Monyet's 18s Challenge!

• MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Gegroet allen!

Na lang twijfelen heb ik toch besloten om aan mijn eerste blog te beginnen.
      Dit mede door de challenge die voor de maand oktober staat, namelijk de SNG challenge in oktober: 500x $1.50 18-mans SnG Turbo/Reg

In 31 dagen tijd 500 SnG's spelen zal voor mij een hele opgave worden. Normaal gesproken kloot ik wat aan op NL5 en speel ik heel licht winstgevend. Zo nu en dan pak ik er wat SnG's en MTT's bij met kleine successen de afgelopen maand.

Waarom toch besloten op mee te doen:
      - Ik wil het pokeren wat serieuzer aan gaan pakken, minder kloten dus
      - 'Verplicht' werken aan mijn SnG spel om de challenge tot een succes te maken
      - De motivatie om door te blijven spelen, om de challenge te kunnen halen (volume)
      - Mezelf testen hoe ik om kan gaan met tijdsdruk
      - Mezelf dwingen om zowel mijn studie, sport als pokeren te plannen
      - Ranges kunnen bepalen van villians

Dit alles zal de enige moeite kosten, maar toch zeker haalbaar moeten zijn.
      Natuurlijk moeten hiervoor de nodige stappen worden genomen. De motivatie, de planning, het testen en het dwingen tot zullen niet tot vrijwel niet terug komen in de ze blog. Dit is meer voor mezelf.

Vooral het begin van de blog zal gericht zijn op de challenge. Ik zal dus zo nu en dan wat handen posten, mijn voortgang showen, bijhouden wat ik wel/niet gedaan heb aan studie, van het pokeren, enz.

Uiteindelijk wil ik met deze blog bereiken dat ik na een bepaalde tijd kan zien dat ik vooruit ben gegaan qua pokeren. Zowel in kennis als toepassing ervan, beginnend met de $1.5 18s SnG's.

Plan van aanpak:
      Natuurlijk moet ik enigszins een idee hebben hoe ik al deze doelen wil bereiken. De hoofddoelen zijn op dit moment zeer breed, maar kunnen later altijd bijgeschaafd worden en wat meer in details treden. Voor nu had ik het volgende in gedachten:

Studie:
      - Basic artikelen (3): [x]
      - Bronze artikelen (10: [x]
      - Silver artikelen (14): [ ]
      - Gold artikelen (4): [ ]

Volume:
      500 games in 31 dagen: ong. 16 games/dag
      Hoewel er sommige dagen uitvallen, vanwege universiteit, tentamens, sport en privé, wil ik de challenge in 20 dagen voltooien. Dit houdt dus in 25 games/dag. De 20 dagen echter wel verspreid over de gehele maand.

De afgelopen dagen heb ik 75 games gespeeld, 4 tegelijk, met een ROI van 41%. Niet slecht voor een beginnende SnG. Is nog een klein volume, I know, maar voor mij wel een richtlijn. Ook wil ik de komende dagen proberen om meer games tegelijkertijd te draaien , omdat de sessies anders te lang duren en ik bang ben dat ik in tijdnood kom.

Dus:
      - Behalen van een ROI beter/gelijk aan huidige
      - Van 4 naar 6 (misschien meer) games tegelijkertijd

Tot slot het bepalen van ranges. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit ga doen. Op dit moment kijk ik gewoon wie wat doet per straat en wat ze uiteindelijk als holecards hebben. Dit schrijf ik vervolgens op als notitie en pas dit iedere keer aan. Of dit goed is? I don't know. Graag zou ik hier wat tips/informatie over willen hebben.

Om een lang verhaal kort te maken:
      Dit is mijn eerste blog die voornamelijk zal gaan over de SnG challenge aankomende maand. Hierbij heb ik een paar doelen opgesteld voor mezelf, waarbij ik een globaal plan van aanpak heb gemaakt (wordt nog aangepast en bijgeschaafd)

Ik wens iedereen ontzettend veel succes en wie weet tot aan de tafels! :f_cool:
      Shuffle up and deal!
  • 57 antwoorden
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      500 $1.5 18s Challenge
      500 games spelen in de maand oktober. Vast prijzenschema, uitgaand van de hoogste ROI %.

