Gouden Tip Is 200$ Voor jou GRatis!!

• BBQNL
      BBQNL
      Bronze
      Ik zit met een probleem,

Mijn ouders zien pokeren als een gok verslaving,
      Welke statistieken ik ook laat zien, ze blijven bij dat hun zoon een gok verslaafde is.
      Wel een winst gevende gok verslaafde dat wel?
      Maar ja om een lang verhaal kort te maken
      Vorige week heb ik 15k naar onze gezamenlijke rekening (vriendin ik)
      En me me vriendin (aanstaande vrouw) heeft de 15k Veilig gezet,
      En ik mag er pas bij als ik me laat behandelen voor gok verslaving?
      POKEREN IS NET ALS SCHAKEN Wanneer word ons talent! Geaccepteerd door de maatschappij ?

Maar ja wie De gouden tip heeft om me vrouw en me ouders, te overtuigen
      Dat pokeren een skill game is krijgt 200$ op pokerroom naar keuzen
  • 87 antwoorden
    • 3BetMe4Free
      3BetMe4Free
      Bronze
      zeg dat je ook geowoon kan stoppen wanneer je wilt.. ga je 1 week niet spelen en laat je je ouderss controleren zo toon je aan dat je geen gokverslaafde bent
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Als je winstgevend speelt heb ik deze raad voor je :
      Haal alles wat je ooit gestort hebt weer af , zodat je netto gezien 0 $/ eur invested hebt.
      Leg uit dat je via moneybookers/neteller switcht tussen rooms en je bankrekening.
      Maw , je moet nooit meer 'echt' geld storten om te spelen , en je hebt 0 $/eur invested , dus je kan onmogelijk gokverslaafd zijn gezien je nooit iets van geld opdoet

(tussen haakjes , ik doel hier wel op een gokverslaving als het probleem zijnde dat ze denken dat je je spaargeld gaat opdoen aan gokken. Als je vriendin vindt dat je gewoon teveel pokert , das wat anders obv. :)
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Als die 15k van pokerwinsten zijn? :f_eek: Hoe durft je vrouw dan nog te klagen, da geld hebt gij dan toch eerlijk 'verdient' ? :f_eek:
      Als je vrouw, jouw geld vastzet :f_eek: , buitenzwieren, gelukkig is ze nog maar 'aanstaande' :P

Tuurlijk, ast gewoon is omdat ge u vriendin te weinig aandacht geeft, ist simpel. Ge spreekt af dat ge 2 dagen ofzo pokert, en 5 dagen met haar de tijd door brengt. Dan kunt ge ni meer spreken van een 'verslaving'.

En enkel afhalen, nooit storten. Als uw vriendin ziet dat ge om de maand 200euro op uw gezamelijke rekening zet, kan ze toch moeilijk klagen.

PS vraag eens hoeveel uren je ouders, je vrouw per dag naar TV kijkt.
      Meer dan 1.5 uur, en kzou ze als TV verslaafde beschouwen.
      Hup, naar de instelling met ze :P

Edit: Kmoet spontaan denk aan programma dak gisteren nog gezien heb op teve 'mijn man heeft een hobby' :P
    • johninho123
      johninho123
      Bronze
      Neem ze van die 15K een weekje mee op vakantie! Praat er rustig over en laat zien dat je die week rustig zonder poker kan en dat je het ziet als een winstgevende hobby!
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      stel een budget op wat je MAG gebruiken als bankroll
      en als je broke gaat dan stort je niet meer bij

en van de winsten ga je een deel gebruiken voor leuke dingen( vakanties, of dure sieraden voor je vriendin :p)
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Leg ze de spel regels uit, ga een cash game spelen maar voorspel eerst dat je zeker gaat winnen. verdeel het wel over tien sessies en hou de score bij. Of is dit een gek idee?

En misschien kun je elke keer als je een hand wint of verliest
      uitleggen waarom je hem zo gespeeld hebt.
    • 3BetMe4Free
      3BetMe4Free
      Bronze
      hij hoeft toch niet aan te tonen dat ie kan winnen? zijn ouders denken gewoon dat hij verslaafd is en niet kan stoppen.. Aantonen dat ie geld wint kan ie wel als ie 15k heeft uitbetaald..
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      edit
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Kzie al direct van die toffe taferelen voor mij als je in behandeling gaat.

