expected value

• Sm0ke2Die
      Sm0ke2Die
      Bronze
      Ik multitable nu al een tijdje de 18 en 45 sit & go turbo's op pokerstars. Nu heb ik al een dikke 147k handen gespeeld en heel veel pech steeds. Ik heb de handen in pokertracker 3 ingeladen en toen zag ik tot mijn verbazing dat ik heel veel onder de expected value speel. Op deze manier kun je toch nooit winst maken? Coin flips win ik de laatste tijd ook amper... (dit is trouwens niet voor het eerst, ik heb aan het begin van het jaar ook een paar 100k handen gespeeld met hetzelfde probleem)

[/URL]
  • 6 antwoorden
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Dan is het toch duidelijk waar het probleem ligt?
    • Sm0ke2Die
      Sm0ke2Die
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yasminn
      Klopt, maar wat is hier aan te doen? Zijn er meer spelers die dit hebben meegemaakt? Ik kan nog net een klein beetje winst maken op deze manier maar dit zou veel hoger moeten liggen toch? Veel mensen, zeggen dat je uiteindelijk wel es winst gaat maken op fishes, maar op deze manier gaat dat toch niet lukken? Ik heb in totaal wel 500k handen gespeeld als het niet meer is....
    • Sailer85
      Sailer85
      Bronze
      zo te zien is en EV ook negatief, dus ik zou gewoon aan je spel blijven werken.
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sm0ke2Die
      Oorspronkelijk gepost door yasminn
      Klopt, maar wat is hier aan te doen? Zijn er meer spelers die dit hebben meegemaakt? Ik kan nog net een klein beetje winst maken op deze manier maar dit zou veel hoger moeten liggen toch? Veel mensen, zeggen dat je uiteindelijk wel es winst gaat maken op fishes, maar op deze manier gaat dat toch niet lukken? Ik heb in totaal wel 500k handen gespeeld als het niet meer is....
      Als je -EV beslissingen maakt moet je gewoon aan je spel werken idd, zoals degene boven me zegt.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      ev in SNG's / MTT zegt niet zoveel.
      Dit komt doordat de blinds constant anders zijn.
      Je kunt elke coinflip winnen, behalve degene als je HU aan de finaletafel zit voor je gehele stack, waardoor je wellicht onder EV runt. Maar tot die tijd heb je alle coinflips (die om minder chips gingen) gewonnen. Dus heb je dan pech gehad??

Het enige dat je kunt doen is aan je spel werken en handen posten in het handbeoordelingsforum. Werk aan je spel en uiteindelijk zul je altijd de variance beaten.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Zijn inderdaad nog een aantal redenen in ieder geval bij HM maar die chivaz zegt is wel een van de belangrijkste.

Ik zou gewoon veel aan je spel werken en het liefst niet naar je expected all in EV kijken.