Daar gaan we dan!

• Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Hallo mede-pokerspelers!

Ik ben al bijna een jaar lid van deze Community. Maar ik heb mij eigenlijk nog nooit voorgesteld. Dat ga ik bij deze dus even doen!
      Mijn naam is Marek en ik ben 19 jaar en studeer CE in Amsterdam. Ik speel al voor zo'n 2 jaar poker.
      Op ongeveer mijn 15e jaar kwam ik al in aanraking met het spel. Mijn hersenen werden geïntrigeerd door films op tv. Zoals de meesten van jullie zijn begonnen met Speelfiches heb ik precies hetzelfde traject gevolgd.
      Toen ik 17 was begon ik eigenlijk al met echt geld te spelen, in het begin waren dit uiteraard freerollgames. Ik weet nog goed dat ik mijn eerste 5 cent won!
      Na verloop van tijd ging ik dan ook geld storten, ik speel al sinds die tijd met een vriend en vaak speelden we dan ook samen toernooitjes. Vaak voor de fun en onder het mom van "een gokje".

Uiteindelijk bereikte ik de leeftijd van 18 en mocht ik dan "legaal" poker spelen. Uiteraard werd ik toen ook via via binnengelokt voor gratis $50 en heb hier ook gebruik van gemaakt. Ik speelde op Full Tilt Poker, och wat een fijne site toch!
      Ik heb verschillende swings mee gemaakt. Maar het spel begon steeds serieuzer te worden. Grootste klapper werd $320 op een Rush toernooi. Over de hand waarmee ik hem uiteindelijk won zullen we het dan maar niet over hebben (K2>KK er kwamen 2 2en)

Na het sluiten van FTP heb ik een gratis startkapitaal van $50 aangeboden gekregen op Everest Poker (wat een joekel van een karpers daar!)
      Door de wat matige software ben ik toch maar overgestapt op PokerStars
      Daar speel ik op het moment speel ik NL5 de MSS en SnG's van $3.50
      Door lekkere bonussen en het geld van Everest zit ik op een bankroll van $200

Maar het is niet genoeg, ik merk dat ik meer in mij heb en dat ik veel meer uit mijn spel kan halen.
      Ik heb gebruik gemaakt van diverse kwaliteiten van PokerStrategy.
      - Artikelen lezen
      - Video's bekijken
      - Coaches volgen
      - Handen laten beoordelen

Ik kan een ding zeggen... Ik heb het hier prima naar mijn zin, de mensen hier zijn vriendelijk en gezellig en er is een professionele instelling.

En ik denk dat ik hier zeker mee verder kan gaan, want het aanbod aan lesmateriaal is groot en zeker nuttig!

Ik ben hier met een reden. Ik wil mij actiever op het forum gaan bewegen en nog meer plezier beleven aan het spel. Ik wil met jullie mijn spel delen. Ik zal daarvoor binnenkort een Blog openen. Ik wil hier geen uitdaging of weddenschap aangaan. Ik wil hiermee progressie maken en straks ook kunnen terug kijken op mijn spel.
      ...maar voor nu even een MTT'tje en een Biertje!

Met de vriendelijke groetjes van,

Marek
  • 14 antwoorden
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Hey Bollebeertje,

Zo te zien heb je al een plannetje en een idee van wat je wilt doen. Je bezoekt al coachings en bekijkt video's & strategie artikelen en post handjes. Dat is zeker goed.
      Wat ik je persoonlijk kan aanraden is om dit zeker te blijven doen. Zelfs lees ik af en toe nog artikelen door die ik al zeker 4-5 keer heb gelezen. Maar na een tijdje verwatere dingen wel eens. Dus zo nu en dan een opfrissing kan geen kwaad.

Een blogje beginnen is helemaal een prima plan. Hiermee zal jij jezelf blijven motiveren en ik raad je dan wel aan om dt bij te houden. Veel mensen stoppen hier na een tijdje mee ;)

En dan heb je het zelf ook al over een challeng. Ik ben hier zelf een enorme voorstander van. Juist omdat je je er ook vaak aan zal houden. En dit zorgt ervoor dat je vooral niet switched tussen games (Althans dat is mijn persoonlijke ervaring)

Mijn laatste advies om je te focussen op 1 spel variant. Of Cash games of SnG's. Ik heb eveneens deze fout ook gemaakt. Maar door je te concentreren op 1 spelvariant kan je makkelijker fouten (leaks) vinden en dit verbeteren.

Ik wens je veel plezier op het forum en aan de tafels.
    • bembere
      bembere
      Bronze
      veel succes :facepalm:
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Waarom de facepalm?

Anyway, veel succes! :s_biggrin:
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      welkom en succes
      stoere nickname ;)
      misschien dit topic; Het verhaal achter je nickname ook eens bekijken
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      GL nog een mede CE student :)
    • bembere
      bembere
      Bronze
      HA-HA omdat ik die "vriend" in zijn post ben
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Klinkt leuk! Ik volg je!

Oorspronkelijk gepost door chaserr
      Hier nog een btw :pokerface:
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Briathos
      Klinkt leuk! Ik volg je!

Hier nog 1 CE is the nuts.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Een groot feest hier in bollebeertje zijn blog :)

Ik zou trouwens voor de SNG's kiezen om mee te beginnen een stuk makkelijker profitable te spelen dan cash imo.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      Klinkt leuk! Ik volg je!

Haha gezellige boel inderdaad. Ik ben wel nog maar 1e jaars, dus niet veel verwachten hoor :P
      Allemaal in Amsterdam?

Een groot feest hier in bollebeertje zijn blog :)

Ik zou trouwens voor de SNG's kiezen om mee te beginnen een stuk makkelijker profitable te spelen dan cash imo.
      Ik heb inderdaad zitten nadenken over wat ik zal kiezen, het lijkt mij inderdaad de beste optie om 1 variant te kiezen. Nou merk ik dat Cashgames erg goed gaan, maar ik speel SnG's ook niet onaardig. Ik vind het dan wel leuk om MTT's daarnaast te spelen. Dus zou ik voor SnG gaan...

Wat zouden jullie trouwens dan voor trackingprogramma aanraden? Elephant HUD heeft namelijk geen opties bij SnG's en toernooien.

Ik ga mij er nog even over bezinken!

Gegroet,

Marek
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      Klinkt leuk! Ik volg je!

Haha gezellige boel inderdaad. Ik ben wel nog maar 1e jaars, dus niet veel verwachten hoor :P
      Allemaal in Amsterdam?

Ik zit in Den Bosch en zit nu in het 3e jaar :pokerface: .
      Ben nu ook bezig met mijn half jaar stage maar hoef gelukkig niet zo lang meer!
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Ik zou kiezen voor HM bollebeertje via pokerstrategy kun je ook mooie korting krijgen of gratis vrijspelen op aantal sites. :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ik zou vooral voor HEm kiezen omdat het ongeveer 1000maal zo aangenaam is
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      ik zou vooral voor HEm kiezen omdat het ongeveer 1000maal zo aangenaam is
      Het ziet er inderdaad aangenaam uit, en de iOS applicatie bij HM2 bevallt mij zeker wel! Maar als ik mij dan ga richten op SnG, moet ik dan ook de Sitengo Wizard aanschaffen?
      Ik zie dat als ik hem vandaag nog betsel ik 500 strategypoints krijg.