flop CB tegen fish/calling station

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Nu ik het handbeoordelingsforum ontdekt heb, blijf ik posten :)

Veel voorkomende situatie: er zit een fish (calling station) links van je. Je raised met een redelijke hand en hit half op de flop, maar bent het is echt een zeer weak made hand. Wat doe je dan?

Hier villain 300 handen 39/16 pf, AF1.8, fold to CB op flop: 38% over 13 handen.

PF raise is denk ik te verantwoorden, maar is op het randje. Er wordt in ieder geval tight gespeeld door iedereen buiten de fish, dus het kan wel vind ik. Als de tafel volledig is, fold ik uiteraard UTG, maar nu zijn we maar met 7.

Mijn redenering daarna: voor de flop lig ik voor op zijn range. Op de flop hit ik middle pair, wat niet geweldig is. Hij called echter nog zeer veel CB flops zonder hand (als hij 39% van de handen speelt en nog altijd 62% van de CBs op de flop called, kan je een call moeilijk als een signaal zien dat hij iets heeft).

Wat doe je dan op de turn OOP? Ik voel mij niet goed bij het bouwen van een grote pot met middle pair, maar sta wss toch voor op zijn range. Dus wss moet ik mijn CB op de turn verderzetten, of niet? En wat dan op de river? Gewoon blijven doorbetten? Als ik hier check op de turn, en hij bet, is het dan een call?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($5.05)
      BB ($8.97)
      Hero ($10)
      UTG+1 ($7.90)
      UTG+2 ($10)
      CO ($10)
      BTN ($5.16)

Dealt to Hero T:diamond: A:spade:

Hero raises to $0.30, UTG+1 calls $0.30, fold, fold, fold, fold, fold

FLOP ($0.75) 7:diamond: J:heart: T:heart:

Hero bets $0.56, UTG+1 calls $0.56

TURN ($1.87) 7:diamond: J:heart: T:heart: 2:diamond:

Hero checks, UTG+1 checks

RIVER ($1.87) 7:diamond: J:heart: T:heart: 2:diamond: Q:heart:

• 7 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      preflop fold ik ATo nog wel in deze situatie, heb je TAs neig ik al meer naar een open. C-bet flop, cbet turn, check fold river. Villian is een passieve callingstation, dus als hij bet dan heeft hij je wss wel beat. Geld voor alle straten. draws checkt ie behind
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Gereserveerd voor de coaching van 3/10

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      preflop fold ik ATo nog wel in deze situatie, heb je TAs neig ik al meer naar een open. C-bet flop, cbet turn, check fold river. Villian is een passieve callingstation, dus als hij bet dan heeft hij je wss wel beat. Geld voor alle straten. draws checkt ie behind
      Helemaal mee akkoord :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      besproken in coaching , zeer lastige hand gezien oop en marginale sdvalue op superdrawy board.
      Imo prima played, pot beperken
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Imo kan je de turn nog zeker wel valuebetten vanwege het belachelijk aantal draws op dit board (en zwakkere Tx/7x) die villain hier kan hebben. Deze villain bet de river toch niet uit met een gebuste draw dus kan je elke non A/T river check/folden.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Tijdens de coaching van yoshiwa, vroeg Farmachist wat villain uiteindelijk had: zie hieronder de volledige hand.

Hij kan dus blijkbaar flop callen met A high en inside straight draw, natuurlijk de backdoor flush draw niet vergeten :)

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($5.05)
      BB ($8.97)
      Hero ($10)
      UTG+1 ($7.90)
      UTG+2 ($10)
      CO ($10)
      BTN ($5.16)

Dealt to Hero T:diamond: A:spade:

Hero raises to $0.30, UTG+1 calls $0.30, fold, fold, fold, fold, fold

FLOP ($0.75) 7:diamond: J:heart: T:heart:

Hero bets $0.56, UTG+1 calls $0.56

TURN ($1.87) 7:diamond: J:heart: T:heart: 2:diamond:

RIVER ($1.87) 7:diamond: J:heart: T:heart: 2:diamond: Q:heart:

Hero shows T:diamond: A:spade:
      (Pre 68%, Flop 79.2%, Turn 75.0%)

UTG+1 shows A:diamond: 8:diamond:
      (Pre 32%, Flop 20.8%, Turn 25.0%)

Hero wins $1.78
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      En daarom denk ik dat je hier wel twee straten kan valuebetten met middle-pair en top-kicker. ;)