top pair weak kicker river decision tegen shortstack

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

De commentaar op mijn vorige handen was zeer leerrijk, dus blijf ik posten ;-)

Hieronder een hand met een moeilijke riverbeslissing. Geen stats op de tegenstander, was net aan tafel komen zitten.

Doe standaard CB op flop. Daarna bet ik de turn voorzichtig door op de turn, omdat ik hoop van handen als A-9 of zo nog een call te krijgen en te protecten tegen een straight. Daarna een all in op de river. Mijn eerste reactie is fold omdat de straight draw aankomt, maar nam eerst de tijd om de pot odds te berekenen: meer dan 3 tegen 1. Als de kans op een bluf groter is dan ongeveer 25% moet ik de call maken. Dit denk ik wel te hebben tegen zo'n short stack, dus call ik.

Terecht of niet?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($10.41)
      BB ($10)
      UTG ($19.62)
      UTG+1 ($6.40)
      UTG+2 ($3.42)
      MP1 ($13.63)
      Hero ($10)
      CO ($3.69)
      BTN ($24.46)

Dealt to Hero K:club: Q:spade:

fold, fold, UTG+2 calls $0.10, fold, Hero raises to $0.40, fold, fold, fold, fold, UTG+2 calls $0.30

FLOP ($0.95) 7:club: 8:diamond: 9:spade:

UTG+2 checks, Hero bets $0.55, UTG+2 calls $0.55

TURN ($2.05) 7:club: 8:diamond: 9:spade: Q:club:

UTG+2 checks, Hero bets $0.90, UTG+2 calls $0.90

RIVER ($3.85) 7:club: 8:diamond: 9:spade: Q:club: 6:spade:

UTG+2 bets $1.57 (AI), Hero calls $1.57
  • 5 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Als je besluit hier te c-betten dan ga je eigenlijk heel snel all-in tegen deze speler. Ik denk dat hij hier wel altijd iets heeft gehit dus je zal sowieso bereid moeten zijn om een second barrel af te vuren.

ALS je hier c-bet (ik zou het niet doen denk ik) dan zou ik het groter maken en eventueel zelfs op de turn UTG2 all-in zetten. Waar je nu 95c bent op de flop zou ik toch geneigd zijn om pot te betten (board is superdrawy en dit zou je ook doen met een sterke made hand). Vervolgens kan je op de turn ook makkelijker beslissen om te shoven of behind te checken als de Q niet komt.

Maar nogmaals, zo'n boards tegen een fish check ik meestal behind aangezien je volgens mij bijna geen FE hebt en je dan een gratis turnkaart kan kijken.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Maar nogmaals, zo'n boards tegen een fish check ik meestal behind aangezien je volgens mij bijna geen FE hebt en je dan een gratis turnkaart kan kijken.
      Dit. Het is echt een superslecht board om op te c-betten, superdrawy en enorm connected. Gewoon behind-checken als je mist. :P Je tegenstander hit hier zo veel handen, 6x en Tx hebben een OESD, 7x, 8x en 9x hebben een pair, TT+ gaat villain niet vaak hebben maar die zal hij hier ook niet folden en misschien fold hij zelfs overcards zoals AT-AQ ook niet en dan zit je ook te kijken. Je foldequity op zo'n board is gewoon heel erg laag. :)

As played shove de turn, je wilt heel veel riverkaarten niet zien en slowplayen of klein betten of wat dan ook heeft hier geen zin. Villain heeft juist veel draws in zijn range en door hier klein te betten geef je hem de odds die te chasen en bovendien kan je op de river geen value meer krijgen van zijn draws als die missen. Aangezien villain ongeveer een pot-sized bet behind heeft is shoven hier de enige optie.

Op de river is het een fold zoals de hand is verlopen, je beat te weinig handen om hier te callen. Er zijn heel veel setjes/two-pair combo's die je beat hebben en daarnaast is Tx ook aangekomen. Het enige wat je hier nog beat is QJ en die zal villain vast niet donkshoven. :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Bedankt voor de comments. CB op flop is inderdaad niet correct. As played moet ik op de turn committen en hoger betten ALS ik besluit te betten, want op de river ben ik bijna zowiezo committed welke kaart er komt.

Met de comment dat zijn range enkel uit de genoemde handen bestaat, ben ik het dan weer niet eens. Volgens Harrington moet je altijd minstens 10% kans op een bluf rekenen tegen een tighte, competente tegenstander. Tegen deze shortstack is het dus nog groter. Zijn hand was trouwens J-8, wat aangeeft dat een bluf hier wel degelijk een mogelijkheid is, al weet ik dat dit natuurlijk niet systematisch het geval zal zijn. Mijn ervaring op micro stakes leert ook dat mensen VEEL meer bluffen dan er soms verondersteld wordt in deze besprekingen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Bedankt voor de comments. CB op flop is inderdaad niet correct. As played moet ik op de turn committen en hoger betten ALS ik besluit te betten, want op de river ben ik bijna zowiezo committed welke kaart er komt.

Met de comment dat zijn range enkel uit de genoemde handen bestaat, ben ik het dan weer niet eens. Volgens Harrington moet je altijd minstens 10% kans op een bluf rekenen tegen een tighte, competente tegenstander. Tegen deze shortstack is het dus nog groter. Zijn hand was trouwens J-8, wat aangeeft dat een bluf hier wel degelijk een mogelijkheid is, al weet ik dat dit natuurlijk niet systematisch het geval zal zijn. Mijn ervaring op micro stakes leert ook dat mensen VEEL meer bluffen dan er soms verondersteld wordt in deze besprekingen.
      Speel je met gebruik van stats? Dus gebruik je holdem manager ofzo?

Zoniet, raadt ik je dit wel aan ;) . Want je kan vaak aan de stats zien of spelers vaak bluffen en helemaal niet. Dus het hangt echt van speler tot speler af. Misschien zat jij veel tegen maniacs :D
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Misschien zat jij veel tegen maniacs

I wish :)

Speel inderdaad met hold em manager, maar heb geen goede indicator om te zien of een tegenstander vaak bluft. Wat gebruik je? AF? Of gewoon het aantal keren dat hij een actie onderneemt, bv op de river?

In dit geval was de tegenstander nog maar net aan tafel gekomen.