2NL AQs UTG

• paulverme
      paulverme
      Bronze
      Ik speel de laatste tijd vnl 6max maar tracht op partypoker op 2NL een paar gekregen dollars op te bouwen. En aangezien 2NL enkel FR kan, speel ik op party dus FR

Volgende hand krijg ik AQs UTG en ik vraag me af wat de beste lijn is om deze spelen.

Was deze hand achteraf in HEM replayer aan het bekijken en ik vind dat ik de flop verkeerd heb gespeeld. Graag jullie mening aub.

stats villain over beperkte 39 Hands: 24/11 met Aggressie van 2.5

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Known players:
      MP3:
      $2.35
      CO:
      $2.00
      BU:
      $2.00
      SB:
      $2.01
      BB:
      $2.03
      MP1 (Hero):
      $2.00
      MP2:
      $2.68

Preflop: Hero is MP1 with A, Q.
      Hero raises to $0.08, MP2 folds, MP3 calls $0.08, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.19) T, 9, 8 (2 players)
      Hero bets $0.10, MP3 calls $0.10.

Turn: ($0.39) 8 (2 players)
      Hero bets $0.19, MP3 calls $0.19.

River: ($0.77) 5 (2 players)
      Hero checks, MP3 checks.

Final Pot: $0.77.

mijn eigen bedenkingen over de hand:
      preflop lijkt me ok

flop: denk dat mijn cbet hier niet goed is. Er zijn zoveel draws dat de kans dat hij met zijn range gaat folden op de flop erg klein is. Door dus te cbetten hier en de call te krijgen verandert er niks voor mij: ik zit OOP en ik heb niet meer info gekregen over de hand van mijn tegenstander.

Daarom dacht ik op flop aan volgende alternatieven:
      CHECK/FOLD
      CHECK/CALL
      CHECK/RAISE

check/fold: mocht het AQo zijn dan denk ik dat dit zeker een valabele optie is, maar door het feit dat ik met de nutflushdraw zit, vind ik dit eigenlijk geen optie.

check/call: dit lijkt me helemaal geen optie omdat ik dan in hetzelfde schuitje zit als ik nu de hand heb gespeeld. Villain kan cbetten met erg wijde range en als ik call zit ik nog steeds OOP en weet ik ook nog steeds niks over mijn hand

check/raise: lijkt me de beste lijn op de flop en had ik volgens mij moeten spelen. Denk wel dat een kleine reraise niet teveel uitmaakt omdat hij met een groot deel van zijn range wel voldoende equity zal hebben om een checkraise te callen. Denk dus eerder dat ik een grotere checkraise moet maken: ongeveer 0.5 en in dat geval moet villain 36% hebben om te callen. Daarnaast komt dat ik voldoende foldequity heb en ermee dreig om op de turn AI te gaan. Mocht villain mij reraisen dan fold ik, mocht ie callen dan kan ik turn check/fold spelen want dan is het duidelijk dat ik achtersta.

wat denken jullie van de analyse?

Zoals de hand is uitgedraaid bet ik dus weer op de turn wat ik een fout vind en had daar moeten checken. River wordt er gechekt en uiteindelijk blijk ik nog de beste hand te hebben daar villain KJs heeft, maar hand is in mijn ogen verkeerd gespeeld.
  • 4 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Je moet wel goed beseffen dat je hier een monster flopt he. Zelfs tegen sets, straights, two pairs,... doe je het nog supergoed. Je hebt straight-outs, flush-outs en two overcards (voor het geval hij een top pair heeft).

Maar je zal vaak gecalled worden op de flop, en dat is helemaal niet erg! Je hebt superveel outs en je wil ook graag een pot opbouwen voor wanneer je die outs hit. Villain zal hier een redelijk aantal keer folden op de flop, en de keren dat hij niet foldt zal jij nog heel vaak je flush maken of straight.

Ik c-bet hier dus gewoon groot en als hij me raist ga ik gewoon broke. Check/call is uitgesloten, check/raise kán, maar dan moet je wel zeker weten dat Villain op dit board gaat betten.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Gereserveerd voor de coaching van 3/10

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik vind je bet 2x te klein.

Op de flop wil je de pot opbouwen en natuurlijk wil je gebruik maken van FE (je drawt). bet 15 cent of gewoon pot.

Op de turn weer hetzelfde. dan bet ik 30 cent. Op deze manier heb je veel minder FE. Zelfs als je tegen andere FD's zit ofzo wil je ze niet zo goedkoop laten drawen.

En as played geef ik de river ook gewoon op...
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Sluit me aan bij farma
      Pot flop , groot doorbetten op de turn.
      Je hebt een potentieel monster , en veel implied odds vanwege het feit dattie vaak emt dominated draws gaat callen .
      Als je een A of Q hit dan heb je nog vaak sdvalue ook , dus je kan hier echt gewoon spelen alsof je een monster hebt :)