euro account wat vraagjes

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Hallo,

Ik zit er over te denken om mijn account voortaan in euro te gaan zetten maar ik vraag me af hoe het dan gaat al je op $ tafels gaat spelen. Met het aan tafel zitten gebruikt ie een bepaalde wisselkoers maar welke koers gebruikt ie dan als je weer van tafel gaat? Ik dacht ergens in mijn hoofd te hebben dat dit zelfde koers is als toen je aan tafel ging zitten maar klopt dat ook?

Als dat het geval is zie ik zo geen grote nadelen van een euro account of zie ik dingen over het hoofd. De $ euro koers schommelt als en gek en dit wil ik vast proberen te zetten door een euro account te openen. Heb eind augustus $608 uitgecasht waarvoor ik 423 euro kreeg. Die 423 euro zijn nu echter nog maar $ 575 waard (maar dit was paar dagen geleden nog minder) en dit wil ik proberen te voorkomen door in euro te gaan spelen.

Mijn Neteller en MB staan ook in euro en dan verlies ik er volgens mij niks op als ik uitcash en het vervolgens tijdje later weer storten of zie ik dat verkeerd?
  • 12 antwoorden
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze

How are PokerStars’ exchange rates calculated?
      PokerStars’ exchange rates are calculated using the current mid-market exchange rate provided by Reuters, plus a margin of 1%. The rates are updated on a regular basis throughout the day.
      PokerStars will waive this margin, as long as the funds are used to play the games, not for currency speculation or any other purpose. Effectively, this means that currency conversions performed in the PokerStars client will use the Reuters mid-market rate without any adjustments.
      Het kost je in principe dus geen geld behalve als de koers veranderd is tijdens het spelen. Trouwens voor wat jij wil is onderstaande wellicht handig (als je dit nog niet gedaan hebt), zodat je niet steeds handmatig hoeft te converten.

What if I want to keep all my money in a single currency, but play games in multiple currencies?
      In the ‘Options’ > ‘Multi-Currency Options’ dialog, you can check the ‘Credit Funds in My Preferred Currency When Leaving a Game’. With this option selected, any money that you win at the tables or in tournaments will be automatically converted to your preferred currency.
      Note that choosing this option will significantly increase the number of currency conversions performed.
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Vraag ik mij ook af....

Heb nu neteller in euro en als ik uitcash (in $) en weer stort (in $) betaal ik twee keer provisie, of krijg ik twee keer de 'ongunstige' wisselkoers.

Als ik alles in $ doe (kan dat bij neteller?) of juist alles in euro kan ik dan zonder kosten uitcashen en weer terugstorten?

Tx for reply
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Die optie had ik idd al gevonden ;) .

Heb niks nog gedaan, wilde eens kijken hoe andere spelers tegen deze optie aankijken en of ze dit ook dit.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Wat betreft of het +EV is, je speculeert gewoon op de koers, als je denkt dat de euro tov dollar stijgt moet je je account in euro's doen en vice versa. Maar op Pokerstars mag je je account daar in principe niet voor gebruiken maar als je een lange termijn visie hierover hebt kun je hier natuurlijk wel gebruik van maken.

Ik heb bij Pokerstars een keer geconvert en direct daarna uitgecashed en dat is toen allemaal goed gegaan. Bij neteller en moneybookers converten is inderdaad erg onvoordelig (ongunstige koersen + fees).
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Ah, bedankt Sjenfred... Weet je ook of ik als nl-ingezetene mijn neteller in dollars kan hebben, of is dat altijd €'s?
      Want ik begrijp:
      Pokerstars$ -> neteller€ is provisie/fee -> Pokerstrs$ wederom provisie/fee
      Pokerstars€ -> neteller€ is kosteloos -> pokerstars€ ook kosteloos?

Dus dan pokerstarsaccount € maken en toch op $ spelen is mogelijk?

Alvast bedankt!
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vanPollum
      Ah, bedankt Sjenfred... Weet je ook of ik als nl-ingezetene mijn neteller in dollars kan hebben, of is dat altijd €'s?
      Want ik begrijp:
      Pokerstars$ -> neteller€ is provisie/fee -> Pokerstrs$ wederom provisie/fee
      Pokerstars€ -> neteller€ is kosteloos -> pokerstars€ ook kosteloos?

Dus dan pokerstarsaccount € maken en toch op $ spelen is mogelijk?

Alvast bedankt!
      Dat van neteller in $ omzetten, kvrees van niet, heb dit dacht ik ooit ergens gelezen opt forum.
      Maar pokerstars account in euro, en op $ spelen is zeker mogelijk.
      Zelf heb ik gewoon op zowel euro als dollars wat geld staan. Maar aangezien ik moneybookers in $ heb, cash ik uit en stort ik in $. En convert ik wat $ naar euro's als ik ze nodig heb, en omgekeerd als ik uit wil cashen.
      Natuurlijk moet je dit niet iedere dag gaan doen, want er is die 1% regel.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Speel jij zelf (of iemand anders) dan regelmatig op euro tafels en zo ja hoe vaak veranderd die koers of merk je er verder weinig van?

Ik wil van die swing in koers af en als bonus zou ik dan bij uitcashen geen fees enz meer betalen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Iemand anders met ervaring mbt frequentie veranderingen wisselkoers?

Zo nee dan zal ik wel even een mailtje richting Stars doen, wie weet vertellen ze wel iets :] . Kijk als zoiets 1x in een uurtje of 3 gebeurd met kleine stapjes dan kan ik er mee leven maar dat zal vrees ik niet het geval zijn.
    • Knien12
      Knien12
      Silver
      Die wisselkoers wordt elke dag aangepast.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      En dat is dan neem ik aan op 1 vast moment op de dag?
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Speel jij zelf (of iemand anders) dan regelmatig op euro tafels en zo ja hoe vaak veranderd die koers of merk je er verder weinig van?

Ik wil van die swing in koers af en als bonus zou ik dan bij uitcashen geen fees enz meer betalen.
      Ik zelf, speel enkel max. 1 MTT toernooi in euro's per dag. En men pofits worden dan BR voor die MTT.
      Kheb al wel eens gemerkt dat ik na dagje slapen een 'grand total' heb die een $ meer of minder is dan dag ervoor. Dus kdenk dat die omzetting s'nachts gebeurt. Wss 00.00 ET ofzo (gok ik).
      Van die swing afgeraken?
      kdenk dat dit enkel lukt als je altijd je BR half $$,half euro zet. :P Heft de 1ne helft, de andere helft op.(al hoewel ik ni zeker ben dat dit klopt) Maar kzou vooral zien dat ge een minimaal aan fee betaald.
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      ik speel gewoon in dollars als ik uit wil cashen convert ik een deel n aar euros en cash ik uit nog nooit ook maar een enkel probleem mee gehad.
      ik vraag me af of het spekuleren op de usd euro koers wat uit maakt als je er niet veel van weet. lijkt me meer gokken dan pokeren =) ;)