Snap ik implied odds hier?

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      BU:
      $2.08
      SB (Hero):
      $3.57
      BB:
      $2.07
      MP1:
      $2.17
      MP2:
      $5.48
      MP3:
      $2.00
      CO:
      $1.90

Preflop: Hero is SB with 8, 8.
      MP1 folds, MP2 raises to $0.08, 3 folds, Hero calls $0.07, BB calls $0.06.

Flop: ($0.24) 5, 7, A (3 players)
      Hero checks, BB bets $0.08, MP2 folds, Hero calls $0.08.

Turn: ($0.4) 9 (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.38, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.4.

Ik mag hier toch op de flop callen omdat ik goede implied odds heb als ik nog een 8 zou hitten of niet?
  • 4 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Implied odds zijn hier alleen aanwezig als je zeker weet dat villian een Ax hand heeft, of een setje, die jij met een 8 op de turn gaat beaten. Dus echt implied odds kun je bij set value niet van spreken. Is meer bij flushdraws en straightdraws.

Op deze flop kun je wel spreken van implied odds omdat villian hoogst waarschijnlijk een Ax hand zal hebben. Ik ga alleen altijd folden op deze flop omdat je aan het chasen bent naar 2 outs, dus heb je de implied odds niet om te callen
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ja, ik denk dat je hier inderdaad niet hoeft te callen voor implied odds. Ik denk dat ik hier wel gewoon call omdat je vaak nog de beste hand hebt. Ok, hij zal vaak een A hebben, maar hij bet 0.08c in 0.24. Als je daar Ax hebt zal je toch meer betten omdat je value wil en je wil beschermen tegen draws.

M.a.w. ik call en herevalueer de turn.
      Je kan ook naar zijn cbet flop stats kijken en vervolgens naar zijn cbet turn stats. Als hij vaak een second barrel afvuurt kan je inderdaad beter op de flop folden omdat je anders op de turn vaak zal moeten opgeven. Als het verschil tussen zijn flop cbet en zijn turncbet groot is, dan zou ik hier gewoon callen.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Ja, ik denk dat je hier inderdaad niet hoeft te callen voor implied odds. Ik denk dat ik hier wel gewoon call omdat je vaak nog de beste hand hebt. Ok, hij zal vaak een A hebben, maar hij bet 0.08c in 0.24. Als je daar Ax hebt zal je toch meer betten omdat je value wil en je wil beschermen tegen draws.

M.a.w. ik call en herevalueer de turn.
      Je kan ook naar zijn cbet flop stats kijken en vervolgens naar zijn cbet turn stats. Als hij vaak een second barrel afvuurt kan je inderdaad beter op de flop folden omdat je anders op de turn vaak zal moeten opgeven. Als het verschil tussen zijn flop cbet en zijn turncbet groot is, dan zou ik hier gewoon callen.
      Ik denk dat op 2NL niet word nagedacht over het protecten van een hand, dus de kans dat hij een Ax hand heeft is wel net wat groter...
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is prima. Flop is een fold.

Implied odds heb je alleen als villain je vaak genoeg gaat afbetalen indien je hit. Op de flop draw je naar twee outs indien villain een A heeft: de 8 en de 8. De kans om een 2-outer te hitten op één straat is ongeveer 4%. Dus van de 25e keer dat je een turn ziet, hit je maar één keer je set.

Die ene keer dat je de set hit, moet je dus compenseren met de keren dat je geen set hit, want dan moet je folden. Je betaalt $0.08 om de turn te zien, dus moet je minstens (25x $0.08) = $2,- verdienen indien je de set wel hit om break-even te spelen. Dat is bijna evenveel als villains hele stack en dus kan dit nooit profitabel zijn. Helemaal aangezien villain met zijn kleine bet niet echt veel sterkte toont. Stel dat je een 8 hit op de turn maar villain fold wanneer jij hem raist, dan kom je dus al niet aan de benodigde $2,- die je elke keer moet verdienen om break-even naar je 2-outer te drawen. Laat staan dat villain een betere hand heeft (AA, straat) of je outdrawed ( op de river, straat) en dat je ook nog eens uit positie zit waardoor het heel moeilijk om villain all-in te krijgen, heb je hier nooit de implied odds om te callen.

Misschien een idee om het artikel nog eens te lezen. :)