Deelnemers
      1. Ayden (Ayden1234)
      2. upsssss (Ups Bad Call)
      3. Goalgetter3 (Stinne3)
      4. Bierpokkel (Bierpokkel)
      5. ThPokerDog (ThPokerDog)
      6. schaapbeh (schaapbeh)
      7. Winterdream (0°-MIDWINTER )
      8. edwardwelsh (gago1974)
      9. marrrt (rené vd gijp)
      10. MonyetManis (Monyet Jelek)
      11. ReckaH (M@stergr!nD)

Statistieken
      Aantal games gespeeld: 407
      Aantal dagen gespeeld: 14
      ROI %: 4.8
      ITM %: 28.0
      Profit: 29.08

Finishes
      1e: 24
      2e: 27
      3e: 29
      4e: 34
      5e: 31
      6e: 36
      7e: 33
      8e: 29
      9e: 16
      10-18e: 148
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      GL man :)
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Hey, succes!

Ik snap alleen de berekening niet van 15games per dag in 20 dagen... dat zijn er geen 500...

Dat van die ranges ben ik ook aan het doen, eigenlijk maak ik een soort eigen starthandenchart die uitgebreider is en met procenten. Ik gebruik de equilator en schrijf per positie, stacksize en per gamefase (begin, midden, pushfold) welke handen ik wil gebruiken.
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Winterdream
      Ik snap alleen de berekening niet van 15games per dag in 20 dagen... dat zijn er geen 500...
      Thanks voor het zien, heb het gelijk aangepast. Moest 25 zijn

Oorspronkelijk gepost door Winterdream
      Dat van die ranges ben ik ook aan het doen, eigenlijk maak ik een soort eigen starthandenchart die uitgebreider is en met procenten. Ik gebruik de equilator en schrijf per positie, stacksize en per gamefase (begin, midden, pushfold) welke handen ik wil gebruiken.
      Ik bedoelde meer de ranges van de tegenstander. Heb soms behoorlijke moeite om een villian op een bepaalde hand te zetten. Verlies hier ontzettend veel mee :facepalm:
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      ow sorry ik las dat verkeerd, waarom gebruik je niet gewoon een HUD dan?

niet dat de hud helpt...

ik zou niet echt weten hoe je dat moet gaan zien, ik doe dat toch een beetje instinctief en vaak ook gewoon folden als ik het niet weet
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Een hud gebruik ik wel, maar dan blijft het toch lastig om bepaalde ranges in te schatten (vind ik).
      Soms zet ik mensen op totaal andere handen en dat kost me toch klauwen met centen.

Als ik dan sommige handbeoordelingen zie of mensen op tv, dan denk ik echt: 'Hoe doen ze dat?' Zal toch iets achter moeten zitten. Daar wil ik dus achter zien te komen. Denk dat dat een hoop zal schelen. Weet echter niet of het op de micro's ook echt toegepast kan worden, aangezien er een hoop donkers zitten en de meeste rare dingen doen, maar toch..

Mocht ik er achter komen of voortgang hebben op dat gebied, zul je dat zeker hier gaan lezen.
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Is er interessant, dus lees er graag meer over. Maar ik denk dat het probleem op de 1,5 ook wel is dat mensen zelf niet weten wat ze doen en daardoor niet consequent zijn.

Dus je kunt nooit precies zien wat ze hebben, maar ik denk dat je aan de manier van betten/checken/raisen wel kunt zien of het een sterke hand is of een matige hand of helemaal niets. Als je kijkt naar het c-bet percentage en check en limp percentages.

Als iemand veel limped en hij gaat opeens raisen en c-betten gaan er toch wel belletjes rinkelen.

