sng hoger willen spelen maar te weinig bankroll

• jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      ik heb jullie advies nodig. ik poker nu vaak de 1table sng $1.5 of $3.5 op pokerstars. maar ik loop tegen het probleem aan dat ik ze niet echt interesant meer vind. bij $1.5 komen alleen maar donks die niet weten wat ze doen en $3.5 sng is wel iets beter maar krijg er ook niet echt een kik van. bij de $7 sng is het echt leuk pokeren maar ik heb daar eigenlijk een te laag bankrol voor. ik win wel is en krijg dan $28 maar ik houd meestal wel een bankroll aan van $60 aan omdat ik een beetje bang ben dat ik te veel geld verlies als ik alles erop laat staan en het gaat wel mis. $200 is namelijk veel geld voor een student.:D moet ik nou gewoon proberen de 7$ te spelen met een te kleine bankroll of toch alles laten staan. hebben jullie een oplossing?

gr. jesse
  • 16 antwoorden
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Geduld is een schone zaak ;)
    • jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      ik weet het maar moet ik dan alles er op laten staan. want als ik dat doe kan ik of alles verliezen of er staat daar $200 niks te doen.
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      lol, speel gewoon de 1,50 games.
      Als er zoveel donks zitten heb je toch in no time een roll voor de 3,50 games enz enz.

BRM BRM BRM
    • Cognitief
      Cognitief
      Bronze
      Als je nu al bang bent om het geld te verliezen op de $7's lijkt het me vrij duidelijk wat je moet doen.
    • jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      het is niet zo zeer bang als dat ik het zonde vind om veel geld op met pokeraccount te hebben zonder er echt wat mee te doen. en die 1.50 sng komen me echt me strot uit. zoveel donks met te veel luck. zal is een hand poste als het weer eens veel te ver gaat.
      maar jullie zeggen toch bij brm blijven?
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      een artikel dat je miss wat meer inzicht geeft in alles waar je vragen over gaan:

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/mtt/1529/1/

is gericht op MTT, maar ook bruikbaar voor SNG.
      Je moet in ieder geval, met alle respect, heel veel sleutelen aan je mindset wil je poker serieus gaan benaderen. Zoek in het Strategie gedeelte eens naar wat verwante artikelen.
      Ik ben ook erg benieuwd naar je doel en je middelen. Als je pokert voor de kick en het niet erg vindt om in twee uurtjes je complete bankroll te verliezen dan zou ik zeker de $7 spelen.
      Ben je daarentegen van plan om de boel serieus aan te pakken dan zou ik een heel ander plan trekken en zorgen dat je een ~50 tot 100 BI BRM hebt voor de eerste paar limieten
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door jesseHu
      het is niet zo zeer bang als dat ik het zonde vind om veel geld op met pokeraccount te hebben zonder er echt wat mee te doen.
      Maar dat zul je altijd hebben, ook op de hogere limieten die jij wilt spelen.
    • PokerAddict36
      PokerAddict36
      Bronze
      Wat Steambull zegt uiteraard, voor $ 7,- heb je minimaal $ 350,- nodig, maar liever gewoon $ 700,-

Post anders je grafiek van de 1.50 en 3.50 eens...
    • jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      oke het is mij wel duidelijk. gewoon alles erop laten staan tot je brm klopt. ik wil graag winst maken maar het geeft veel meer een kik al je $30 wint dan 5$. ik dacht misschien om meerdere te gelijk te spelen maar tot nu toe vind ik het lastig om me niet op 1 tafel te focusen en de rest te versloffen. tips? sorry als dit een beetje teveel off topic is.
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      hey JesseHu,

Domme vragen zijn er niet. Je bent hier om te leren en beter te worden. Dus vragen mag altijd. Alleen is het wel verstandig om er ook iets mee te doen ;)

Zoals de meeste al hebben aangegeven. BRM is heel erg belangrijk. Hoe goed je ook bent, je kan niet altijd winnen. BRM is juist om te zorgen dat je niet broke gaat. (Al is het geen garantie) Maar het zorgt er wel voor dat de kans zeer beperkt wordt.

De kick om grote bedragen te winnen is er altijd wel. Daarom moet je niet direct in bedragen gaan kijken maar in Buyins. Als je Bijvoorbeeld $30 wint in een $6 SNG dan win je 5x je Buyin terug. Maar als je $5 wint in een $1 SNG wint dan win je ook 5 Buyins. Dus gewoon exact hetzelfd percentage.

Als je zeker weet dat je een succesvolle speler bent zou ik lekker de micro stakes grinden en daarmee je bankroll verhogen. Dan kan je vanzelf de hogere SNG's na een tijd gaan spelen.

En mocht jij je gaan vervelen als je 1 tafel speelt dan raad ik je aan om 1-3 tafels erbij erbij te openen en dan bijvoorbeeld in het begin max 4 tafels te spelen. Dan ben je lekker bezig en kan je je ook nog op je tegenstanders concentreren.

