89s straight tegen een full house

• abugekkerd
      abugekkerd
      Bronze
      de co zat de hele tijd van mij te stelen dus dus flat ik hem hier en hit deze flop
      ik wil hem niet wegjagen verw8 dat hij aj heeft of dergelijk miss a10 c/r zou hij miss denken dat ik een setje heb gehit en folden
      op de turn hoopte ik dat hij een 10 zou hebben en ik hem kan raisen op de river om vervolgens all in te krijgen

jammergenoeg verlies ik deze hand hoe vind je dat ik deze hand gespeeld heb???

Hand converted with online Pokerstrategy.com hand :

$0.5/$1 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:

CO = ($75.10) BU (Hero) = ($100.00)
      SB = ($102.00)
      BB = ($119.10)
      MP3 = ($107.75)

Preflop: Hero is BU with 8h, 9h.
      MP3 folds, CO raises to $3.00, Hero calls $3.00, SB folds, BB calls $2.00.

Flop: ($9.5) Ts, 7d, Jc (3 players)
      BB checks, CO bets $7.00, Hero calls $7.00, BB calls $7.00.

Turn: ($30.5) Tc (3 players)
      BB checks, CO checks, Hero checks.

River: ($30.5) 6d (3 players)
      BB checks, CO bets $17.00, Hero raises to $34.00, BB folds, CO raises to $65.10, Hero calls $31.10.

Final Pot: $160.7.

Results follow:
      Hero shows a straight, jack high(8h 9h).
      CO shows a full-house, jacks full of tens(Jd Js).
      CO wins with a full-house, jacks full of tens(Jd Js).
  • 3 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Ik zou de river callen i.p.v. raisen, een full house is namelijk altijd een hand die mogelijk is bij deze play van de cutoff. Bijkomend voordeel is een mogelijke overcall van de big blind.
      Als je toch wilt raisen op de river, zou ik de cut-off gelijk all-in zetten en niet een minraise maken, want comitted om te callen ben je nu toch al op zijn all-in.

Verder als de cutoff veel stealt is het een overweging waard om eens wat vaker te 3betten vanaf de button.

Ook liever resultaten weglaten de volgende keer, want dat beïnvloedt de beoordelingen.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      raise flop, je krijgt nog zoveel value van andere handen, plus je wilt protecten tegen sets en tegen KQ. Na de T op de turn kun je dan in call-modus gaan.

as played zou ik de river ook wel raisen, omdat je gewoon nog niets weet van villains. het lijkt alsof je de best hand hebt, omdat je nog geen info hebt weten te krijgen (met een raise op de flop wel). Op de river reraise zou je eigenlijk moeten folden, want dit doet hij nooit met minder.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Mja er zijn wel wat dingen fout aan deze hand.

Preflop is fine uiteraard. Goede hand in positie hoewel het feit dat hij maar 75bb's heeft het ietwat lastiger maakt.

Flop vind ik dat je best kan callen omdat je positie hebt en er ligt geen flush draw. Je hoeft niet echt te beschermen tegen hun range normaalgesproken. Ze kunnen hier uiteraard wel een set hebben (en dat is ook zo in dit geval) maar over het algemeen zullen ze air of iets marginaals hebben. Raisen kan echter ook want ik denk niet dat CO hier heel veel zal opgeven. Als we raisen zou ik het wel zo groot maken dat we CO all-in kunnen zetten op de turn met een under-pot-size-bet. Oftewel, een raise naar iets van $25 moet wel genoeg zijn.

As played zou ik hier altijd en altijd de turn betten. De agressor checkt dus je wilt hier value halen uit je straight en bovendien wil je geen gratis kaart geven aan handen als KQ, AK, TX. Ik vind de turncheck de grootste fout in deze hand. Dat hij uiteindelijk JJ heeft maakt natuurlijk niet uit. Je wilt hier gewoon geen gratis kaart geven.

Vervolgens de river. Ik snap de hele minraise niet. Als je hier zou raisen (wat je ook wel moet doen denk ik) zou ik gewoon direct shoven want zoveel geld behind heeft hij niet meer dus een river shove is echt niet zoveel meer. Op een of andere manier kom je er hier nog wel achter dat hij wss een betere hand heeft dan een straight vanwege je minraise en zou je nog kunnen folden op de shove, maar in deze situatie hoor je nooit te komen omdat je de turn moet betten.

Oftewel, cliffs: bet turn en shove river next time of raise flop, shove turn.