Misschien ook leuk om eens te kijken of die momenten waar het fout gaat iets te maken hebben met de positie van de tegenstander. Vaak worden handen die meegelimpt zijn in de SB/BB nog wel eens onderschat. Een gelimpte hand in hand of minraise call van BB heeft natuurlijk een bijna oneindige range.
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Ranges aanpassen ?( Tja dat zou ik ook nog eens moeten leren.

Iig ga ik je hier in de gaten houden om te kijken hoe groot mijn voorsprong is :P

Succes!
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Ook al zo duidelijke blog. Echt waar. Succes iig.
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Net even een 'oefensessie' van 21 games eruit gegooid.
      ROI van 5,6%..

Niet echt om over naar huis te schrijven :facepalm:
      Iedere keer 5/6 eruit, terwijl ik vaak de betere handen had. Gekke donks op de $1.5 18s..

Ik denk dat de rest van de mensen die mee doet aan de challenge nu wel zal denken: "Van die Monyet hoeven we geen tegenstand te verwachten"
      Ben bang dat jullie dan nog gelijk hebben ook :facepalm:
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Hehe, zo begonnen mijn eerste 20 tafels in de vorige challenge ook. Maar dat komt vanzelf wel goed.
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Uiteindelijk 33 games gespeeld.
      ROI = 3.9% :facepalm:
      Profit = $1.88

Hopelijk run ik heel oktober wat beter, dit ging nergens over..
      Jongens jongens, wordt nog eens wat zo haha!

Ben benieuwd! :f_biggrin:
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      GL men. 33 games is niet echt een sample hoor! Komt een hoop variance bij kijken.

Denk dat je na 500 games echt wel kan zien wie der beetje skills heeft dus maak je maar niet druk.

Valt me wel op dat meeste van jullie maar 4/6/8 tafels spelen. Ben ik dan de enige die er 15 tegelijk pakt:P ?
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Ja, ik weet het. Heb nu een sample van 100. Iets van 35%.

15?! Ik speel rustig met 6 hahaha, ben wel van plan om het uit te breiden. Kijken of me dat afgaat. Morgen maar een sessie met 8-10 proberen. Mocht ik het niet aan kunnen, ga ik weer terug naar 6, desnoods naar 4.

Jij ook succes, wie weet tot aan de tafel. Donk ik je er even uit :coolface:
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      In de vorige challenge speelde ik op 6 tafels tegelijk. Voor deze challenge ga ik waarschijnlijk naar 9 tafels. Op mijn laptopje past dat net. Maar dan zit mijn scherm ook helemaal vol
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Zit rustig aan tafel met laptop. Table Ninja aan en hoef alleen de hotkeys te gebruiken

F1= bet
      F2= call
      F3= check
      F4 = fold
      F6 = Shove

Heb wel eens 30 50/50 tegelijk gespeeld maar dat ging op een gegeven moment te gek. Speel ze ook stacked, dus kan niet alle tafels in de gaten houden, waardoor ik soms wat spots mis, maar dat word aardig goed gemaakt door volume.
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen met hoe handig dat table ninja is. Maar misschien moet je daar handigheid in krijgen..
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Moet er indd handigheid in krijgen. In het begin dacht ik, damm weer 50 dollar naar de kloten. Maar via de site van TN alles rustig kunnen instellen. Wat dingetjes met Donbartos overlegd en dat heeft geholpen. Ben wel van mening dat je bij 12+ TN toch een must word, om snel te kunnen handelen.
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Mijn table ninja doet het niet eens goed. De filter doet het niet, de hotkeys doen het niet, scrollen voor betsize gaat in veels te grote stappen. Heb alles ingesteld, zoals men in de huifde en filmpjes zegt en toch komt tie stoer doen!! :rage:

Ik doe het wel op de ouderwetse manier: muis, klik, muis, klik, scrollen, muis, klik..