A-Q na raise en call

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hier twijfel ik pf tussen alle 3 mogelijkheden. Misschien is een fold beter omdat je moeilijk een flop krijgt waar je echt tevreden mee bent. Hun pf range is echter vrij groot, dus eventueel kan een raise ook nog. Misschien is een call wel de slechtste keuze. Al zal de aggressor wel een CB doen, met zijn aggressie, waardoor je bij een hit op de flop toch al actie krijgt.

Ik ben benieuwd naar jullie mening...

Raiser 16/12 over 180 handen, AF 5
      Caller 19/8, AF 2 over 100 handen

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($15.19)
      BB ($12)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($10.30)
      UTG+2 ($2)
      MP1 ($2.50)
      MP2 ($12.72)
      Hero ($10.61)
      BTN ($2)

Dealt to Hero A:heart: Q:heart:

fold, UTG+1 raises to $0.40, fold, fold, MP2 calls $0.40, Hero calls $0.40, fold, fold, fold

FLOP ($1.35) K:spade: J:heart: K:club:

UTG+1 bets $1.01, MP2 calls $1.01, Hero folds

TURN ($3.37) K:spade: J:heart: K:club: Q:diamond:

UTG+1 checks, MP2 bets $2.52, UTG+1 folds

MP2 wins $3.21
  • 4 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik denk dat je hier beter hadden kunnen 3bet squeezen preflop. Omdat als je multiway met AQs speelt deze hand veel van zijn waarde verliest.
      Bij een squeeze isoleer je je wss wel tegen beter tenzij het fishes zijn maar het is iig met deze hand zwaar +EV. Je zit nog in positie ook.

Maar as played wat opzich ook voordelen heeft zoals : je houdt lagere azen erin waardoor je daar wss 2 straten value van krijgt.
      en as played is een fold op de flop zeker wel goed.

Iemand heeft zowiezo een K of J.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik vind een call hier pre-flop de fijnste optie. Squeezen is hier eerder een bluf dan voor value tegen deze tighte tegenstanders en het is wat mij betreft zonde om deze mooie hand in een bluf te veranderen wanneer je positie + speelbaarheid hebt (door de suitedness). AQo zou ik hier echter wel weer squeezen omdat die veel minder playability heeft dan AQs. Met AQs kan je veel flops mogelijk floaten/raisen met overcards/backdoordraws/gutshots enzovoort en bij AQo speel je toch voornamelijk voor TP-value. Omdat deze tighte openraiser niet slechter dan AQo zal openen UTG en je niet gedomineerd wil worden bij een call squeeze ik vanwege je blockers en omdat het supersterk overkomt en je best veel foldequity hebt.

Er is zeker wat te zeggen voor een squeeze pre-flop maar persoonlijk vind ik het beter om je 3-betrange op de micro's heel erg te polariseren. Oftewel, je 3-bet als bluf of je 3-bet voor value en niet zozeer daar tussenin. Alleen als je meer informatie hebt over je tegenstanders gedrag na 3-bets en in 3-betpotten dan kan je aanpassingen maken.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oftewel, je 3-bet als bluf of je 3-bet voor value en niet zozeer daar tussenin.

Thanks voor deze uitstekende tip! Echt zeer waardevol. Had er eigenlijk nog niet op die manier over nagedacht.

Als ik het goed begrijp, doe je hier dus wel een 3 bet met pakweg 5-5 of 7-6s als bluf? Ofwel voor value met K-K, A-A of eventueel A-K?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Assumpties:

- we zitten in positie.
      - er heeft één persoon voor ons geraist (met eventuele callers).

Polariseren is dat je je 3-bet met alle valuehanden waarmee je pre-flop broke wilt gaan. Dus 3-betten met QQ om dan te folden op een 4-bet van villain is vaak niet goed, omdat je dat net zo goed met 72o had kunnen doen. Hiermee verander je QQ dus in een bluf. Wanneer je niet graag broke wilt pre-flop, dan is het beter om te callen, zeker in positie.

De enige uitzondering is wanneer villain met veel handen 3-bets called en enkel met de nuts (KK/AA) gaat 4-betten. Dan kan je wel 3-betten voor value (omdat je door heel veel slechtere handen gecalled wordt) en folden op een 4-bet omdat villain je dan altijd beat heeft. Dus hierbij kunnen stats heel goed helpen.

Het polariseren is dat je naast je beste valuehanden ook hele slechte handen 3-bet. De beste handen hiervoor zijn handen met blockers, zoals A:s2. De reden waarom dit heel vaak werkt in positie is omdat men niet graag uit positie called, waardoor men of gaat 4-betten, of gaat folden. Daarom is het ook vaak zinloos om handen als JJ en TT te 3-betten tegen iemand die UTG opent, omdat hij alleen zal verder gaan met betere handen en alle slechtere handen fold. 3-betten met A:s2 is wel een optie als villain vaak genoeg fold op 3-bets, omdat hij heel veel betere handen kan folden (AQ, 22-TT misschien zelfs JJ/QQ/AK). Wanneer je ge4-bet wordt met zo'n slechte hand dan kan je ook heel makkelijk folden.

Ik hoop dat 't zo een beetje duidelijk is. Er zijn hele videoseries over dit onderwerp uitgebracht dus om het in één post te proppen is nogal lastig. ;)