freeplayA2 word monster op flop

• Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      weet natuurlijk dat ik hier express ben afgeweken van de basis van SSS, maar;
      Volgende vraag, mag dit al als variatie op 20NL?

Heb ik er hier alles uitgehaald? suggesties?

Known players:
      SB:
      $19,30
      Hero:
      $4,70
      UTG+2:
      $7,60
      MP1:
      $12,29
      MP2:
      $3,00
      MP3:
      $28,40
      CO:
      $29,17
      BU:
      $19,20

0,1/0,2 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.57 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:heart: , 2:club:
      4 folds, CO calls $0,20, 2 folds, Hero checks.

Flop: ($0,50) A:club: , 2:spade: , 2:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,20, Hero calls $0,20.

Turn: ($0,90) 6:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,60, Hero calls $0,60.

River: ($2,10) 7:club: (2 players)
      Hero bets $1,20, CO folds.

Final Pot: $3,30
  • 11 antwoorden
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      afhankelijk van reads.

Loose player?
      miniraise preflop,
      bet flop minimaal, call eventuele raises.
      Bet turn wat harder, reraise eventuele raises
      Als je nog niet allin bent, dat op de river doen

Tight (nadenkende) speler
      Miniraise preflop
      check - call flop (as played)
      bet turn en eventueel reraise
      allin gaan
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Dankje voor die uitleg. Snap alles behalve de preflop mini raisjes , waarschijnlijk omdat er maar 1 limper was en ik BB was, of niet?
      Zo ja, zou je dat in die situatie met elke range van handen doen?
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      nee, in dit geval kies ik voor een miniraise omdat CO alleen maar callt in late positie. Dat betekend mijn inziens (zonder stats) of een monster of een speculatieve hand.

In het geval dat CO geen monster aan t slowplayen is heb je met a-2 een redelijke hand tegen hem.

Dan heb je dus de keus of te raisen, met het risico tegen een monster aan te lopen en gewoon veel geld (= zonde) kwijt te zijn of hij legt weg en dan verdien je er amper aan. Afhankelijk van hoe jij denkt dat CO gaat reageren kun je hier voor kiezen, je variance kan hierdoor gaan zakken.

Je kunt checken zoals jij deed, maar het nadeel daarvan is dat als er bijvoorbeeld een monster valt zoals nu, je weinig value krijgt.

Je kunt ook miniraisen, hoewel ik hier normaal geen fan van ben.
      Maar stel even, ik verwacht dat mn tegenstander geen monster (a-a) slowplayed maar een speculatieve hand heeft zoals een redelijke pocketpair of k-qo of k-10 suited.

Dan lig ik niet eens echt heel erg veel achter op mn tegenstander met mijn a-2. Als je dan in Early position miniraised preflop dan krijg je de volgende situatie. Je showt dat jij toch ook wel een speculatieve hand hebt (minimaal) of een monster waarvan je niet wilt dat hij weggaat maar je wilt wel geld in de pot. 9 vd 10x zal een CO die de BB betaald heeft ook nog wel jou miniraise betalen.

Prima, er zit dus al 4,5 BB in de pot en de flop komt. Dan kom je in de volgende situatie:
      A) Je hit een monster zoals nu
      B) Je hit een paar met een ongevaarlijk board
      C) Je hit een paar met een gevaarlijk board
      D) Je hit niet

Als situatie A gebeurd, dan kun je zelf 1 BB uitbetten in EP. Heeft hij gemist, dan zal hij wegleggen, heb je toch maar mooi met een freeplay 2.5 BB gewonnen. Jammer voor de weinige value maar het zit niet altijd mee

Situatie B, kun je alsnog checken maar potbet plaatsen behoord ook tot de mogelijkheden. Als er geen hoge kaarten, flush of straightkansen liggen is de kans best aanwezig dat hij met een speculatieve hand weglegt

Situatie C, je kunt een potbet plaatsen en wordt je geraised, fold, of c/f spelen

Situatie D, Jij hebt misschien niets, maar hij misschien ook niet. Als er een aas ligt en jij denkt dat hij bijv net zo goed k-q of zelfs k-k kan hebben, dan kun jij best een 3/4e potbet plaatsen, dan zal hij vaak wegleggen

En zo beredeneer ik verder. Op deze manier speel je wel buiten normaal SSS om, maar het kan zeker wel eens meer value opleveren, want je speelt namelijk minder voorspelbaar (lastiger te lezen) en je krijgt informatie hoe je tegenspeler speelt.

en je andere vraag, nee, ik zou niet altijd miniraisen. Sterker nog, het is een wapen wat zich gemakkelijk tegen je kan keren (zeker als SSS), dus gebruik het met mate.

