Zieke swing normaal?

• ploxx
      ploxx
      Bronze
      Heyy,

Ik heb de afgelopen weken 18k handen 6max 10NL cash gespeeld en daarover heb ik een profit van -$3.68. Het begon allemaal zo goed maar dat duurde niet lang. Elke keer als ik een leuke pot denk te winnen word ik gebeat door een 2 outer of runner runner flush etc. Ik vraag me nu echter af of dit een normale swing is of dat het mischien aan me spel ligt?

ps. let niet op die loodrechte lijn dat was een gare actie :P
  • 20 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Heel waarschijnlijk aan je spel. Natuurlijk kan er ook wat variantie bij zitten, maar over het algemeen zie ik toch voornamelijk een dalende lijn.

Winnende spelers kunnen dit soort swings ook hebben, maar ik ben alleen bang dat dit niet voor jou opgaat. :)
    • ZeteMKaa
      ZeteMKaa
      Bronze
      Je graph zeg nog niet echt veel, deze swings kunnen goed voorkomen maar je sample is eigenlijk te klein om echt duidelijk te zeggen of het aan je spel ligt of aan de variance.
      En ik neem aan dat je upswing niet op 10NL was ? 8bi winnen met 1 a 2 handen is wel sick imo.
    • ploxx
      ploxx
      Bronze
      die loodrechte lijn dat was op 50nl dacht ik (tilted) maar de andere upswing daarna is gewoon op nl10.
    • ZeteMKaa
      ZeteMKaa
      Bronze
      Misschien is het een idee dat je je laatste 6k handen even bekijkt en dan selecteert op handen waar je meer dan 50bb verliest bvb. Kan ze allemaal even na, en als je over iets niet zeker bent kan je ze posten in het forum.
    • robinripper
      robinripper
      Black
      [] zieke swing :)

Verder kleine sample, en zonder statts of hands is er niet echt wat over te zeggen...
    • ploxx
      ploxx
      Bronze
      deze hand bijvoorbeeld (10minuten geleden) en zo zijn er wel meer.

0.05/0.10 Texas Hold'em Game Table (NL) - Thu Sep 29 18:12:58 EDT 2011
      Table Table 201751 (Real Money) -- Seat 2 is the button
      Total number of players : 6/6
      Seat 1: DariyD ($6.5)
      Seat 2: Jose_Damas ($9.8)
      Seat 3: nickcaton ($8.05)
      Seat 4: Dubbelxx ($10)
      Seat 5: Ilinea1979 ($9.17)
      Seat 6: COMEGETSOME ($18.16)
      nickcaton posts small blind (0.05)
      Dubbelxx posts big blind (0.1)
      ** Dealing down cards **
      Dealt to Dubbelxx [ Ad, Kd ]
      Ilinea1979 folds
      COMEGETSOME raises 0.3 to 0.3
      DariyD folds
      Jose_Damas folds
      nickcaton folds
      Dubbelxx raises 0.7 to 0.8
      COMEGETSOME calls (0.5)
      ** Dealing Flop ** : [ Ac, Ah, Td ]
      Dubbelxx checks
      COMEGETSOME bets (1.0)
      Dubbelxx raises 3.42 to 3.42
      COMEGETSOME raises 6.6 to 7.6
      Dubbelxx raises 5.78 to 9.2
      Dubbelxx is all-In.
      COMEGETSOME calls (1.6)
      ** Dealing Turn ** : [ 5h ]
      ** Dealing River ** : [ 8c ]
      Creating Main Pot with $19.05 with Dubbelxx
      ** Summary **
      Main Pot: $19.05 Rake: $1
      Board: [ Ac Ah Td 5h 8c ]
      DariyD balance $6.5, didn't bet (folded)
      Jose_Damas balance $9.8, didn't bet (folded)
      nickcaton balance $8, lost $0.05 (folded)
      Dubbelxx balance $0, lost $10 [ Ad Kd ] [ three of a kind, aces -- Ad,Ac,Ah,Kd,Td ]
      Dubbelxx balance $0, lost $10 [Didnt Show]
      Ilinea1979 balance $9.17, didn't bet (folded)
      COMEGETSOME balance $27.21, bet $10, collected $19.05, net +$9.05 [ Tc Th ] [ a full house, tens full of aces -- Ac,Ah,Tc,Th,Td ]
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Nee nee, je houdt die grafiek verkeerd. Draai even je scherm om, dan klopt het :coolface:
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Cooler. Shit happens.
    • Chinzar
      Chinzar
      Bronze
      Op dit moment maak ik identiek het zelfde mee, ik word er gwn gek van.

