'big $11' MTT 99 vs flatcall-4-bet van villain

• RAU4ever
      RAU4ever
      Bronze
      UTG opener heeft hand ervoor zijn stack verdubbeld toen hij met AK won van 2 andere AIs. Hij doet heel erg fishy aan, gezien zijn raisesizes en ook heeft hij al eens 2x pot gec-bet. Bovendien raiset hij vrijwel altijd alleen uit EP. Nu heb ik jammer genoeg zijn stats vergeten op te schrijven, maar ik geloof dat het iets was als 22-17 ofzo. Ik dacht dat UTG ruim opende op dit moment, gezien zijn tendencies om uit EP te openen en ook omdat hij net een enorme pot gewonnen had (rush-idee). Dus ik dacht: squeeze-mogelijkheid!

UTG+1 is nieuw. Hij heeft nog maar 11 handjes gezien, waarin hij 1x geopend heeft met een raise. Daarbij heeft hij wel gezien hoe ik fantastisch mijn image naar de knoppen heb geholpen door een grove fout te maken in een blindsplay, waarin ik c-bette en de shove callde van een ABC-player met slechts 2nd pair met 94s. Het is dus mogelijk dat hij mij niet al te veel credit geeft hier.

Wat zou ik hier horen te doen in deze spot? Wat voor range representeert UTG+1 hier? Ik dacht dat hij AA en KK wel zou raisen tegen UTG (zijn $11 mensen wel slim genoeg om te callen en een squeeze uit te lokken? gebeurt dat vaak genoeg om dat uberhaupt uit te lokken?). Het deed me heel erg denken aan AK. QQ misschien?? JJ- folden toch haast wel hierop? En heel misschien wat air vanwege de 94 hand die UTG+1 gezien heeft? Ik heb goede odds, dus call? Belangrijkste punt: ik heb gewoon geen idee meer wat er aan de hand is... Misschien was ene squeeze toch te agressief vanwege de posities van de raiser en caller... soms wordt ik wat roekeloos na het zien van een MTT-video waarin heros lekker agressief aan het spelen zijn X).

PokerStars No-Limit Hold'em, 11 Tournament, 1000/2000 Blinds 250 Ante (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop

Button (t40348)
      Hero (SB) (t90295)
      BB (t44741)
      UTG (t302776)
      UTG+1 (t104189)
      MP1 (t79261)
      MP2 (t60102)
      CO (t46475)

Hero's M: 18.06

Preflop: Hero is SB with 9, 9
      UTG bets t8000, UTG+1 calls t8000, 4 folds, Hero raises to t27500, 2 folds, UTG+1 raises to t103939 (All-In), Hero calls t62545 (All-In)

Flop: (t192090) 10, 10, 6 (2 players, 2 all-in)

Turn: (t192090) 4 (2 players, 2 all-in)

River: (t192090) 7 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t192090

Alvast bedankt voor reacties!
  • 9 antwoorden
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      utg+1 is basically unknown en flat called een 4x raise van utg, met een beetje mazzel doet hij dit met TT+, AQ+? tegen hem heb je een flip at most, en in de big 11 stacken er genoeg met JJ pre af.
      Squeeze is zeker verleidelijk met je read op utg en de moneys in de pot, zelf zou ik denk ik liever gewoon jammen in dat geval, nu krijgen ze nog best mooie odds met je 27500.
      Fold of Jam voor mij i guess.
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      maar ja 18M met 99 jammen klinkt ook niet ideaal:P
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      je stacksize is veel te akward om hier te gaan squeezen, want dan heb je idd spots als deze waar je prob way behind bent.
      Ik call dus pre omdat je wel vr setodds kan spelen.
      Kijk ook eens nr de sizing, als utg het 4x dan denk ik dat hij wil zeggen ik sta sterk.
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      kan je hier voor setvalue spelen? fold liever voor een 11e van mijn stack, moet toch bijna elk board folden.
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      je stacksize is veel te akward om hier te gaan squeezen, want dan heb je idd spots als deze waar je prob way behind bent.
      Ik call dus pre omdat je wel vr setodds kan spelen.
      Kijk ook eens nr de sizing, als utg het 4x dan denk ik dat hij wil zeggen ik sta sterk.
      Wat heeft stacksize te maken met way behind zijn of niet ?(

Anyway, je zit 45bb deep... squeezen is hier echt niet goed tegen UTG players imo, tenzij je tegen regs zit te spelen die 30% openen UTG enzo en die UTG+1 speler een dikke vis is die hier ook np met 55 enzo shoves gaat callen. Maar op deze stakes betwijfel ik of er UTG players zijn die zo loose zijn.

En callen en set minen? Als UTG naar 3x opent kan je callen maar 4x is echt te veel, je krijgt like 11:1, BE odds at best maw. Tenzij je denkt ze beiden te kunnen stacken maar je moet er rekening mee houden dat je ook set over sets gaat krijgen tegen een overpair range die je hen dan geeft.

Callen is wel beter dan squeezen denk ik maar ik fold hier gewoon vaak ook tbh.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Wat ik daarmee bedoelde was eig dat als je hier squeezed je een shove altijd moet callen. En dat wil je niet met die stacksize omdat die veel te groot is om het er hier in te krijgen met 99 tegen een range die 99 toch wel gaat crushen imo.

Ik dacht dat ja 1:10 een set hit op de flop? vergis ik me hier? Ik denk trouwens dat als je een set hit 1 van beide spelers wel voor stacks zal spelen omdat de pot al zo groot is. En kans zit erin dat ze beiden hun stack erin shoven.
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Wat ik daarmee bedoelde was eig dat als je hier squeezed je een shove altijd moet callen. En dat wil je niet met die stacksize omdat die veel te groot is om het er hier in te krijgen met 99 tegen een range die 99 toch wel gaat crushen imo.

Ik dacht dat ja 1:10 een set hit op de flop? vergis ik me hier? Ik denk trouwens dat als je een set hit 1 van beide spelers wel voor stacks zal spelen omdat de pot al zo groot is. En kans zit erin dat ze beiden hun stack erin shoven.
      Ja het klopt inderdaad dat als je squeezed je een all-in ook altijd moet callen en tegen die range lig je idd wel behind normaal.

De kans dat je een set hit op de flop is 8.x:1 maar zoals gezegd is de kans er op set over sets etc. Callen kan wel de maxEV play zijn maar ik verwacht dat je close to 0EV is uiteindelijk.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Het belangerijkste is denk ik zon beetje gezegd.
      Mijn punt is dat 99 OOP postflop gewoon erg lelijk speelt.
      Een call krijgen wil je dus niet echt. Een shove is ook niet echt goed nieuws en dus ben je aan het squeezen puur op fold equity.

Dat tegen een fishy UTG speler en een UTG+1 coldcaller die denkt dat jij een fish bent.
      Klinkt niet goed.

Callen kan ook niet omdat je investment gewoon te groot is tov wat je er gemiddeld uithaalt.
    • RAU4ever
      RAU4ever
      Bronze
      Duurde even, sorry daarvoor, maar dank jullie wel allemaal. Weer veel geleerd hiervan :) .