Als ik wil stelen dan raise ik groter, of ik check preflop en na de flop bet ik hard uit. Als BB doe ik nooit zomaar iets, ik raise emt any 2 als er een flink aantal limpers zijn, ik check met bijv 1 limer en een complete van de SB als ik zelf ook geen bal heb enz enz
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Slowplay as only Pocket 6 & 7 je beaten.

Enfin dus gewoon check/call till river.
      Een bet op de river representeerd een hand en is niet rendabel als je nuts flopped.

Eventueel kon je minreraisen op de flop zodat hij meer gaat betten op de Turn/River (pot spekken.)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Een minraise maak ik alleen in een HU situatie BB vs SB op de flop. Dat is dan nog een 1/2 potsize bet. In elk ander geval zou ik het niet doen op de micros.

Je kan de flop checken wanneer je reads hebt dat villain agro is. Maar je moet dan wel de turn betten. Het is een limped pot en je wilt de pot opbouwen. Door alleen c/c te spelen zal je niet AI komen op de river.
      Een reraise op de turn heeft ook een grotere kans op een call omdat er dan nog een kaart komt. Als villain een gemiste draw heeft zal hij niets meer investeren na de river.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Een minraise maak ik alleen in een HU situatie BB vs SB op de flop. Dat is dan nog een 1/2 potsize bet. In elk ander geval zou ik het niet doen op de micros. [quote]

even afgezien van niet minraisen op de micro's, hoe denk jij in het algemeen over minraises? Waarom doe jij dat bijvoorbeeld alleen in situaties BB vs SB?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wanneer ik BB ben en SB completes alleen, steal ik vaak. Maar ik check ook wel eens en bij een check op de flop dan probeer ik de pot daar op te pikken met ATC. Alleen in dat geval maak ik wel eens in minraise omdat de pot dan 2bb groot is en je maakt nog een 1/2 potsize bet.

Het hoeft dan ook minder vaak te lukken om winstgevend te zijn. Vaak geeft de SB meteen op.

Afgezien van die specifieke situatie zou ik het zelf niet gebruiken. Wanneer villains het doen geef ik ze weinig respect en zie ze in principe ook als limpers (tenzij ik een read heb dat villain dat doet met monsters).
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Een minraise maak ik alleen in een HU situatie BB vs SB op de flop. Dat is dan nog een 1/2 potsize bet. In elk ander geval zou ik het niet doen op de micros.

Je kan de flop checken wanneer je reads hebt dat villain agro is. Maar je moet dan wel de turn betten. Het is een limped pot en je wilt de pot opbouwen. Door alleen c/c te spelen zal je niet AI komen op de river.
      Een reraise op de turn heeft ook een grotere kans op een call omdat er dan nog een kaart komt. Als villain een gemiste draw heeft zal hij niets meer investeren na de river.
      Dus na c op flop en bet van villian is een call goed, op turn bet 2/3 of check raise als villian aggresief genoeg is?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wanneer je bijna zeker weet dat villain op de turn nog een keer gaat betten, dan kan je een c/r proberen.
      Je doel is iig om een pot op te bouwen met je monster. Met c/c lukt je dat niet, zou hem hier dus op de turn pushen na z'n raise. Dan is de kans op een call groter dan met donken op de river.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      hmmm bedankt, alhoewel je me hier eigenlijk vrij vertaald een donk noemt lol
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Als je een donkbet maakt, wil het nog niet zeggen dat je ook een donk bent. Een donkbet maak je OOP zonder initiatief, wat je op de river dus doet.

Een donk(ey) is een slechte speler, waar ik je niet van betichtte.