Maar Bankroll Management is er niet voor niets. Als je met een Bankroll van bijvoorbeeld $200 20 SNG's van $7 niets wint. Dan verlies je dus $140 en heb je nog maar $60. En heb je dus even 2/3 van je bankroll verloren. Daarom houden we met SNGs de 50x Buyin aan en met MTT's ruim 100 Buyins.
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      n.a.v. je post ff een BRM artikeltje geschreven:

edit: het schema onderaan komt niet goed over zo in een forumpost. is in word-> tabel gemaakt. wellicht wil een mod dit ff als bronze artikel oid presenteren in het strategiegedeelte vd site

Bankroll management in SNG

Om te zorgen dat je altijd kan blijven pokeren is bankrollmanagement (BRM) de sleutel. Dat is de manier waarop je je geld inzet en gebruikt. Dit artikel gaat over BRM in Sit and Go’s. BRM is noodzakelijk om swings op te vangen. Je kunt immers veel sterker spelen dan je tegenstanders, maar door pure pech een lange reeks achter elkaar verliezen.

Doel vaststellen
      Voordat je bepaalt welk management je hanteert, moet je eerst je doel vaststellen.
      1. Speel ik voor het plezier en ben ik bereid om af en toe bij te storten?
      2. Speel ik om op korte termijn veel geld te verdienen met een redelijke kans broke te gaan?
      3. Speel ik om rustig de limieten te doorlopen en de kans op broke gaan zo klein mogelijk te maken?

Voor punt 1 gebruik je niet echt een BRM en is dit artikel niet voor jou bestemd.
      Punt 2 betekent een agressief BRM en punt 3 staat voor een veilige BRM.

Gameselectie
      Als je je doel bepaald hebt kies je de game die het beste bij jou past. In SNG betekent dit normaalgesproken, hoe minder spelers, hoe minder variance. Voor een lage variance game, zoals STT, heb je dan ook minder buy-ins (BI) nodig in vergelijking met 180-mans SNG’s. In STT komt 33% in the money, en in een 180-mans SNG maar 10%. Bovendien zitten de grote prijzen daarbij in de top-3. Je hebt dus een veel grotere kans op een lange reeks verliessessies en daardoor veel meer BI nodig. Dat terwijl je Return On Investment(ROI), je verwachte winst op lange termijn, misschien wel veel hoger is bij de 180-mans.

ROI
      Ook je ROI speelt een rol in het bepalen van je BRM. Als je een flinke sample hebt (in STT minimaal 1000, maar liever 2000+) kun je een inschatting maken van je ROI. Als je een hoge ROI hebt, heb je minder buyins nodig om een limiet te spelen. Als je ROI bijvoorbeeld 10% is, is de kans dat je 50 buyins achter elkaar verliest kleiner dan wanneer je ROI 0% is.

Houding
      Erg belangrijk is ook je houding t.o.v. het geld op je pokerclient. Als je veel moeite hebt met swings kun je beter een ruim management aanhouden. Wanneer je makkelijker up- en downmovet kun je voor een wat agressiever BRM kiezen, met minder buyins. Rustig en veilig of snel en risicovol?

Samenvatting
      Je moet dus eerst je doel bepalen. Vervolgens selecteer je een game. Je ROI en houding t.o.v. geld bepalen uiteindelijk de hoeveelheid buyins die je voor een limiet nodig hebt. Hier volgen wat voorbeelden van schema’s voor verschillende SNG gametypes met agressief en veilig BRM.

Veilig BRM in buyins
      9-max 18 mans 45 mans 180 mans
      $0 - $5 50 75 100 125
      $5 - $10 75 100 125 150+
      $10 - $20 100 125 150 150+
      $20 - $50 125 150 150+ 150+
      $50 - $100 150 150+ 150+ 150+

Agressief BRM in buyins
      9-max 18 mans 45 mans 180 mans
      $0 - $5 30 50 75 100
      $5 - $10 50 75 100 125
      $10 - $20 75 100 125 150
      $20 - $50 100 120 150 150+
      $50 - $100 120 150 150+ 150+

Uiteraard kunnen deze voorbeeldschema’s voor jou veel te veilig of te agressief zijn. Je kunt ze dan ook naar eigen gevoel aanpassen zodat ze voor jou goed werken.
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver

nice post btw steambull :f_love:
    • jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      bedankt voor de posts. ik zal me aan de brm houden. zal jullie wel opd e hoogte houden
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Denk dat je het mindsetwize beetje anders moet zien :)
      Kijk , stel nu dat je geld op de bank zet. Als je 200 euro op de bank zet is je intrest op het einde van het jaar mss net genoeg om je kosten te betalen die de bank je aansmeert.
      Dus er moet sowieso al een hoop geld op je rekening staan om iets op te brengen .
      Nu , als je slechts 2% winst maakt op een jaar pokeren , dan zou ik zowieso niet caren om ooit 7$ sngs te spelen.
      Maw , het is sowieso meer +EV om je br gewoon online te houden.
      Tot je spreekt van winnings van bv 500$/maand is iets afhalen imo zwaar-ev.
      Wat ik deed vroeger was elke maand 20% van mijn winnings afhalen .
      Tot mijn BR goed gegroeid was en nu gebruik ik mijn rekening gewoon wat als spending money.
      Dus ze groeit nog elke maand aan , beetje afh van wat en hoe :)
    • jesseHu
      jesseHu
      Bronze
      dat vind ik een heel goed plan!! dank
    • Onzin84
      Onzin84
      Bronze
      je kan ook je roll op moneybookers of neteller zetten..

en iedere keer een kleine roll op de pokerroom zelf.

heb je winst cash je uit.. heb je verlies dan haal je wat van de roll af bij moneybookers..

enige nadeel is dat je volgens mij iedere geld inleverd om uit te cashen..