flopped 2pair vs 4bet

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      PokerStars - $0.10 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: $10.00
      UTG+1: $13.08
      MP: $10.78
      MP+1: $6.04
      CO: $20.56
      BTN: $10.22
      SB: $4.89
      Hero (BB): $19.31

SB posts SB $0.05, Hero posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has 9:diamond: 5:diamond:

UTG calls $0.10, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero checks

Flop: ($0.25, 2 players) 9:heart: 5:club: 7:heart:
      Hero bets $0.18, UTG raises to $0.40, Hero raises to $1.44, UTG raises to $4.56, Hero raises to $13.92, UTG calls $5.34 and is all-in

Er zijn verschillende belangrijke zaken aan dit hand (in mijn ogen)
      1) hij kan hier een grote verscheidenheid aan handen hebben (suited connecters, lage-mid pockets, slowplayed high pockets, ...)
      2) hij kan hier mijn handsterkte niet echt inschatten aangezien ik vanuit BB gewoon gechecked heb
      3) ik kan hier niet flatcallen aangezien er wel veel kaarten zijn die slecht zijn voor mij op de turn. dus ofwel moet ik hand opgeven ofwel shoven (lijkt mij)

Na enige tijd denken geshoved aangezien ik denk in genoeg gevallen voor te liggen. 99 en 55 zijn onwaarschijnlijk aangezien ik ook van elks 1 vast heb. pocket 7's is mogelijk. 86 zie ik ook niet echt in zijn limp range zitten. AA,KK,QQ zitten allemaal in zijn range (al genoeg pipo's tegen gekomen op deze limiet die dergelijke handen van gelijk welke positie limpen)
      A K zou hij niet zo agressief spelen denk ik. Dus tegen meerderheid van zijn handen lig ik gewoon voor.

Maar ben dus helemaal niet zeker van de manier waarop ik hand gespeeld heb. :f_confused:
  • 4 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      In deze situatie bet ik ook groot uit wat jij doet. Als ik op dit soort boards geraised word ga ik natuurlijk protecten/de pot opbouwen en reraise ik. Maar als ik dit nader bekijk denk ik dat je moet folden op zijn re re raise. Ik zie hem die zeker niet met slechter als two pair doen.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      In deze situatie bet ik ook groot uit wat jij doet. Als ik op dit soort boards geraised word ga ik natuurlijk protecten/de pot opbouwen en reraise ik. Maar als ik dit nader bekijk denk ik dat je moet folden op zijn re re raise. Ik zie hem die zeker niet met slechter als two pair doen.
      ja heb er ook al redelijk wat over zitten denken, probleem is dat ik niet verwacht dat HIJ/ZIJ hier goed genoeg is om een high overpair te folden (AA/KK). Heb ze al genoeg zien afstacken (op deze limieten) ook al zijn ze overduidelijk beat. Maar denk ook wel dat ik deze in het vervolg ga folden (als de handjudge het eens is met u natuurlijk :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Anraxas
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      ja heb er ook al redelijk wat over zitten denken, probleem is dat ik niet verwacht dat HIJ/ZIJ hier goed genoeg is om een high overpair te folden (AA/KK). Heb ze al genoeg zien afstacken (op deze limieten) ook al zijn ze overduidelijk beat. Maar denk ook wel dat ik deze in het vervolg ga folden (als de handjudge het eens is met u natuurlijk :)
      µ

Oke is goed :D . Btw: Overpairs zitten maar heel soms in zijn range :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      UTG limp kan van alles zijn en op deze limieten is het ook regelmatig een sterk overpair (JJ-AA). Met two-pair ga ik in deze spot niet folden, ik vind je analyse erg sterk en ik ben het erg helemaal mee eens. Je blocked een hoop setjes en op deze limieten zien ze 9x of TT+ hier ook als de nuts.

De flop zou ik hier wel minstens potten en in een limped pot zelfs overbetten om beter te protecten en om meer value te krijgen. Met overbets op elke straat kan je villain zelfs all-in krijgen. Dan kan je het bijvoorbeeld $0.60 maken op de flop, $2.50 op de turn en dan de river shoven.