Je zit daar als winnende pokerspeler tussen een groep broke gespeelde slot gamers. Je doet je verhaal, en plots wil de helft je staken :P
      Andere helft krijgt volledige breakdown :P (Aangezien ze gn geld meer hebben om je te staken :P )
      En jij wordt direct ontslaan wegens slechte invloed :P
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 3BetMe4Free
      hij hoeft toch niet aan te tonen dat ie kan winnen? zijn ouders denken gewoon dat hij verslaafd is en niet kan stoppen.. Aantonen dat ie geld wint kan ie wel als ie 15k heeft uitbetaald..
      als hij kan aantonen dat hij weet wat ie doet en dat poker niet gewoon gokken is.
      Hebben ze er misschien meer vrede mee. en laten zien dat je makkelijk een tijd zonder kan is ook een goeie hoor. Combineer alle ideeen de gepost zijn en ze kunnen er niet meer onderuit.
    • Mivaro92
      Mivaro92
      Bronze
      Wat ik in jou geval zou doen, in ieder geval rustig erover praten met ze. Kijk naar wat jouw standpunten zijn en wat hun standpunten zijn (laat ze duidelijk maken WAAROM ze denken dat je verslaafd bent. Bereid dit gesprek dus ook goed voor zodat je overal een antwoord op hebt. Als ze bijvoorbeeld vinden dat je te vaak speelt kan je een max aantal uur afspreken dat je per week speelt of 2 vaste dagen bijvoorbeeld. Als je kan laten zien dat je je daaraan kan houden dan zullen ze ook zien dat je het onder controle hebt. Daar gaat het in principe om, je moet peilen bij welke situatie je ouders/vriendin zich 'fijn' bij voelen en je vervolgens daarop aanpassen. Goede afspraken maken en het moet goed komen imo.

Good luck :)
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Nog 1tje.
      Ge stort 50$ voor uzelf, 50$ voor u aanstaande en 50$ voor uw ma en 50$ voor u pa.
      Jullie spelen allemaal een maandje met die 50$.
      Als jij dan bv +100$ staat en de rest op 0$, is je punt bewezen dat je skils nodig hebt.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Je vorige posts in aanmerking genomen lijkt het me sterk dat je $15.000,- hebt verdiend door solid BRM. No offense, maar ik geloof niet dat dit het hele verhaal is.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Hij zegt toch nergens dat die 15K van zijn pokerrekening komt? ?(
      Dat geld kan toch ook gewoon van zijn persoonlijker rekening komen en dat heeft hij nu op hun gezamenlijke rekening gezet.

Moet je je ouders niet overtuigen dat je een winnende speler bent? of dat je niet verslaafd bent? Je kan namelijk een winnende speler zijn en ook verslaafd zijn.
      Onderzoek ivm Poker en verslaving
    • johninho123
      johninho123
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Je vorige posts in aanmerking genomen lijkt het me sterk dat je $15.000,- hebt verdiend door solid BRM. No offense, maar ik geloof niet dat dit het hele verhaal is.
      Ik denk dat je gelijk hebt, heb zijn posts is terug zitten lezen maar denk gewoon dat hij inderdaad gokverslaafd is en dat er een ander verhaal achter zit. Dit is slechts mijn mening dus hecht er niet veel waarde aan:P

ps mijn eerdere tip zal wel niet goud worden nu zeker? :D
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik zat eigenlijk precies in dzlfde situatie.

Mijn vriendin was ook niet te overtuigen.
      Zelfs toen ik vorig jaar $10.000 uitcashte en er met het hele gezin van naar Bali op vakantie gingen, was ze nog steeds tegen.
      Het gaat ook niet alleen om geld.
      Hoe harder je ze probeert te overtuigen met mooie grote winsten, hoe argwanender ze wordt. Hoe harder je probeert te overtuigen, hoe meer je op een verslaafde lijkt die in de ontkenningsfase zit.
      Het grootste probleem was ook niet het geld, maar de tijd die je in Poker steekt, terwijl je partner in d'r eentje TV zit te kijken en ze liever heeft dat je naast haar zit.

Poker hoeft geen gokspel te zijn om er aan verslaafd te raken. Ik ben in ieder geval zeker verslaafd aan pokeren!
      Net zoals je verslaafd kan zijn aan TV kijken, Facebooken, online gamen etc., kan je ook verslaafd aan online pokeren zijn (onafhankelijk van je resultaten).
      Dat moet je ook eerst accepteren.

Hoewel het misschien geen gokverslaving is, is het wel een (spel)verslaving. Je looft niet voor niets wanhopig $200,- uit voor de goude tip om weer ongestoord verder te kunnen spelen.

Spreek vaste tijden af en wees transparant in wat je doet.
      Vooral naar jezelf toe, maar ook naar je naasten!

Online poker heeft veel sociale valkuilen.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Laat ze dit zien:

• yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Als je omgeving vooral om sociale redenen roept zou ik echt eens goed nadenken . Meestal is dit een teken aan de wand want vaak zullen ze gelijk hebben.
      Dit omdat imo je dichte sociale omgeving toch wel is waar je meest over cared en als zij de perceptie hebben dat ze verwaarloosd worden is dat gewoon zo .
    • Onzin84
      Onzin84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth

ik sluit me hier bij aan