Een niet standard gespeelde 99.

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.15/$0.30 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 1462583
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $6.60
      Hero (SB): $35.75
      BB: $25.77
      UTG: $71.70
      UTG+1: $38.95
      MP: $57.56
      CO: $30.32

Pre Flop: ($0.45) Hero is SB with 9 :spade: 9 :diamond:
      3 folds, CO raises to $0.78, 1 fold, Hero calls $0.63, BB raises to $3.12, CO calls $2.34, Hero raises to $35.75, BB calls $22.65 all in, 1 fold

Flop: ($54.66) A :club: 3 :heart: 4 :diamond: (2 players - 1 is all in)

Turn: ($54.66) 9 :club: (2 players - 1 is all in)

River: ($54.66) 3 :club: (2 players - 1 is all in)

Dit is wel een vreemd gespeelde pocket 99. Ben eens benieuwd of dit kan.

Gedachtegang + info:

Iemand waar ik maar 32 handen op heb opent en ziet er tot nu toe loose passive uit. (32/6) - maar zegt niet veel op dat sample.

Ik besluit te callen om mijn set te hitten of gewoon een goede flop voor mijn hand te bekijken en me niet tegen beter te isoleren.

Dan komt meneer de huge fish aan met een raise! Zijn stats:
      40 handen maar. 90vpip 40pfr en 3bet 36.4%
      Note: 'Huuuge fish - gaat superloose broke'.

Ik denk voor te liggen op zijn 3bet/sqz range met mn hand (ben daar eigenlijk vrij zeker van).
      Maar dan callt die loose passive gast waarvan ik nu denk dat hij een hand als TT-JJ heeft of AQ ofzoiets.

Ik wil hier eigenlijk tegen die fish komen te spelen al is 99 niet goed voor een flop te zien omdat er vaak overcards zullen liggen. Met mijn allin hoop ik die loose-passive gast eruit te krijgen met handne die ik opnoemde (waar ik wel van overtuigd ben dat hij die fold op een push - en een mogelijke call).
      En gebasseerd op de stats en op de notes die ik heb op die huuge fish zie ik hem ook met minder callen.

Comment please!

EDIT: Ik wil niet gewoon raisen op de flop omdat ik dan calls wss krijg en ik veel flops moet gaan opgeven.
  • 5 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Op zo weinig handen zou ik toch nog niet helemaal vertrouwen. Het kan vaak een goede indicatie zijn, maar zekerheid heb je pas op een groter sample. Je kunt de ranges waarmee ze broke gaan dan ook beter bepalen op basis van betrouwbaarder stats en je eigen notes.

In deze situatie denk ik dat ik preflop twee keer zou callen voor setvalue.

Op de flop dan afwachten wat er gebeurt. Je zit gelukkig in positie en kunt besluiten behind te checken of te callen als er niet te groot gebet wordt (de vissen hoeven immers helemaal geen A te hebben).

Turn is dan easy raise/shove, zeker tegen loose broke gaande spelers.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Op zo weinig handen zou ik toch nog niet helemaal vertrouwen. Het kan vaak een goede indicatie zijn, maar zekerheid heb je pas op een groter sample. Je kunt de ranges waarmee ze broke gaan dan ook beter bepalen op basis van betrouwbaarder stats en je eigen notes.

In deze situatie denk ik dat ik preflop twee keer zou callen voor setvalue.

Op de flop dan afwachten wat er gebeurt. Je zit gelukkig in positie en kunt besluiten behind te checken of te callen als er niet te groot gebet wordt (de vissen hoeven immers helemaal geen A te hebben).

Turn is dan easy raise/shove, zeker tegen loose broke gaande spelers.
      Over je opmerking op het sample. -> Hij speelde echt supertilt ofzo en raisde de laatste 5 handen en ging zelfs eens allin met een draw etc. Callen KAN maar het is nipt om de implieds te halen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Als hij toch loopt te tilten, heb je imo des te meer implieds, omdat de kans groter is dat het geld er toch wel in gaat.

Wat dat betekent voor de situatie op de flop vraag ik me dan wel af eigenlijk. Hmm...
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Gereserveerd voor de coaching van 3/10

• yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Besproken in de coaching .
      Call kan niet +ev wss , als je raised beter normaal raisen dan shoven , maar tbh gewoon folden gezien deze move echt sick variance is voor heel kleine winrate addition :)