NL2 A9 tegen fish

• MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      :facepalm: Roep het maar haha
      Deze tegenstander heb ik zien uitblinken in openraisen met de vreemdste handen.
      Niet dat ik tot nu toe het grootste pokerwonder ben geweest, maar er zijn grenzen aan wat jullie een fish noemen, en er zijn zelfs grenzen aan wat ik een fish noem :D
      Ik dacht eens even te kijken hoe hij in de huidige hand zat, callde zijn raise preflop omdat ik hem bewust even op wilde zoeken vlak voor ik van tafel wilde gaan.
      Omdat hij veel foldde na een c-bet liet ik die na de flop na, in de veronderstelling dat ik ruim voor lag, en hij dan consequent een flinke raise maakte tot nu toe :facepalm:
      Absoluut een slechte hand van mij, maar in gedachten had ik villain bij zijn ballen.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,31
      MP2:
      $0,75

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.104 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:heart: , 9:spade:
      3 folds, MP2 raises to $0,06, 4 folds, Hero calls $0,04.

Flop: ($0,13) A:diamond: , A:club: , Q:club: (2 players)
      Hero checks, MP2 checks.

Turn: ($0,13) 7:heart: (2 players)
      Hero bets $0,1, MP2 calls $0,10.

River: ($0,33) T:diamond: (2 players)
      Hero bets $1,15 (All-In), MP2 calls $0,59 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $1,51

Results follow (highlight to see):
      MP2 shows een full-house, azen full of tienen (As Th)
      Hero shows (Ah 9s)

MP2 wins with een full-house, azen full of tienen (As Th)
  • 5 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Mooi voorbeeld waarom we niet (of nauwelijks) passief willen spelen in de MSS strategy.

Zonde van het geld. En ja, vissen hebben de slechte gewoonte om net in deze situaties te hitten ...
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Michael!

Ik denk dat we preflop nooit passief gaan spelen omdat het belangrijk is om eerst een goed, structureel agressief MSS poker te beheersen alvorens we ''cold call'' uberhaupt doornemen.

Sinds je op micro limieten speelt is het niveau van je tegenstanders bedroevend laag dus als we ons alleen focussen op aggressief spel ( raisen, reraisen ) dan maken we guaranteed profits :)

Ja in the end is je hand unlucky maar A9o is ook niet zo'n hele goeie hand om een raise mee te callen! :(

Mvg,
      Gerv
    • MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Haha totaal mee eens, het is zelfs nog erger, ik speelde volgens SSS maar kon niet makkelijk opstaan en me winst cashen doordat o.a. deze villain aangaf erg graag van zijn geld bevrijd te willen worden.
      De fouten die ik maakte waren erg duidelijk, ik speel normaal nooit A9, en c-bet altijd op de flop tegen 1 tegenstander, zeker met zo'n flop.
      Ik vroeg me alleen nog af of ik nog bonuspunten zou krijgen voor de redenatie, als ik zie dat villain makkelijk openraiset vanuit vroege positie met 45o e.d. en erg vaak foldt tegen een bet op de flop :f_biggrin: .

Ik heb er in ieder geval flink om gelachen, dat was me de centen ook wel waard eigenlijk :D .
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Groen lachen is ook lachen natuurlijk ...

Als je dergelijke vrijgevige vissen tegenkomt, zorg dan dat je ze altijd terug kan vinden. Belangrijkste is om gewoon geduldig te blijven wachten tot je een goede hand krijgt om hem aan te pakken ...

BTW, waar speel je? Je hebt blijkbaar ook centen te veel :s_biggrin:
    • MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Nee zeker geen centen teveel, maar laatste week heb ik het spelletje beter door en blijf tenminste elke dag boven 30b per 100, ook met deze erbij.
      Dan lacht het toch makkelijker haha.

Pokerstars btw