Op +- 8000 handen (weet het zeer kleine sample) ben ik +-10BI down op NL10...

Hoe zit dat nu eigenlijk met die All-In Ev lijn in HEM, is die vrij betrouwbaar? Volgens die lijn zit ik op die 8000 handen +-6BI onder EV wat een zeer groot verschil maakt natuurlijk.

Ik ga zeker niet beweren dat ik nergens geen fout maak en men play ronduit perfect is. Swings kom ik vaker tegen en ze horen er gewoonweg bij maar tis gwn triest.

Al bij al speel ik deze maand dan nog break even door een paar tornooi winsten en dan nog wat rakeback maar het kon anders verlopen denk ik dan..
    • ploxx
      ploxx
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Chinzar
      Op dit moment maak ik identiek het zelfde mee, ik word er gwn gek van.

Op +- 8000 handen (weet het zeer kleine sample) ben ik +-10BI down op NL10...

Hoe zit dat nu eigenlijk met die All-In Ev lijn in HEM, is die vrij betrouwbaar? Volgens die lijn zit ik op die 8000 handen +-6BI onder EV wat een zeer groot verschil maakt natuurlijk.

Ik ga zeker niet beweren dat ik nergens geen fout maak en men play ronduit perfect is. Swings kom ik vaker tegen en ze horen er gewoonweg bij maar tis gwn triest.

Al bij al speel ik deze maand dan nog break even door een paar tornooi winsten en dan nog wat rakeback maar het kon anders verlopen denk ik dan..
      Het is idd ziek ik snap ook dat coolers, bad beats etc bij poker horen. Het is een leuk spel maar als je azen keer op keer achter elkaar gekraakt worden door AK of AQ dan is de lol er na een tijdje af. Ik zit ook serieus na te denken om gewoon te stoppen met poker want tis gwn niet gezond meer.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      tis je game. Je bent gewoon niet goed genoeg voor de limiet, helemaal niet zonder e nl50 upswing
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      tis je game. Je bent gewoon niet goed genoeg voor de limiet, helemaal niet zonder e nl50 upswing
      Dit, wil niet vervelend zijn, maar je graph gaat eigenlijk de hele tijd naar beneden op een klein upswingetje na en je NL50 Bi winst.

Needs work!
    • ploxx
      ploxx
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martojo124
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Dit, wil niet vervelend zijn, maar je graph gaat eigenlijk de hele tijd naar beneden op een klein upswingetje na en je NL50 Bi winst.

Needs work!
      Dat zou het kunnen zijn, heb besloten om tijdelijk even niet te gaan spelen maar in plaats daarvan video's te bekijken.
    • Kidpoker777
      Kidpoker777
      Bronze
      Nooit een slecht idee om wat aan je spel te werken. Ik speelde na m'n eerste 25K handen op NL 10 Rush ook ongveer brake - even en maar een paar % under ev. Daarna m'n spe aangepast (in het bijzonder voor rush) en m'n BB/100 schoot de lucht in. Een paar kleine tweaks kunnen soms echt wel veel verschil maken. ;)
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Het is eigenlijk al gezegd, maar een plaatje zegt meer dan 1000 woorden aldus een of andere reclame.

• ploxx
      ploxx
      Bronze
      ik speel nu al een paar dagen nl5 en speel daar wel winstgevend.
      Is het niveau vergeleken met nl10 echt zo veel lager?
      Moet er wel bij zeggen dat ik me op nl5 beter thuis voel dan nl10 mischien dat het daardoor komt.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ploxx
      Moet er wel bij zeggen dat ik me op nl5 beter thuis voel dan nl10 mischien dat het daardoor komt.
      Kun je uitleggen waarom je je beter thuis voelt op NL5 dan NL10?

Overigens is het verschil wel vrij groot ja, op NL5 zijn het veelal veel vissen en op NL10 beginnen de al wat meer nadenkende spelers te komen
    • ploxx
      ploxx
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      Oorspronkelijk gepost door ploxx
      Kun je uitleggen waarom je je beter thuis voelt op NL5 dan NL10?

Overigens is het verschil wel vrij groot ja, op NL5 zijn het veelal veel vissen en op NL10 beginnen de al wat meer nadenkende spelers te komen
      Omdat ik ongeveer met 40BI speel op nl5 durf ik als het ware vaker te betten, meer agressie te tonen als dat nodig is.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      zieke swing? Waar dan?
    • 1
    • 2