Belangrijk: lees dit a.u.b.

• Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Om voor eens en voor altijd komaf te maken met de verschrikkelijke verminking van de Nederlandse taal:
      - Sowieso: niet zoizo, niet zowiezo/zowizo, niet soiso/soieso, niet sowiezo,...

MAAR SOWIESO

- Alleszins: niet allessins, niet allesins, niet allezins, niet allezshzmins,...

MAAR ALLESZINS

Bedankt.
  • 40 antwoorden
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Zowiezo dat dat niet de juiste schrijfwijze is! Allezins ik denk toch van ni :D
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Not sure if trolling, maar voor de zekerheid kan je het googelen en lees dan de eerste zin van de eerste link.
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
      Om voor eens en voor altijd komaf te maken met de verschrikkelijke verminking van de Nederlandse taal:
      - Sowieso: niet zoizo, niet zowiezo/zowizo, niet soiso/soieso, niet sowiezo,...

MAAR SOWIESO

- Alleszins: niet allessins, niet allesins, niet allezins, niet allezshzmins,...

MAAR ALLESZINS

Bedankt.
      Whar ye al net druk ofer maaken ken ........... :D

:facepalm: Moar ye hep wel geliek !
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Mercikes he, kzal alleszins of sowieso dees woorde probere goe te tijpe :P

Tis e forum eh, gn groen boekje.
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Was trolling ;) maar idd maak je niet te druk over schrijffouten op een forum, kan je gewoon niet voorkomen :D
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      +1 Echt een van de enige/enigste(die ook^^) spelfouten waar ik me aan kan ergeren op een forum :tongue:
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ik wil nu niet stoken maar kan je de titel a.u.b. aanpassen.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      woops, dubbel post
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      Verdomme. Ik had nog zo zitten checken en dubbelchecken of ik zelf geen fouten gemaakt had, want niets is gênanter dan een spelfout maken in een topic over spelfouten.
      En fixed.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Mysterie ipv misterie vind ik ook wel belangrijk ;)

Moet toegeven dat ik wel de OP heb gecheckt voor gruwelijke fouten om je daar ff op te wijzen :P
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh

Moet toegeven dat ik wel de OP heb gecheckt voor gruwelijke fouten om je daar ff op te wijzen :P
      Haha ja echt he ik ook :tongue:
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh

Ja, inderdaad. Maar "misterie" heb ik alleen daarnet gezien en dit topic heb ik aangemaakt omdat "sowieso" en "alleszins" meer foutief worden geschreven dan correct.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lamapalooza
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      Verdomme. Ik had nog zo zitten checken en dubbelchecken of ik zelf geen fouten gemaakt had, want niets is gênanter dan een spelfout maken in een topic over spelfouten.
      En fixed.
      Dat kon ik toch niet laten liggen. Maar je hebt eigenlijk wel gelijk hoor. Het kost niet zoveel moeite om een beetje op je taalgebruik te letten. Trouwens, als ik een woord fout typ, dan komen daar zo zigzag tekens onder. Even klikken en het woord is verbeterd. :facepalm:
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      sobizo heb je gelijk!!!!

Op een forum wordt natuurlijk ook door veel mensen gewoon lekker vrij geschreven, zonder het gezeik over de juiste spelling.
      Daar zijn de meesten op school en/of werk al genoeg mee bezig.

Maar snap ook niet helemaal waar mensen zich druk om kunnen maken in de tijd dat de nederlandse PS community voor meer dan 200K is opgelicht door die oplichters van FTP..

Als het zo doorgaat met de online pokerschandalen zijn er binnenkort geen pokerfora meer nodig..
    • MonyetManis
      MonyetManis
      Bronze
      Wel vreemd dat vrij weinig mensen de woorden sowieso en alleszins goed spellen. Ben zelf niet van Nederlandse afkomst, maar heb soms het gevoel dat ik de taal beter beheers dan menig Nederlander..

Lijkt mij dat het een kleine moeite is om woorden goed te leren spellen. Paar keer verbeteren en je hoort het te onthouden, daar zijn de hersenen voor lijkt mij. Beetje moeite erbij en the job is done.

Als ik dan naar mensen kijk, die een paar jaar jonger zijn dan ik (ben zelf 19), zie ik nog steeds woorden voorbij komen als: 'dagt', 'egt', 'missgien', 'sacherijnig', 'jou' huis, 'abbonement'.

Ik snap dat gewoon niet..
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door MonyetManis
      Wel vreemd dat vrij weinig mensen de woorden sowieso en alleszins goed spellen. Ben zelf niet van Nederlandse afkomst, maar heb soms het gevoel dat ik de taal beter beheers dan menig Nederlander..

Lijkt mij dat het een kleine moeite is om woorden goed te leren spellen. Paar keer verbeteren en je hoort het te onthouden, daar zijn de hersenen voor lijkt mij. Beetje moeite erbij en the job is done.

Als ik dan naar mensen kijk, die een paar jaar jonger zijn dan ik (ben zelf 19), zie ik nog steeds woorden voorbij komen als: 'dagt', 'egt', 'missgien', 'sacherijnig', 'jou' huis, 'abbonement'.

Ik snap dat gewoon niet..
      Volgens mij is dit ook niet echt een lekkere zin als je het over correct nederlands hebt :)

Beetje moeite erbij en the job is done.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oh, nog iets. Het is groter dan ik (ben), kleiner dan ik (ben) en even groot als ik (ben). Door overal het werkwoord zijn/hebben/doen/etc. achter te zetten is het makkelijker om het goed te doen als je er moeite mee hebt.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Titel kan gechanged worden naar algemeen taaltopic imo^^
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Vroeger had ik niet zo'n probleem met spelling. Maar sinds ik op school alles in het Engels moet doen en sinds ik heel veel dingen online lees gaat het mis. Het denken in meedere talen is funest. Uiteindelijk neem je ook veel over van wat je ziet. Las ik vroeger een correct geschreven boek, lees ik nu incorrect gespelde internetartikelen en forumposts, als je dan fout na fout voorbij ziet komen weten je hersenen op den duur niet meer wat juist is.