Turn Straight, River Flush?

• Niaho
      Niaho
      Bronze
      PokerStarsspel #68219483130: Hold'em No Limit ($0.01/$0.02 USD) - 29/09/2011 7:52:06 ET
      Tafel 'Ino V' 9-max Plaats #1 is de button

Plaats 2: Sokzel ($2.38 in chips)
      Plaats 7: Fanboy123 ($2.10 in chips)

Sokzel: zet small blind $0.01
      ochogramos: zet big blind $0.02

*** GESLOTEN KAARTEN ***
      Gedeeld aan Sokzel [9h Kh]
      3x fold
      Fanboy123: raised 0,04 naar 0,06
      TomFeri: callt $0.06
      2x fold
      Sokzel: callt $0.05
      ochogramos: foldt
      *** FLOP *** [8s Ts 7h]
      Sokzel: bet $0.11
      Fanboy123: callt $0.11
      TomFeri: foldt
      *** TURN *** [8s Ts 7h] [Jh]
      Sokzel: bets $0,60
      Fanboy123: callt $0,60
      *** RIVER *** [8s Ts 7h Jh] [Qs]
      Sokzel: checks
      Fanboy123: bets $0,20
      Sokzel: raised 0,40 to 0,60
      Fanboy123: calls $0,40

*** SHOWDOWN ***
      Fanboy123: toont [Qs As] (een flush, Aas hoog)
      Sokzel: toont [9h Kh] (een straight, Negen tot Koning)

Ik speelde TAG, op hem geen reads. Op de flop standaard c-bet, op de turn de pot flink overbet (en hij callt :| ) river leek me een donkbet maar daar trapte ik dus mooi in.

Anyone? Nog hoger moeten betten op de turn? Had ik de $0,20 moeten callen op de river?
  • 1 antwoord
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Ik raad je aan van dit eens door te nemen want je weet duidelijk niet wat sommige termen betekenen.

De hand is een fold pre-flop. We zitten oop met een matige hand en we zijn bijna nooit echt happy op de flop tenzij we two pair+ hitten. Als de flop K high komt kunnen nog makkelijk dominated zijn tegen betere K.

De flop... de bet die je maakt is geen c-bet maar een donk bet. Een c-bet of continuation bet kan je alleen maken als je ook de pre-flop raiser bent. Je zet de actie namelijk verder (to continue...). Swoit, een donkbet kan hier in principe wel omdat het een gevaarlijk board is en je dus wel fold equity creërd. Wat je ook kan doen is check/raisen... maar gezien de stakes die je speelt ga je mensen nooit van een hand kunnen zetten (mensen callen hier toch Tx gewoon down) dus zelf donkbetten is wrs beter.

Turn moet je obviously groot doorbetten. Je hebt de 2nd nuts en de 2nd nuts redraw met je King high flush draw.

Op de river krijg je best een lelijke kaart tegen, de flush draw die er al vanop de flop lag komt namelijk aan. Maar we hebben hier maar 1 optie en dat is zelf betten voor value van alle 9x handen die villain kan hebben, wij hebben namelijk een betere straight. Check/call vind ik niet goed omdat hij veel handen die ons nog een bet betalen zo kan behind checken (QJ, JT enzo). Om diezelfde reden denk ik ook dat check/raise niet goed is. De beste optie is dus zelf betten omdat je gewoon best een goeie hand hebt en hij vaak genoeg met slechter zal callen maar de slechtere handen dus niet vaak zelf zal gaan betten.