze

bring it onnnn, lust je rauwwwww :s_cool:

succes!
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Nog meer bolletjes en ik kan bijna een bollenbak beginnen. Thnx voor alle gelukswensen, ik zal proberen jullie niet teleur te stellen. Maak je maar vast klaar voor alle bragposts die over een maandje in deze thread zullen staan. Daar kun je van op aan, denk ik, hoop ik....

Okido dan. Daar gaan we...

Gisteravond ben ik maar begonnen met het aanvangen van mijn gameplan. (voor zover je dat een gameplan kan noemen).
      Ik heb zowel deel 1 als deel 2 van de videoserie Coaching Calimero gekeken. Morgen kijk ik deze nog een keer in de herhaling en dan pakken we de commentaren er ook bij om daar te kijken of ik me daar in kan vinden.

In ieder geval ben ik er wel achter gekomen dat ik soms nog iets te snel shove zodra ik onder de 15 bb kom. Dus daar ga ik in het vervolg rekening mee houden. Op het handevaluatie forum had TurboHenk een reeks handjes gepost. Bedankt daarvoor want die uitleg die daarop volgde was redelijk duidelijk en gaat mij zeker helpen naar de overwinning in deze challenge.

Voor morgen heb ik een sweatsessie geregeld met een niet nader te noemen individu, maar er is mij ter oren gekomen dat dit bepaalde individu de 1.50 stakes heeft verslagen en ik mag kijken met welke strategie diegene dat gedaan heeft. Lijkt me zeer leerzaam. Daarnaast staan er nog tal van artikelen in de strategiesessie waar ik ongetwijfeld wat van kan leren. Dus misschien kan het geen kwaad om mijn leesogen in te draaien en daar om het hoekje te gaan kijken.

Vanavond lekker sporten en morgenochtend weer vroeg op om mij optimaal voor te bereiden

ooh ja ik moet ook nog ergens tussendoor studeren, maar dat kan wel wachten:P

Je moet toch prioriteiten stellen
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Ja, schaapbeh nu niet ineens gaan overdrijven. Als ik typ ik gun je de overwinning. Gelijk een studie ervan gaan maken. Je hebt nog 8 tegenstanders die ook wel een kans willen maken. En ik maar denk dat ik zelf voor spek en bonen mee doe:D Allemaal een gameplan. En ik, ja 1 om ze op te starten.
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Mooi ze trappen allemaal in mijn bluf....
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Gisteravond flink ziek teruggekomen van mn training, dus vanmorgen maar eens een mooie time-out genomen om lekker uit te slapen.

Nu word ik weer overstelpt met werk, dus geen tijd om te leren/studeren.
      Hopelijk kan ik me morgen nog wat voorbereiden en anders moet ik maar weer hopen dat vrouwe fortuna aan mijn kant staat.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Succes!
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Toch geprobeerd wat te doen....

Pakte niet helemaal goed uit.

Ik denk met de kennis van nu kan ik er vast wel een paar proberen....
      Maar helaas met een geflopte straat liep ik tegen een geturnde full boat aan, waardoor ik al in de beginfase push fold mocht gaan spelen.... Dat ging best lekker. Terug gevochten naar 10bb, toen met een goede read een andere shorty proberen uit te schakelen, maar dat lukte niet helemaal. Dus terug naar 3 bb weer omhoog gewerkt naar 7bb maar KJ blijft toch echt <KQ net voor de finaletafel naar huis gestuurd.

Andere toernooitje ging best lekker, hier en daar wat stelen en rustig naar de finaletafel op cruise mode. Daar liep het ook best lekker. Hier en daar wat stelen. Hele tijd rond 15bb blijven chillen.
      Tot ik de rampenhand AK gedeeld krijg. Ik denk die ram ik er gewoon lekker in met 10 bb UTG. Shorty callt met 77 en ik krijg een A op de flop: TJAKKA... maar dr zat ook een 7 tussen...
      Daarna relatief short (5bb) en op een steal (2bb) vanuit BU met mijn SB allin geshovet. Na enig wikken en wegen besloot hij de call te maken met TT. daar was mijn K6s niet tegenopgewassen. Geen hulp en out!

Maar goed beter nu verliezen dan straks verliezen denk ik maar altijd.

Straks weer lekker knallen in de sporthal hopen dat ik deze keer gezond naar huis kan keren en morgen weer gewoon een studeer/werkdag.
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      GL schaapje!
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Net voordat de challenge begon nog maar even een serieuze oefening gedaan.

Resultaat:

16 gespeeld
      $14 in de plus

Dat begint goed. Let's continue!

Morgen beginnen we voor het eerst met multitabelen boven de 6 tafels tegelijk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      kj, winst werkt altijd motiverend. wel uitgeslapen en helder zijn voor je gaat multitablen morgen he!

Succes!!
    • 1
    • 2