marginal hand 9-6

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Ik heb het gevoel dat ik af en toe wat fouten maak in marginal situations, daarom probeer ik de komende weken wat van die handen te posten.

Hieronder een voorbeeldje. Limper lijkt loose (44/16 over 17 handen). SB is 16/5 over 46 handen. Flop bet ik om de pot op te pakken. Turn check ik omdat middle pair toch een zeer matige hand is. River fold omdat ik hem niet goed op een range kan zetten. Bluf is wel mogelijk, maar voor mij niet waarschijnlijk genoeg om te callen. Wat denken jullie?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($10.57)
      Hero ($10)
      UTG ($17.31)
      UTG+1 ($2)
      UTG+2 ($11.14)
      MP1 ($10)
      CO ($12.12)
      BTN ($2.50)

Dealt to Hero 9:diamond: 6:spade:

UTG calls $0.10, fold, fold, fold, fold, fold, SB calls $0.05, Hero checks

FLOP ($0.30) K:club: 4:diamond: 9:spade:

SB checks, Hero bets $0.20, UTG folds, SB calls $0.20

TURN ($0.70) K:club: 4:diamond: 9:spade: 2:heart:

SB checks, Hero checks

RIVER ($0.70) K:club: 4:diamond: 9:spade: 2:heart: 8:diamond:

SB bets $0.52, Hero folds

SB wins $0.67
  • 6 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Goed dat je veel handen post en aan je spel probeert te werken. ;)

De hand:

Preflop spreekt voor zich;

Op de flop kan je idd gaan leaden om de pot op te pakken maar ik zou het niet doen. Zo een klein potje is het me niet echt waard en ik probeer risico's of onzekerheden wat te mijden fullring op micro's. Iemand van beide spelers heeft wss wel een K of 9 gehit die eens callen en dan kan je niks meer doen.

Op de turn is een check behind fine want iemand die oop 3way callt zie ik hier bijna altijd een K hebben OF een 9 met A kicker ofzo. Dus je bent door zijn hele range beat (tenzij het een huge fish is die met lagere pockets doorspeelt maar daar zou ik niet op rekenen).

De turn bet hij volgens mij die handen die ik heb opgenoemd voor value (zie hem hier nooit bluffen). En dus een easy /good fold.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

De hand:

Op de flop kan je idd gaan leaden om de pot op te pakken maar ik zou het niet doen. Zo een klein potje is het me niet echt waard en ik probeer risico's of onzekerheden wat te mijden fullring op micro's. Iemand van beide spelers heeft wss wel een K of 9 gehit die eens callen en dan kan je niks meer doen.

Op de turn is een check behind fine want iemand die oop 3way callt zie ik hier bijna altijd een K hebben OF een 9 met A kicker ofzo. Dus je bent door zijn hele range beat (tenzij het een huge fish is die met lagere pockets doorspeelt maar daar zou ik niet op rekenen).

De turn bet hij volgens mij die handen die ik heb opgenoemd voor value (zie hem hier nooit bluffen). En dus een easy /good fold.
      Opnieuw helemaal mee eens, pre-flop ga je checken want uit positie kan je deze verschrikkelijke hand niet profitabel spelen in een multi-way pot (uitzonderingen daargelaten). Dat is redelijk standaard allemaal.

Op de flop ga ik niet betten want ik zie geen slechtere handen die me kunnen callen. Alle 9x en Kx die callen hebben je beat, dus check ik de flop om m'n hand gratis naar showdown te proberen te krijgen.

As played is 't prima gespeeld, villain gaat geen slechtere handen uitbetten op de river, dit is nooit een bluf.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

De hand:

Opnieuw helemaal mee eens, pre-flop ga je checken want uit positie kan je deze verschrikkelijke hand niet profitabel spelen in een multi-way pot (uitzonderingen daargelaten). Dat is redelijk standaard allemaal.

Op de flop ga ik niet betten want ik zie geen slechtere handen die me kunnen callen. Alle 9x en Kx die callen hebben je beat, dus check ik de flop om m'n hand gratis naar showdown te proberen te krijgen.

As played is 't prima gespeeld, villain gaat geen slechtere handen uitbetten op de river, dit is nooit een bluf.
      waarom niet betten op de flop? slechtere handen gaan mss niet callen, maar ze gaan mss wel een beter hand hitten op turn of river. zie eigenlijk weinig problemen met een kleine bet om daar de pot op te pakken. Called hij dan weet je dat je beat bent en anders pak je pot daar op. Want als je niets doet geef je hand eigenlijk gewoon op terwijl je perfect voor kan staan.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Zo'n zwakke hand beschermen in een limped pot is het niet waard. Je hebt geen geld geïnvesteerd in de pot en je hand is veel te kwetsbaar om hier te betten. Helemaal in multi-way limped pots wordt er niet vaak gebluft en zal het best makkelijk zijn je hand naar showdown te krijgen. Als je niet kan betten voor value, dan bet je als bluf en ik vind het zonde om showdownvalue hier in een bluf te veranderen omdat er een goede kans is dat je deze pot kan winnen zonder hier te betten.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks voor de comments.

Wat ik uit de discussies onthoud dat jullie liever niet betten op de flop met middle pair, waar ik wel kan inkomen. Hoe dan ook, erna moet je wel folden dan.

Stel dat je checkt en villain bet op de flop, is dit dan een insta-fold?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Thanks voor de comments.

Wat ik uit de discussies onthoud dat jullie liever niet betten op de flop met middle pair, waar ik wel kan inkomen. Hoe dan ook, erna moet je wel folden dan.

In deze situatie idd niet met middle pair op de flop betten namelijk omdat je oop zit + je zit niet heads up.
      En idd as played folden.

Stel dat je checkt en villain bet op de flop, is dit dan een insta-fold?

Jep :)